Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Germanii returneaza 11% dintre achizitiile online (sondaj)

Cumparatorii online din Germania returneaza 11% dintre achizitiile facute pe Internet. Iar generatiile mai tinere din tara amintita fac asta mai des decat cele mai in varsta. Asta a descoperit un sondaj de opinie realizat de asociatia digitala Bitkom si citat de ecommercenews.eu. Acesta a fost efectuat pe un esantion de 1.050 de cumparatori online germani de peste 16 ani.

Un studiu anterior (marca EHI) a indicat faptul ca numarul retururilor este o problema importanta pentru magazinele e-commerce din regiunea DACH (Germania, Austria si Elvetia). In medie, acestea pierd 5-10 €/retur. La nivel mondial, consumatorii returneaza anual pana la 30% dintre produsele achizitionate online, de 3 ori mai mult ca in magazinele fizice.

Conform Bitkom, doar 24% dintre cumparatorii online din Germania nu fac niciodata retur unei comenzi e-commerce. Comparand ambele sexe, barbatii trimit mai rar inapoi comenzile digitale, comparativ cu femeile (9% vs 14%). In plus, persoanele de 16-29 de ani returneaza, in medie, 15% dintre toate produsele achizitionate pe Internet; procentul este de doar 13%, in randul celor de 30-49 de ani si de 10% – in randul celor de 50-64 de ani; germanii care au peste 65 de ani dau retur doar unui procent de 7% din comenzile digitale facute.

„De fiecare data cand marfurile sunt trimise inainte si inapoi, resursele sunt consumate – in interesul durabilitatii, scopul trebuie sa fie reducerea la minimum a retururilor. In cele din urma, acest lucru este si in interesul comerciantilor cu amanuntul, care fac economie de bani si efort, in logistica – si acest lucru, la randul sau, aduce beneficii consumatorilor, prin preturi generale mai mici”, explica Dr. Bernhard Rohleder (CEO Bitkom).

Cel putin doua treimi (67%) dintre respondenti au spus ca au dat retur unui produs pentru ca nu le venea, iar 56% spun ca au primit produse defecte/cu probleme. Iar 50% spun ca au fost motivati de faptul ca nu le-a placut produsul. Alte motive? 41% dintre respondenti au spus ca produsul nu se potrivea cu descrierea, 37% – ca produsul nu parea de calitate. In 3 din 10 cazuri, comenzile digitale au fost trimise inapoi pentru ca era unul gresit. Iar 29% dintre cei chestionati au spus ca au comandat mai multe produse decat aveau nevoie (haine de mai multe marimi, de exemplu), cu intentia de a returna ce nu pastreaza.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply