Flanco.ro: in 2018, 70% din trafic a fost mobile, iar vanzarile mobile au crescut cu 58% YoY
In 2018, cifra de afaceri a Flanco Retail a fost de 1,07 miliarde lei (+9% YoY), iar profitul a crescut de 4 ori fata de anul anterior (atingand 21 de milioane lei), anunta compania, intr-un comunicat de presa. „Urmarirea strategiei de eficientizare a retelei de magazine a dus la un 2018 cu rezultate foarte bune, atat la nivelul vanzarilor, cat si al profitabilitatii. Intr-o piata atat de volatila cum este cea electro-IT, increderea pe care brandul o inspira atat clientilor, cat si echipei interne, este esentiala. 2018 a insemnat o optimizare a comenzilor online, cu accent pe mobile si pe componenta logistica”, transmite Dragos Sirbu (CEO Flanco).
Flanco are o retea de 135 de magazine fizice, in 95 de orase ale tarii (in 2018 deschizandu-se si primul outlet electro-IT din retailul autohton – Flanco Mihai Bravu, din Capitala), dar vinde si pe site-ul propriu. In cifre, 2018 a insemnat:
- traficul in magazinele offline a scazut usor, dar rata de conversie a crescut cu 10%
- 70% din traficul online vine de pe dispozitivele mobile
- vanzarile pe dispozitivele mobile au fost mai mari cu 58%, fata de 2017
- serviciul de creditare de pe site a avut o crestere spectaculoasa, de 74%
- 9 din 10 clienti si-au primit coletul in mai putin de 48 de ore, desi volumul de marfa manevrat in lantul logistic a crescut cu 26% YoY
- valoarea investitiilor companiei a crescut cu 25% fata de 2017, pana la 10 milioane lei (doua treimi au mers catre reteaua de magazine, iar o treime s-a impartit egal intre infrastructura IT si programele HR)
- 98% dintre angajati au fost activi in platforma de e-learning, fiecare parcurgand, in medie, 9 cursuri (peste 14.500 de ore de training)
- campaniile de recrutare pentru persoane cu dizabilitati au avut drept rezultat integrarea a 20 de oameni in organigrama
- gradul de retentie a personalului a crescut cu 20%, in sens invers trend-ului general din piata
- veniturile angajatilor au crescut, in medie, cu 14% YoY
- 85% din echipa din magazine a accesat bonusul lunar
Pentru 2019, Flanco isi propune un ritm de crestere de 12% si o extindere a retelei cu alte 20 de magazine, pregatind investitii in valoare de 12 milioane lei. „Ne dorim sa venim in intampinarea clientilor nostri, cu accent pe zonele pentru care si-au manifestat in mod special interesul – cum ar fi comenzile online (prin optimizarea acestora cu optiuni noi de livrare) sau gama de servicii (pe care ne dorim sa o extindem in acest an)”, incheie Dragos Sirbu.
Leave a reply