Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

5 lucruri de care sa tii cont intr-o campanie Google Ads

Mai ales daca esti la inceput in folosirea acestei platforme PPC si anume Google Ads, iti propun cateva directii la care sa fii atent atunci cand creezi sau optimizezi contul. Prin urmare recomand sa tii cont de urmatoarele lucruri:

1. Structura contului

O structura relevanta si sanatoasa a contului e foarte importanta. Daca ai un site de e-commerce stufos e important sa respecti si in Ads aceeasi structura – categorii -> subcategorii -> produse.

Pentru a avea o imagine reprezentativa si o administrare eficienta ai grija sa fie super usor pentru tine, astfel incat sa stii unde si ce sa cauti cand e nevoie.

Structura contului te poate ajuta nu doar la administrarea mai usoara a acestuia, cat si la eficacitate: poate scada CPA-ul semnificativ datorita scorului de calitate in primul rand – ad-urile vor fi relevante pentru ca landing page-ul va fi cel potrivit.

Asadar, tine minte: creeaza contul in oglinda cu structura site-ului.

Citeste aici mai multe detalii despre Conversion Tracking

2. Focus pe crearea Ad-urilor

Ai grija la calitatea anunturilor! De ceva vreme poti crea si “Responsive Ads” pe care le poti crea foarte usor – compui o serie de titluri si descrieri, iar platofrma le va “combina” pentru ca sa afiseze un anunt cat mai atragator si relevant.

Atentie, la fel cum am spus si mai sus, ca landing page-ul anuntului sa fie relevant, pentru a nu scadea scorul de calitate si implicit de a creste costul pe click.

Introdu atat in titluri cat si in descriere cuvinte cheie care au legatura cu pagina de destinatie si/sau produsele/serviciile pe care le promovezi prin acel ad. Astfel acel anunt va fi considerat mai relevant si va fi afisat mai mult.

De asemenea e foarte important sa testezi anunturile si sa le modifici cand rezultatele nu sunt cele mai bune.

3. Device bid adjustment

Se stie de cativa ani ca “future is mobile”. Cum folosim din ce in ce mai mult telefoanele mobile, atat pentru a cauta lucruri cat si pentru a cumpara, trebuie sa avem in vedere acest lucru si in setarea campaniilor PPC.

Astfel ca, mai ales daca ai un site mobil, sau e super tare partea de responsive, observi ca ai multe vizite de pe aceste dispozitive, e un must sa iei mai in serios administrarea bid-ului pe mobile. Analizeaza comportamentul userilor, vezi ce si cum se cauta si automatizeaza bid-ul pe smartphone in functie de rezultatele analizei.

Aceasta masura poate avea un super rezultat daca e facuta cum trebuie si daca ai o audienta preponderent venita de pe dispozitivele mobile.

De asemenea, folosind functia IF, poti modela anunturile care apar pe mobile, putand astfel afisa anunturi personalizate pentru aceasta audienta.

4. Geotargeting

O alta functie foarte utila a platformei Google Ads este targetarea in functie de locatie. Indiferent ca esti un vanzator local sau national, poti beneficia de aceasta functionalitate.

De exemplu daca vinzi produse care stii ca se cauta in anumite parti ale tarii, in anumite orase sau judete si rata de conversie este mai atragatoare acolo, poti ajusta bid-ul astfel incat sa creasca usor in acele locuri pentru ca sa apari pe primele pozitii in Search.

Si invers, daca ROI-ul nu este foarte satisfacator in alte locatii sau nu vrei sa pui te promovezi foarte mult acolo din varii motive, poti scadea bid-ul astfel incat sa nu se consume bugetul fara sa aduca rezultate satisfacatoare.

5. Foloseste din plin extensii pentru anunturi

Aceste extensii, pe langa faptul ca fac anuntul mai atragator, cresc si sansele de a castiga incredea celui care cauta.
Google Ads iti ofera o gama destul de variata de extensii pe care le poti folosi pentru a infrumuseta si eficientiza anuntul, dar cele mai importante ar fi:

– Sitelink extensions: cu ajutorul acestora poti promova si alte produse/servicii pe care le vinzi/prestezi, de asemenea cu o scurta descriere a acestora

– Callout extensions: aici iti poti expune foarte bine beneficiile, USP-ul, factori care pot influenta destul de mult un utilizator – livrare in 24 ore / suport gratuit / livrare gratuita / plata in rate etc.

– Review extensions: inca o extensie care atrage atentia si creste atat increderea cat si CTR-ul. Se stie ca review-urile sunt luate in calcul de majoritatea celor care fac cumparaturi, astfel ca e o expensie care te poate ajuta foarte mult, mai ales daca review-urile sunt majoritar pozitive

– Call extensions: aceasta extensie este utila in special celor care folosesc google pe telefoanele mobile, putand foarte usor sa te contacteze direct din anuntul in care apare numarul de telefon

Extra tip: Automatizeaza!

Acesta este trendul. Pune accent pe automatizare, mai ales ca platforma iti ofera multe posibilitati in acest sens si vei avea mai mult timp pentru analizarea contului cat si pentru alte activitati de testare/optimizare:

– Strategii de licitare automatizate: target CPA, target ROAS, maximize conversions, eCPC
– Reguli si scripturi care te pot scapa de anumite chestii de rutina
– Ad-uri dinamice
– Ajustarea automata a mesajelor in functie de device si regiune
– Programarea campaniilor pe intervale de timp
– Etc.

Sigur ca mai sunt multe chestii care te pot ajuta sa creezi o super campanie in Ads, insa fiind o platforma foarte complexa si in continua dezvoltare, va trebuie sa testam continuu. Doar asa ne putem da seama daca toate aceste trucuri sau setari sunt utile pentru campaniile noastre.

alex-jivan-spyshop

Alex Jivan – Marketing Manager Spy Shop

Despre Alex JivanEntry

Marketing Manager at Spy Shop.50% creative - 50% analytical. I love Digital Marketing and working with datas, reports, making data analysis and taking decisions based on conclusions: if you can measure, you can improve.Currently focused on Social Media, PPC and improving myself.

Urmareste-ma

Raspunde la aceasta intrebare