Online au loc de 3 ori mai multe retururi decat in magazinele fizice (raport)
Retururile din shopping-ul online inseamna pierderi de miliarde de dolari pentru retailer, tone de dioxid de carbon pompate in atmosfera si miliarde de kilograme de produse care ajung la gropile de gunoi, conform unui raport recent marca CleanHub, citat de ecommercetimes.com.
In 2022, retailerii au pierdut 816 miliarde $ din aceasta cauza; in 2023 – 743 miliarde $. Anual, consumatorii returneaza pana la 30% dintre produsele achizitionate online (producand 24 de milioane de tone metrice de emisii CO2), un procent de trei ori mai mare decat cel al retururilor in magazinele offline. Raportul noteaza ca, dupa returnare, respectivele produse nu sunt neaparat puse din nou la vanzare: de cele mai multe ori, retalerii le arunca la gunoi (de aceea, in 2022, s-au produs asa 4,3 miliarde kg de deseuri). Sau le vand companiilor de lichidare.
„Shopping-ul online este conceput pentru a fi cat mai usor posibil. Cumparatorii il probeaza acasa, iar daca produsul nu corespunde asteptarilor, poate fi returnat simplu, cu foarte putin efort. Pentru achizitiile din magazinele offline, cumparatorii trebuie sa duca fizic produsul nedorit inapoi la magazin”, a explicat Nikki Stones (VP of Marketing, CleanHub), pentru sursa amintita. Nu degeaba retailerii mari de Fashion apeleaza la taxe de retur sau folosesc AI-ul, pentru a reduce retururile online, iar Amazon avertizeaza clientii apropo de produsele returnate frecvent.
Conform unui sondaj de opinie recent (marca goTRG), pe un esantion de peste 500 de retaileri americani, 49% dintre ei spun ca retururile sunt o problema majora, mai ales inainte de sarbatorile de iarna. Comparativ, in septembrie 2022, doar 2% dintre cei chestionati spuneau acelasi lucru – ceea ce inseamna o crestere procentuala de aproape 3.000%!
Comentarii ( 3 )
[…] cum am scris deja, online au loc de 3 ori mai multe retururi decat in magazinele fizice (de exemplu, in 2023, in SUA, s-au returnat produse in valoare de 743 miliarde $ ), iar moda […]
[…] fara a acorda atentie ratei de retur si costului acestuia nu mai este posibila. Online au loc de 3 ori mai multe retururi decat in magazinele fizice, retailerii mari de Fashion au introdus taxe de retur la comenzile […]
[…] Un studiu anterior (marca EHI) a indicat faptul ca numarul retururilor este o problema importanta pentru magazinele e-commerce din regiunea DACH (Germania, Austria si Elvetia). In medie, acestea pierd 5-10 €/retur. La nivel mondial, consumatorii returneaza anual pana la 30% dintre produsele achizitionate online, de 3 ori mai mult ca in magazinele fizice. […]