Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

3 liste de audiente utile pentru Google Analytics Remarketing

remarketing-google-analytics

Astazi, in contextul publicitatii platite (mai precis PPC), puterea remarketingului este incontestabila. Fiind posibil sa interactionezi cu cei care ti-au vizitat deja site-ul, este un avantaj imens pentru a-i targeta si a-i transforma in clienti.

Ce este Google Analytics Remarketing?

Poate surprinzator, GA Remarketing este inca destul de putin folosit la noi, in ciuda costului destul de scazut si a ratei de profitabilitate destul de buna. Cu ajutorul acestui minunat tool, care este Google Analytics, putem crea liste de remarketing bazate pe aproape fiecare tip de date din acesta: pagini vizitate, timp de site, conversii si multe multe altele.

Poti crea liste generale (cei care au vizitat site-ul, o pagina anume, au downloadat ceva), sau liste specifice (cei care au stat un anumit timp pe site, au facut click pe un anumit buton, s-au inscris intr-o anumita baza de date, etc). Odata create aceste liste, le poti utiliza si in Google AdWords, de exemplu, pentru publicitate targetata.

Aceasta flexibilitate a GA ajuta foarte mult in a ajuge mult mai usor la consumatorii cu mai mult potential de a se transforma in clienti.

Ce liste de vizitatori ar trebui sa creez?

O foarte buna intrebare, dupa cum spuneam sunt o multime de variante, dar vom discuta despre 3 tipuri de liste care pot imbunatati rata de conversie.

1. Lista vizitatorilor care au cautat un produs anume si nu au convertit.
Poate una dintre cele mai simple si usor de creat, dar foarte importanta in acelasi timp. Este vorba despre oameni care au cautat un anumit produs si au ajuns pe site-ul tau. asta e un mare avantaj. Ei stiu deja ca detii respectivul produs, cunosc produsul si ajungand pe site primul pas spre cumparare e deja facut, asa ca merita sa ne concentram atentia asupra acestui tip de vizitator.

Pasii pentru crearea acestei liste:

ga-rmk-1

  • selectam tab-ul Admin
  • in coloana Property, facem click pe Remarketing, apoi pe Audiences
  • facem click pe + New Audience
  • selectam un View si un cont
  • facem click pe Create New
  • selectam Traffic Sources, introducem numele produsului, SKU sau numele companiei in campul Keyword, apoi apasam Apply
  • alegem Lookback days, Membership duration si Audience name  (in mod normal, setam 30 zile la Lookback days)
  • apasam Save

2. Lista vizitatorilor care au mai multe pagini pe sesiune decat cei care au cumparat.
Inca o lista foarte importanta, deoarece acesti useri sigur au fost interesati de produsele noatre, insa ceva i-a facut sa nu converteasca, iar noi trebuie sa ii readucem pe site si sa ii convingem sa cumpere. Datorita remarketingului, putem face acest lucru destul de usor.

Pasii pentru crearea acestei liste:

ga-rmk-2

  • pentru inceput, trebuie sa verificam numarul de pagini per sesiune al celor care au convertit; pentru asta alegem tab-ul Reports, mergem la Acquisition, apoi selectam All traffic si Channels
  • alegem segmentul Converters si apasam Apply
  • in acest segment deschis vedem numarul paginilor per sesiune pe care trebuie sa-l luam in calcul
  • cream un nou segment (sa nu uitati sa il denumiti!)
  • alegem Conditions

ga-rmk-3

  • selectam filtrul Users si Include, apoi selectam Pageviews si per user
  • scriem numarul de pagini per sesiune Pages/Session al celor care au convertit (numar pe care l-am luat de mai sus), apoi alegem semnul > (mai mare)
  • apasam Apply

In felul acesta, am creat o lista a vizitatorilor care au mai multe pagini vizualizate decat cei care au cumparat. Stiind ca userii care viziteaza mai multe pagini sunt in general mai interesati de informatiile afisate si de produse, este important sa ajungem din nou la ei si sa ii atragem pe site.

3. Lista vizitatorilor a caror durata de vizitare a site-ului este mai mare decat cea a celor care au cumparat.
Similar cu lista de mai sus, cei care au petrecut mai mult timp pe site, indiferent de cate pagini au vizitat, este un semn ca au fost interesati de produsele noastre. Poate au vizitat mai multe pagini, sau poate au fost concentrati mai mult pe continut si au citit fiecare informatie de pe pagina.
Acest tip de vizitatori este foarte important pentru noi si de aceea trebuie sa il segmentam si sa incercam sa il aducem inapoi pe site pentru a-l transforma in clienti.

Pasii pentru crearea acestei liste:

ga-rmk-4

  • trebuie sa verificam Avg. Session Duration per sesiune al celor care au convertit; pentru asta, alegem tab-ul Reports, mergem la Acquisition, apoi selectam All traffic si Channels
  • alegem segmentul Converters si apasam Apply
  • la fel ca si la lista precedenta, in tabelul de raportare vom vedea timpul mediu petrecut pe site de catre cei care au cumparat
  • cream un segment nou
  • alegem Conditions
  • selectam per user si (mai mare), apoi introducem numarul de secunde pe care il petrec pe site cei care cumpara (timpul e cel pe care l-am vazut mai devreme, in pasul 3)
  • apasam Apply

Acum, ca am creat aceasta lista, vom putea targeta userii care au petrecut mai mult timp pe site si vom incerca sa ii aducem inapoi cu anumite oferta sau reduceri.

E timpul sa trecem la treaba!

Sunt multe alte tipuri de targetare in remarketing, dar sper ca acestea, chiar daca sunt oarecum banale, va vor ajuta sa cresteti rata de conversie pe site. O alta metoda foarte utila si importanta pentru remarketing este Remarketingul Dinamic, cel care ii arata vizitatorului exact produsul de care a fost interesat. Despre acest tip de remarketing vom vorbi intr-un articol viitor.

Pana atunci, spor la conversii!

alex-jivan-spyshop

Alex Jivan (Marketing Manager Spy Shop Romania)

Despre Alex Jivan

Marketing Manager at Spy Shop. 50% creative - 50% analytical. I love Digital Marketing and working with datas, reports, making data analysis and taking decisions based on conclusions: if you can measure, you can improve. Currently focused on Social Media, PPC and improving myself.

Follow Me

Leave a reply