Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Fostul CEO Google vede un viitor in care AI-ul va elimina link-urile din SERPs

Fostul CEO Google – Eric Schmidt – a acordat recent un interviu postului de televiziune CNBC, despre viitorul inteligentei artificiale (AI) si potentialul acesteia. Schmidt crede ca, pe viitor, cel mai mare motor de cautare din lume nu va mai indexa link-uri catre website-uri care raspund la intrebarile utilizatorilor, citim pe searchenginejournal.com.

Actualul CEO Google, Sundar Pichai, a declarat ca rezultatele cautarilor pe Google vor continua sa existe, un ecosistem online sanatos fiiind important pentru Google. In schimb, Schmidt crede ca misiunea motorului de cautare este sa organizeze informatia din lume, nu sa ofere in rezultate link-uri catre aceasta informatie. Declaratiile pragmatice ale lui Schmidt descriu un viitor in care website-urile nu mai sunt necesare, iar publicitatea este din ce in ce mai eficienta.

Ce-i drept, cu ani in urma, Google Search ordona astfel raspunsurile: motorul gazduia o versiune a DMOZ, un director web open source organizat de mii de voluntari (la fel ca Wikipedia, astazi), care includea diverse subiecte (ca puncte de plecare pentru utilizatorii aflati in cautare de informatii, pe un Internet hyperlinked). Google a renuntat la acest tip de ranking, pentru a oferi o experienta de utilizare mai buna, iar acum arata direct link-uri cu raspunsurile la cautari si – in unele cazuri – direct raspunsurile (de exemplu, cand vrei sa afli cat e ceasul in alta tara).

Eric Schmidt (foto) afirma ca Google va profita de avansul AI pentru a oferi direct consumatorilor raspunsurile la ce cauta, nu link-uri catre acestea, pentru un UX mai bun. „Cred ca impactul (AI) nu este supraestimat, ci subestimat. Pentru ca aparitia unei inteligente non-umane este ceva extrem de important, in lume. Vine. E aici deja. Este pe cale sa se intample. Se intampla in etape. Motivul pentru care spun ca este subestimat este ca vedem ca viitorul rationamentului, viitorul interactiunii umane, viitorul cercetarii, viitorul planificarii este inventat chiar acum”, spune acesta.

Cum arata o lume in care Google nu te trimite in 12 locuri unde poti afla ceea ce cauti, ci iti ofera direct raspunsul, via AI? „Este extrem de important sa intelegem ca Google nu e despre link-uri albastre, ci despre organizarea informatiilor din lume. Ce instrument care sa-l ajute sa faca asta mai bine poate exista, daca nu aparitia AI? Oare putem monetiza asta? Evident”, explica Schmidt.

Puteti urmari intregul interviu, mai jos.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply