Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

DWF: cifre relevante legate de Black Friday 2024 si analiza lor

Mihai Vinatoru (Cofondator si CEO DWF) si Eugen Predescu (Paid Media Managing Director DWF) au transmis, pe conturile lor de Facebook, o serie de cifre relevante legate de Black Friday 2024. Echipa de Data Analytics DWF a extras, agregat, anonimizat si interpretat date relevante din peste 500 de conturi de Google Analytics 4 si Google Ads ale unor magazine online si branduri din Romania.

DWF a analizat perioada 8-10 noiembrie 2024 (pe care a comparat-o cu datele de 10-12 noiembrie 2023). Pentru relevanta, analiza a pastrat acelasi set de branduri in ambele perioade: s-au evaluat toate site-urile din portofoliul DWF la data curenta, chiar daca nu toate au organizat campanii speciale de Black Friday. Bine de stiut: desi agentia are in portofoliu si clienti care vand pe eMAG.ro, datele nu includ si aceste comenzi, care sunt inregistrate strict de marketplace.

Ce spun cifrele:

  • au avut loc mai multe vanzari ca in 2023 – in total, in cele 3 zile de Black Friday, site-urile din portofoliul DWF au inregistrat un volum de 248.577 tranzactii (total comenzi, din toate sursele de trafic), +57% YoY, ceea ce indica faptul ca piata din Romania poate sa asigure inca o crestere substantiala
  • veniturile au fost si ele mai mari – in total, s-au incasat 67.567.789 RON, cu 32% mai mult fata de anul anterior; conform Euromonitor, zona de retail creste in Romania cu aproximativ 10% YoY, ceea ce inseamna ca vanzarile online au o dinamica mai accelerate
  • comanda medie a fost mai mica – valoarea medie a fost de 271 RON (fata de 324 RON, in 2023), ceea ce reflecta situatia economica la nivel national si poate sugera atat presiunea majora pe pret resimtita de comerciantii locali, cat si o crestere a volumului de achizitii din impuls (care au valori mai mici)
  • timpul de gandire a fost mai mare – informarea si punctele de interactiune pana la luarea unei decizii au crescut semnificativ; datele arata ca s-a stat, in medie, 8 minute si 50 de secunde pe site pentru o achizitie, in timp ce anul trecut media a fost de 6 minute si 28 de secunde
  • bugetele de promovare au fost mai mari – in total, in cele 3 zile de Black Friday 2024, in publicitatea platita pe Google s-a investit cu 28% mai mult, comparativ cu anul anterior (pe acelasi set de branduri), adica 2.449.547 RON; la aceasta suma se adauga si bugetele directionate catre Meta Ads, TikTok Ads, LinkedIn Ads si alte platforme, care care au fost analizate de DWF
  • in mod normal, CPC-ul (cost-per-click) creste cu 10-20% YoY, dar in 2024 s-a mentinut la un nivel similar cu cel de anul trecut, acest lucru fiind posibil pe fondul unei cresteri semnificative a volumului de cautari (impressions) pe Google; cu alte cuvinte, interesul oamenilor a fost mai mare fata de anul trecut
  • SEO a contribuit cu 22% la totalul vanzarilor – rata de conversie medie din traficul SEO a fost de 2,42 (fata de 2,18%, anul trecut) si toti indicatorii SEO au crescut YoY (numar comenzi, valoare vanzari, timp mediu petrecut pe site), in afara de valoare medie/comanda
  • 2024 a fost primul an in care jucatorii straini (Temu, Shein, Trendyol, AliExpress etc.) au captat o cota semnificativa de piata; date mai relevante vor fi disponibile in decembrie, cand SimilarWeb va publica cifrele din noiembrie, pentru piata din Romania
  • batalia pe clienti noi s-a intensificat semnificativ – branduri din toate industriile au sacrificat major rata de rentabilitate, pentru a creste zona de new customers, scopul acestora fiind sa creasca cota de piata; pentru ei, Black Friday este o investitie pe termen lung
  • mecanismele de promovare s-au diversificat, platformele de advertising oferind o gama larga de tipuri de campanii si setari posibile,ceea ce ridica nivelul de complexitate al strategiilor de promovare
  • este probabil ultimul Black Friday in care un brand s-a mai putut descurca fara a integra in procese inteligenta artificiala (AI); viteza cu care se intampla lucrurile si cu care trebuie luate decizii in campanii, numarul urias de parametri relevanti si de semnale fac imposibila gestionarea campaniilor in mod competitiv doar de catre un specialist, fara ajutorul masiv al unor instrumente AI specializate

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply