Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Veniturile Google din reclame au scazut, pentru al doilea trimestru consecutiv

Google a facut recent publice cifrele legate de veniturile companiei-mama (Alphabet Inc.), in primul trimestru din 2023, anunta wsj.com. Astfel, in Q1 (ianuarie-martie 2023), motorul de cautare a inregistrat un nou declin: al doilea consecutiv (dupa Q4 2022, cand scaderea a fost de 3,6% YoY) si al treilea de cand compania a devenit una pe actiuni, in 2004.

Veniturile totale ale Alphabet Inc. au crescut cu 2,6% YoY, pana la suma de 69,8 miliarde $, gratie dezvoltarii diviziei de cloud-computing. Aceasta din urma a inregistrat o crestere de 28% (pana la 7,5 miliarde $), fata de aceeasi perioada a anului trecut; in plus, a avut un profit operational de 191 de milioane $. Alphabet Inc. a avut venituri operationale de 17,4 miliarde $, cu 13% mai putin fata de Q1 2022. Si a incasat 54,5 miliarde $ din reclame online, o scadere de aproape 1% fata de aceeasi perioada din 2022.

Platforma video YouTube (care apartine tot de Alphabet Inc.) a inregistrat a treia scadere trimestriala consecutiva (-2,6% YoY), la capitolul venituri din ad-uri, pana la 6,7 miliarde $. De obicei, pe YouTube se practica cel mai des asa-numitul brand advertising, la care companiile renunta mai usor in perioade de incertitudine ecnomica. Prin comparatie, search advertising-ul e mai stabil.

Google a fost afectat de avansul inteligentei artificiale si a luat deja primele masuri, apropo de AI: si-a combinat principalele doua divizii de dezvoltare AI intr-o singura unitate (Google DeepMind) si planuieste sa include un AI conversational in motorul de cautare – la fel cum au facut rivalii de la Microsoft Corp.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply