Germanii returneaza 11% dintre achizitiile online (sondaj)
Cumparatorii online din Germania returneaza 11% dintre achizitiile facute pe Internet. Iar generatiile mai tinere din tara amintita fac asta mai des decat cele mai in varsta. Asta a descoperit un sondaj de opinie realizat de asociatia digitala Bitkom si citat de ecommercenews.eu. Acesta a fost efectuat pe un esantion de 1.050 de cumparatori online germani de peste 16 ani.
Un studiu anterior (marca EHI) a indicat faptul ca numarul retururilor este o problema importanta pentru magazinele e-commerce din regiunea DACH (Germania, Austria si Elvetia). In medie, acestea pierd 5-10 €/retur. La nivel mondial, consumatorii returneaza anual pana la 30% dintre produsele achizitionate online, de 3 ori mai mult ca in magazinele fizice.
Conform Bitkom, doar 24% dintre cumparatorii online din Germania nu fac niciodata retur unei comenzi e-commerce. Comparand ambele sexe, barbatii trimit mai rar inapoi comenzile digitale, comparativ cu femeile (9% vs 14%). In plus, persoanele de 16-29 de ani returneaza, in medie, 15% dintre toate produsele achizitionate pe Internet; procentul este de doar 13%, in randul celor de 30-49 de ani si de 10% – in randul celor de 50-64 de ani; germanii care au peste 65 de ani dau retur doar unui procent de 7% din comenzile digitale facute.
„De fiecare data cand marfurile sunt trimise inainte si inapoi, resursele sunt consumate – in interesul durabilitatii, scopul trebuie sa fie reducerea la minimum a retururilor. In cele din urma, acest lucru este si in interesul comerciantilor cu amanuntul, care fac economie de bani si efort, in logistica – si acest lucru, la randul sau, aduce beneficii consumatorilor, prin preturi generale mai mici”, explica Dr. Bernhard Rohleder (CEO Bitkom).
Cel putin doua treimi (67%) dintre respondenti au spus ca au dat retur unui produs pentru ca nu le venea, iar 56% spun ca au primit produse defecte/cu probleme. Iar 50% spun ca au fost motivati de faptul ca nu le-a placut produsul. Alte motive? 41% dintre respondenti au spus ca produsul nu se potrivea cu descrierea, 37% – ca produsul nu parea de calitate. In 3 din 10 cazuri, comenzile digitale au fost trimise inapoi pentru ca era unul gresit. Iar 29% dintre cei chestionati au spus ca au comandat mai multe produse decat aveau nevoie (haine de mai multe marimi, de exemplu), cu intentia de a returna ce nu pastreaza.
Leave a reply