UE: 44% dintre produsele de Fashion returnate nu mai sunt vandute (studiu)
Intre 22 si 44% din toata imbracamintea vanduta online si returnata ulterior nu mai ajunge din nou pe raftul virtual al unei platforme e-commerce (si apoi in mainile unui cumparator), aflam de pe ecommercenews.eu. Aceste procente au iesit la iveala in urma unei analize efectuate la Universitatea Ben-Gurion, pe 630.000 de produse vestimentare returnate in 2021, pe teritoriul Uniunii Europene.
Din acest procent de retururi, jumatate sunt reciclate, un sfert ajung in gropile de gunoi si 7% sunt incinerate, iar restul „se pierd” pe traseu. Desi majoritatea consumatorilor sunt constienti de impactul nisei de Fashion asupra mediului, nu exista multe studii pe tema emisiilor de gaze de sera (GHG) ale retururilor – care sunt o problema serioasa in e-commerce. GHG-ul produselor vestimentare returnate si nefolosite ulerior este de 2-16 ori mai mari decat toate emisiile generate de transportul post-retur, ambalare si procesare la un loc.
Asa cum am scris deja, online au loc de 3 ori mai multe retururi decat in magazinele fizice (de exemplu, in 2023, in SUA, s-au returnat produse in valoare de 743 miliarde $ ), iar moda comandata pe Internet este o zona predispusa retururilor masive – de aceea, in ultima vreme, tot mai multi retaileri au implementat taxe de retur. Multi consumatori dau comenzi online motivati si de posibilitatea de a face retur gratuit/nu, fara a sti insa ca respectivul produs nu va ajunge neaparat inapoi la vanzare; asta se intampla pentru ca procesul de sortare, verificare, reparare si reambalare este complex si costisitor, deci e mai ieftin sa arunci sau sa distrugi respectivele produse.
Leave a reply