Rateu marca Amazon: reclame de 300.000 $, pentru produse indisponibile
Rege in domeniul retail media advertising, Amazon a comis recent o greseala costisitoare. Un vanzator de echipamente avansate pentru jocuri spune ca gigantul e-commerce l-a taxat cu 300.000 $ pentru anunturi livrate publicului gresit, noteaza mediapost.com, citand informatii prezentate de Bloomberg si Engadget.
Mai exact, reclamele sellerului au fost afisate pe ecranele locuitorilor din California, stat in care acesta nu isi vinde produsele de gaming. Amazon a recunoscut ca foarte putini dintre vanzatorii de pe marketplace au fost afectati de aceasta eroare si ca foarte putine dintre anunturile vanzatorului respectiv au fost vazute de californieni. Intr-o declaratie pentru Engadget, Amazon a transmis ca si-a cerut deja scuze sellerului in cauza si ca ii va rambursa 15.000 $.
Amazon a negat initial orice problema, dar ulterior a transmis ca intentioneaza sa dea banii inapoi tuturor advertiserilor afectati de aceste erori de targeting geografic. Compania „isi actualizeaza procesele, pentru a se asigura ca astfel de reclame nu vor fi taxate pe viitor”, a explicat gigantul e-commerce american, pentru Engadget.
Publicitatea online este unul intre pilonii care stau a baza companiei fondate de Jeff Bezos in 1994. „Amazon are cale libera spre venituri din publicitate de 4-6 miliarde $, in 2024 si 2025, via Prime Video”, explica analistul Lee Horowitz (intr-un raport recent, marca Deutsche Bank). In al patrulea trimestru al anului trecut, publicitatea a adus 14,65 miliarde $ in buzunarul Amazon, iar expertii in retail media estimeaza ca aproximativ 75% din aceasta industrie este reprezentata de platforma americana.
Leave a reply