Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Ne pare rau dar nu ai permisiunea sa adaugi intrebari.
Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

123

Diferența de raportare dintre Google AdWords și Google Analytics

Pentru că am observat că sunt mai multe întrebări legate de modul de raportare și contorizare a tranzacțiilor care diferă în aceste doua tool-uri, voi aborda puțin această “problemă” legată de diferențele dintre GA (Google Analytics) și Google AdWords.

Deși sunt instrumente create de către acelși dezvoltator, acestea au diferite metode de raportare a numărului de lead-uri sau conversii.

Multe dintre aceste discrepanțe apar din cauza faptului că AdWords are un sistem propriu de atribuire a conversiilor și folosește o altă metodă de tracking.

Dar hai să vedem care sunt cauzele pentru care cifrele din rapoartele celor doua tool-uri nu sunt identice.

  1. Conversion tracking este definit diferit

În GA un Goal complet este numărat o dată per sesiune, în timp ce în AdWords acesta poate fi contorizat de mai multe ori după accesarea unui Ad.

De exemplu: downloadarea unui fișier este raportată în GA o singură dată ca și Goal în respectiva sesiune, indiferent de câte ori acel user il va downloada. În AdWords, dacă contorizarea este setată pe Every (am vorbit despre conversion tracking în materialul trecut), poate raporta mai multe Goal-uri, dacă acțiunea s-a făcut de mai multe ori.

Notă: în AdWords nu există noțiunea de sesiune.

  1. Modul de atribuire este diferit

GA folosește două tipuri de modele de atribuire a conversiilor: last non-direct click și last click. Primul este pentru rapoartele non multi channel, iar al doilea este pentru multi channel.

În AdWords, default este modelul Last click, însă pe lângă acesta mai pot fi alese și alte tipuri de modele de atribuire a conversiilor: Linear, Time decay, First Click, Position based.

Totuși, în AdWords este vorba despre acțiunile care au loc DUPĂ accesarea unui Ad, sau DUPĂ vizionarea unui Ad. În GA, modelul Last click, atribuie conversia ultimului canal care a fost pe traseul vizitatorului înainte ca acesta să facă o conversie.

Exemplu: dacă un user vede un Ad în Search și îl accesează, întră pe pagina de produs, poate chiar adaugă produsul în coș, dar nu finalizează comanda, apoi iese și revine pe site accesând direct adresa și va face o cumpărătură, AdWords va atribui această conversie propriului Ad, în timp ce GA va atribui conversia canalului direct.

3. Durata cookie-ului

În AdWords, un cookie expiră după 90 de zile după ce un user a făcut click pe Ad, în timp ce în GA, cookie-ul durează până la 6 luni. Astfel că dacă un vizitator a făcut o conversie după durata de expirare a cookie-ului, în AdWords nu va fi raportată tranzacția, dar în GA va apărea în raport.

  1. Clickuri si tranzacții invalide

AdWords poate detecta clickurile invalide și implicit conversiile venite din aceste clickuri, astfel că nu le va raporta, în timp ce GA va introduce în rapoarte aceste tranzacții, chiar dacă sunt fără valoarea pentru business, putând crea discrepanțe.

  1. Data tranzacției

AdWords raportează conversiile în funcție de data / ora click-ului care a condus la finalizarea tranzacției, nu data la care a avut loc tranzacția în sine. Acest lucru este gândit pentru a vă permite analiza coosturilor campaniilor din ziua respectivă.

De exemplu, un user face o tranzacție în data de 10, dar click-ul pe Ad a avut loc în data de 9. În GA tranzacția va fi raportată pentru ziua de 10, dar AdWords-ul va trece această tranzacție ca având loc în data de 9.

  1. Rata de actualizare

În AdWords, raportul tranzacțiilor care se petrec în platformă se actualizeaza mai repede (în jur de 3 ore) decât cele importate prin goal-uri sau tranzacții din GA. (în jur de 9 ore)

  1. Tranzacțiile din medii diferite (cross device)

Modul de raportare AdWords permite estimarea tranzacțiilor care au avut loc pe un anumit device, chiar dacă traseul userului a început pe alt device. Asta este posibil datorită modului de recunoaștere de către Google a userilor care sunt logați în contul lor în timpul în care fac aceste acțiuni și le poate marca traseul.

8. Schimbarea numelul Goal-ului sau a view-ului

Atunci când modifici numele unui Goal care este importat din GA în AdWords, sau numele unui view din GA care conține anumite Goal-uri importate, noile denumiri vor apărea în AdWords după ce vor fi fost completate de către un user. Acest lucru poate dura până la 24 ore.

  1. Tranzacțiile telefonice

Dacă folosești extensii pentru apelare telefonică (call extensions) în Ad-uri, toate apeluri care provin din aceste extensii și care au o durată mai mare decât cea setată vor fi raportate ca și conversii de către AdWords. Acest tip de raportare nu este posibil în Analytics.

  1. View through conversions

View through conversion – conversiile care se pterec după ce un user a văzut Ad-ul (nu a făcut click) – în funcție de setarea din Conversion Tracking, AdWords poate raporta o tranzacție dacă un user a văzut un Ad și face o comandă ulterior. Acest lucru nu este știut de către GA, care nu va raporta nicio tranzacție în acest sens.

LE: AdWords ne anunță că vor apărea modificări în modul de raportare a tranzacțiilor în curând, și anume vor începe să identifice id-ul clickurilor – GCLID (Google click identifier)pentru cei care au bifat auto-taggingul și au conectat conturile de GA și AdWords. Dar despre asta vom vorbi într-un alt articol. 

alex-jivan-spyshop

Alex Jivan – Marketing Manager

Spy Shop Romania

Raspunde la aceasta intrebare