Veniturile Google din reclame au scazut, pentru al doilea trimestru consecutiv
Google a facut recent publice cifrele legate de veniturile companiei-mama (Alphabet Inc.), in primul trimestru din 2023, anunta wsj.com. Astfel, in Q1 (ianuarie-martie 2023), motorul de cautare a inregistrat un nou declin: al doilea consecutiv (dupa Q4 2022, cand scaderea a fost de 3,6% YoY) si al treilea de cand compania a devenit una pe actiuni, in 2004.
Veniturile totale ale Alphabet Inc. au crescut cu 2,6% YoY, pana la suma de 69,8 miliarde $, gratie dezvoltarii diviziei de cloud-computing. Aceasta din urma a inregistrat o crestere de 28% (pana la 7,5 miliarde $), fata de aceeasi perioada a anului trecut; in plus, a avut un profit operational de 191 de milioane $. Alphabet Inc. a avut venituri operationale de 17,4 miliarde $, cu 13% mai putin fata de Q1 2022. Si a incasat 54,5 miliarde $ din reclame online, o scadere de aproape 1% fata de aceeasi perioada din 2022.
Platforma video YouTube (care apartine tot de Alphabet Inc.) a inregistrat a treia scadere trimestriala consecutiva (-2,6% YoY), la capitolul venituri din ad-uri, pana la 6,7 miliarde $. De obicei, pe YouTube se practica cel mai des asa-numitul brand advertising, la care companiile renunta mai usor in perioade de incertitudine ecnomica. Prin comparatie, search advertising-ul e mai stabil.
Google a fost afectat de avansul inteligentei artificiale si a luat deja primele masuri, apropo de AI: si-a combinat principalele doua divizii de dezvoltare AI intr-o singura unitate (Google DeepMind) si planuieste sa include un AI conversational in motorul de cautare – la fel cum au facut rivalii de la Microsoft Corp.
Leave a reply