Indienii de la Tata Group se apuca de e-grocery
Multinationala indiana Tata Group (fondata in 1868, care este cea mai mare conglomeratie de companii din India) vrea sa se impuna si pe piata alimentara online, prin intermediul brand-ului Starquik, citim pe economictimes.indiatimes.com. E-grocery-ul este o piata emergenta in tara asiatica, iar in domeniu exista deja Amazon si Bigbasket. Penetrarea e-grocery-ului este de mai putin de 1%, dar expertii estimeaza ca segmentul va creste cu o rata anuala compusa de 141% pana in 2010 si va constituie 12,5% din totalul vanzarilor online.
In urmatoarele doua luni, va fi lansat un site Starquick pentru Trent Hypermarket (care este o colaborare intre Tata si retailerul britanic Tesco), au dezvaluit 2 surse implicate in noul proiect online. Pentru a face investitii in e-commerce, Tata va inchide magazinele proprii mai mici Star Daily, care functioneaza sub umbrela brand-ului Star (alaturi de Market si Hyper, care contine in total, 42 de locatii fizice). Multinationala indiana nu a comentat informatia.
In India, Tesco – al treilea cel mai mare retailer din lume, cu aproape 6.800 de magazine fizice in total – nu face mari valuri nici offline, nici online. Dar pe Internet, Tesco are cu success vanzari anuale de aproximativ 3 miliarde £, in intreaga lume.
Leave a reply