Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Ecoptimist.ro

Site-ul e-commerce Ecoptimist.ro a fost lansat la inceputul lui iulie 2021 si vinde pe Internet produse zero waste/sustenabile pentru casa, ingrijirea personala, copii, calatorii si animale de companie. Delia Radziuk (foto, Administrator Ecoptimist.ro) ne-a povestit ca isi doreste sa introduca termenul „ecoptimism” in dictionar, ca se ocupa singura de tot ce tine de afacerea ei online si ca 70-80% dintre comenzi vin de pe dispozitive mobile. Aflati mai multe in interviul de mai jos!

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Delia Radziuk: Pentru ca e nevoie de optimism in domeniul acesta eco. Avem nevoie de incredere, de motivatie, de buna dispozitie si curaj. Suntem constienti ca e greu sa gasesti multe motive de optimism, dar vrem sa aratam ca fiecare mica schimbare conteaza si puterea exemplului poate sa duca la schimbari majore.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Am inceput de la nevoile proprii. Cu ceva timp in urma familia noastra a inceput sa fie mai atenta la impactul actiunilor noastre asupra mediului inconjurator. Am redus plasticul, ambalajele inutile si deseurile, in general. Asa a inceput – de fapt – si cercetarea in zona asta zero waste si am descoperit ca in Occident tendinta este mult mai accentuata, cu tot mai multe magazine zero waste/sustenabile. Ca modele, as putea sa ii mentionez pe cei de la Original Unverpackt si pe Wearth London.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Dorinta de a avea acces la o gama larga de produse sustenabile/zero waste si de a face acest concept cat mai cunoscut in Romania m-au motivat sa deschid un magazin online. Am pornit la drum pe cont propriu, doar cu sustinerea si ajutorul familiei.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Nu, ma bazez pe intuitie, mai degraba. Facem multe greseli si incercam sa invatam din ele.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Investitia initiala a fost acoperita din fonduri proprii. Am ales sa incepem cu pasi mici, sa reducem costurile cat de mult putem (cel putin la inceput, pana am testat terenul), astfel ca investitia initiala nu a fost una foarte mare.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Inca suntem la inceput de drum, iar dificultatile pe care le-am intalnit pana acum nu le-as numi bariere. Mai degraba, provocari si ocazii bune de invatare. 😊 Pentru a le depasi, m-am documentat cat am putut de mult, m-am consultat cu oameni cu mai multa experienta decat mine, cu specialisti sau cu altii care au trecut prin asta deja.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
La dezavantaje, as mentiona lipsa unui venit sigur lunar si faptul ca o buna perioada de timp business-ul e o investitie – adica mai multe cheltuieli, decat venituri. La avantaje, as zice: oportunitati multiple de invatare si flexibilitatea programului (asta functioneaza atat in favoarea, cat si in defavoarea antreprenorului).

Care este publicul tinta al site-ului?
Cei care sunt preocupati de grija pentru natura, de schimbarile climatice, de reducerea consumerismului, cei cu constiinta eco.

Ce atuuri are site-ul vostru, de ce ar trebui cineva sa va devina client?
Ne documentam foarte mult, cand vine vorba de produsele pe care le aducem in shop si le prezentam intr-un mod cat se poate de complex. Descrierea fiecarui produs e structurata in 5 tab-uri: detalii generale despre produs, ce produs conventional inlocuieste, cum e ambalat produsul, ce putem face cu produsul/cu ambalajul la sfarsitul utilizarii si nivelul lui de „ecoptimism” (adica impactul pe care il avem alegand produsul respectiv). Toata informatia e structurata clar si usor de parcurs.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Pe langa produsele clasice, pentru ingrijirea locuintei si de ingrijire personala, avem si produse destinate copiilor (scutece textile, jucarii eco), iar brandurile pe care le avem sunt foarte variate. Incercam sa aducem alternative sustenabile pentru cat mai multe produse pe care le folosim in viata de zi cu zi si sa ne inspiram de la tarile care sunt cu cativa pasi inaintea noastra, in acest domeniu. Pe piata e nevoie de multa educare si informare, pentru a convinge cat mai multi oameni sa incerce produse sustenabile, sa faca mici schimbari eco, pentru a reduce cantitatea uriasa de deseuri pe care deja o producem. De aceea, in social media (paginile noastre de Facebook si Instagram) oferim si continut educativ/informativ, pe langa prezentarea de produse si de viata sustenabila. Astfel, fiecare a treia postare e un infografic care e menit sa aduca informatie noua, motivatie sau inspiratie pentru a face alegeri mai constiente.

De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Incercam cat de mult posibil sa colaboram cu branduri romanesti. Pe langa acestea, aducem produse de pe piata din Uniunea Europeana sau Marea Britanie.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Site-ul nostru (www.ecoptimist.ro) este principalul canal de vanzare. Recent, am listat cateva produse si pe platforma eMAG, pentru a creste vizibilitatea acestora si a le face cat mai populare.

Cati angajati aveti?
Deocamdata eu sunt singura pe toate fronturile, in ceea ce priveste Ecoptimist.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna mai – n.r.)?
Avem crestere constanta, fiecare luna e mai buna decat precedenta – deci e bine. Dar e loc intotdeauna de mai bine: provocarea principala este sa ajungem la cat mai multi oameni, pe care sa ii convingem sa dea o sansa unor astfel de produse.

Ati participat la Black Friday 2021?
Nu.

Cum si unde va promovati site-ul?
Pe social media, momentan.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da, avem atat Facebook, cat si Instagram. Noi le administram. Folosim mult acest canal de comunicare cu comunitatea pe care ne dorim sa o construim in jurul nostru. Facem asta prin postari despre produsele noastre, despre un trai mai sustenabil, dar si cu postari educative, informative care sa aduca motivatie, inspiratie si informatie noua catre cei care ne urmaresc. Din dorinta de a convinge cat mai multi oameni sa incerce acest stil de viata mai aproape de natura, fiecare a treia postare e informativa.

Aveti versiune de mobile?
Da.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Aproximativ 70-80%.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Cu siguranta va fi in crestere, fata de cel precedent. Ramane de vazut cu cat.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Pe noi ne ajuta acum ca nu avem costuri suplimentare cu spatiul de depozitare – functionam din imobilul in care si locuim.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Sa convingem cat mai multi oameni sa dea o sansa produselor sustenabile.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Cu firma de curierat cu care colaboram acum nu am intampinat probleme, dar asta se datoreaza in mare masura curierului pe care il avem pe zona, care este absolut impecabil. Probleme cu livrarile nu am avut, totul a decurs lin. 😊

Ce planuri de viitor aveti in online?
Vrem sa crestem si sa diversificam gama de produse cat mai mult, sa fim mai prezenti si mai vizibili in online si sa introducem cuvantul „ecoptimism” dictionar. 😊

Leave a reply