Lipsa automatizarilor proceselor operationale = -30% vanzari, pentru magazinele online romanesti
Magazinele online din Romania pierd aproximativ 30% din vanzari, in lipsa automatizarii proceselor operationale, estimeaza TARA Interactive, intr-un comunicat de presa. Companie romaneasca de dezvoltare de software noteaza ca doar 5% dintre magazinele e-commerce autohtone isi automatizeaza procesele si asta doar in caz de forta majora.
In ultimii 2 ani, procentul a inceput sa creasca, in contextul in care managerii incep sa recunoasca importanta extinderii automatizarii in toate sectoarele operationale, pentru optimizarea gestionarii si reducerea costurilor operationale. Cele mai importante cerinte din partea magazinelor online, in ceea ce priveste automatizarea proceselor, vizeaza:
- preturile dinamice – ajustarea in timp real a preturilor produselor/serviciilor, bazata pe factori precum cererea, oferta, comportamentul consumatorilor, actiunile concurentei
- redimensionarea rapida a stocurilor prin alegerea unor furnizori care permit comenzi online – integrarea acestora in platformele online vine la pachet cu primirea de notificari in avans, atunci cand produsele au un stoc scazut sau sunt epuizate
- facturarea si inchiderea automata a facturilor – reduce de pana la 10 ori munca reprezentantilor de vanzari
„In prezent, multe magazine online lasa comenzi neonorate din cauza fluxurilor neautomatizate, iar lipsa de personal pentru gestionarea interactiunii cu clientii si furnizorii va duce la cresterea cererilor de automatizare a proceselor”, transmite Vlad Lepadatu (foto, Managing Partner, TARA Interactive).
Comenzile automate la furnizori, drop shipment-ul logistic si preturile dinamice sunt exemple de automatizari ignorate de comerciantii din Romania, care ar putea – prin implementarea lor – sa aiba vanzari mai mari, sa elimine sarcinile repetitive si erorile, sa reduca impactul lipsei fortei de munca si sa imbunatateasca experienta clientilor.
Importanta automatizarilor este evidentiata si prin bugetele alocate. Potrivit analizei TARA Interactive, initial, companiile aloca bugete de 2.000-5.000 € pentru automatizare, iar dupa ce vad beneficiile, tind sa mareasca investitia la 10.000-15.000 € (in primul an). In tarile unde comertul online este mult mai bine dezvoltat, bugetele alocate acestui segment sunt de 5-10 ori mai mari.
TARA Interactive a incheiat anul 2023 cu afaceri de peste 1,2 milioane € (la nivel de grup), in crestere cu 15% fata de anul anterior. Pentru 2024, compania estimeaza un avans de 30% pentru business-ul din Romania si de circa 80% pentru cel la nivel international, in contextul in care peste 70% din afacerile TARA Interactive au loc in afara tarii noastre.
Leave a reply