Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Comisia Europeana: 60% dintre e-shop-uri au nereguli la ofertele speciale

Comisia Europeana a facut publice rezultatele unei analize efectuate la nivelul UE, din care reiese faptul ca 60% dintre magazinele online au nereguli cand vine vorba despre respectarea regulilor UE legate de prezentarea preturilor si ofertelor speciale, conform unui comunicat de presa publicat pe europa.eu. Analiza a fost efectuata pe 560 de site-uri e-commerce care ofera o diversitate de produse, servicii si continut digital – de la imbracaminte si incaltaminte, la software si bilete la spectacole. Analiza se face anual, cu ajutorul retelei Consumer Protection Cooperation, care aduna laolalta autoritatile responsabile de impunerea legilor de protectie a consumatorilor din 30 de tari.

Comisia a descoperit ca magazinele virtuale europene ofera clientilor informatii neclare:

  • autoritatile considera ca peste 31% dintre e-shop-urile care ofera reduceri nu afiseaza preturi reale sau preturile reduse afisate sunt neclar calculate
  • 211 de website-uri au avut pretul final, la check-out, mai mare decat pretul initial oferit clientului, 39% dintre ele neincluzand informatiile necesare legate de costuri de livrare, metode de plata sau alte costuri suplimentare
  • 59% dintre magazinele verificate nu aveau afisat un link (care este obligatoriu conform legii UE) catre platforma Online Dispute Resolution (ODR), care permite rezolvarea disputelor fara a ajunge la tribunal, intre consumator si comerciant, care s-a lansat in februarie 2016 
  • aproape 30% dintre e-shopuri aveau nereguli in ceea ce priveste prezentarea informatiei legate de dreptul clientului de a se retrage dintr-o tranzactie online

„Shopping-ul online ofera consumatorilor multe oportunitati. Dar peste jumatate dintre website-uri au nereguli, mai ales in ceea ce priveste felul in care li se face reclama preturilor si reducerilor. Acest lucru trebuie sa se opreasca, deoarece consumatorii sunt indusi in eroare si platesc un pret mai mare decat intentionau. Sunt socata de numarul mare de website-uri care au aceste probleme – sper ca sunt neintentionate. Comerciantii online trebuie sa respecte in ottalitat regulile UE legate de consumatori. Autoritatile locale competente, ajutate de Comisie, vor lua masurile necesare pentru a opri astfel de practici neloiale”, a transmis Věra Jourová (Comisar pentru Justitie, Consumatori si Egalitatea Sexelor).

Leave a reply