Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Cum vinzi cu succes produse pentru gravide si copii – Safimama.ro

Te intrebi ce poate ajuta un magazin online sa devina o afacere profitabila? Satisfacerea unei nevoi sau a unei lipse din piata poate ajuta o afacere sa castige clienti si vanzari rapid. Chiar daca asta inseamna sa mergi mai nisat cu gama de produse. Asta s-a intamplat si in cazul brandului Safimama. Fondatoarea afacerii, Claudia Bogdan, a observat o absenta in piata a unui anumit tip de produse si a dorit sa vina in intampinarea clientilor cu o solutie. Vorbim aici de produse pentru perioada de sarcina, maternitate si primii ani din viata mamei si a copilului.

Perioada sarcinii este cel mai bine caracterizata de schimbari. Femeile insarcinate vor trece prin schimbari majore ale stilului lor de viata, ce include si vestimentatia. Pe parcursul celor doua sarcini prin care a trecut Claudia, a observat ca nu exista prea multe optiuni si nici diversitate in ceea ce priveste imbracamintea pentru femei insarcinate. Mai mult, a observat ca lipsa cu care s-a confruntat ea este, de fapt, o problema si pentru multe alte femei insarcinate. Acesta nevoie/lipsa a fost trigger-ul perfect pentru a concepe o idee de afacere. 

In prezent, la 6 ani dupa fondare, Safimama continua sa ofere produse pentru femei insarcinate, mamici si copii si este unul dintre cele mai apreciate brand-uri de nisa din Romania.

Cum a luat nastere brand-ul Safimama?

In 2012, cand Claudia trecea prin prima sarcina, piata locala suferea de o lipsa a produselor vestimentare dedicate femeilor gravide. Era foarte dificil sa gasesti diversitate si produse de calitate pentru aceasta perioada, in care corpul se schimba de la o luna la alta.  Dupa ce a luat decizia de a renunta la un job intr-o corporatie, pentru a se bucura de mai mult timp cu copiii, Claudia a avut dorinta de a face si altceva cu timpul ei. Asa a pornit cautarea unei solutii cu privire la provocarile intampinate cu cativa ani in urma: lipsa produselor pentru gravide si maternitate.

Primul pas a fost derularea unui studiu de piata. Cand vrei sa pornesti o afacere, trebuie sa stii ce oferte similare de produse exista in piata, cine le vinde, cum si ce furnizori de produse ai la dispozitie. Un studiu financiar este si el necesar, dar nu trebuie sa se exagereze la acest capitol. Dupa cum spune si Claudia, antreprenorul/antreprenoarea trebuie sa aiba si un pic de fler, acea putere de a da drumul afacerii fara sa iroseasca prea mult timp calculand totul pana la ultima virgula.

Numele brand-ului, Safimama, a fost inspirat de cei doi copii ai Claudiei: Sara si Filip (Safi). Iar, in 2016, a aparut primul magazin stradal in Arad. La scurt timp dupa s-a lansat si magazinul online. In acel moment, comertul online era prea putin explorat in Romania. Asadar nu a fost foarte greu sa atraga trafic catre magazin. Inclusiv postarile din social media produceau un impact favorabil.

Care au fost cele mai dificile provocari?

Cele mai dificile provocari au fost generate de utilizarea platformelor open source pentru crearea si gestionarea magazinului online. Cel mai adesea apareau dificultati legate de plugin-urile utilizate pentru magazin. Acesteai trebuiau actualizate periodic. Pe langa asta, se intampla frecvent sa intre in conflict unele cu altele.

In mod evident, magazinul avea incheiata o colaborare cu o firma IT, desemnata sa se ocupe cu mentenanta magazinului online. Dar, din pacate, acest lucru nu garanta o rezolvare rapida si corecta a problemelor aparute. Din lipsa experientei in e-commerce, problemele nu erau rezolvate corect (pixeli ce nu realizau un tracking corect) sau dura prea mult pana se gasea solutia potrivita.

In 2018, dupa ce Claudia a descoperit platforma Gomag in cadrul unei prezentari, a luat decizia de migrare a magazinului catre aceasta platforma. Dupa ce a afla mai multe despre Gomag si ce poate oferi aceasta antreprenorilor din e-commerce, Claudia a stiut ca nu mai are nevoie de echipe IT. Gestionarea si controlarea unui magazin online se poate face mult mai simplu.

Ce apreciaza clientele cel mai mult la acest magazin online?

Avand in vedere ca majoritatea clientilor Safimama sunt femei, diversitatea gamei de produse este unul din cele mai apreciate aspecte ale magazinului. Calitatea materialelor este si ea importanta. Femeile acorda tot mai multa atentie calitatii hainelor pe care le poarta si proprietatilor materialului din care acestea sunt facute.

Clientele apreciaza si consultanta telefonica oferita de Claudia. In fiecare zi, clientele sunt sunate personal de Claudia, care isi doreste sa se asigure ca produsele comandate sunt intr-adevar potrivite fiecarei persoane in parte. In acest mod, Claudia nu doar ca elimina posibilitatea unui retur, dar stabileste si o legatura stransa cu clientele. O astfel de grija si apreciere pentru client diferentiaza acest brand de altele similare din piata.

Ce s-a schimbat de la trecerea magazinului pe platforma Gomag?

Faptul ca nu a mai trebuit sa depinda de o firma de IT, dupa migrarea pe Gomag, i s-a parut Claudiei un avantaj major. Atunci cand ai o platforma pe care o poti controla singur(a), cu usurinta, nu mai pierzi timp asteptand programatorii sa faca modificarea sau implementarea de care ai nevoie. Poti face tu toate astea, cum si cand ai nevoie.

La platformele de tip Saas, in special la Gomag, Claudia apreciaza faptul ca totul evolueaza in conformitate cu piata e-commerce si nevoile magazinelor online. Apar imbunatatiri si facilitati noi permanent, ce ajuta magazinele sa se dezvolte conform planului.  Comparativ cu alte platforme Saas, Gomag ofera o gama larga de aplicatii si functionalitati native. Cu alte cuvinte, gasesti tot ce ai nevoie deja implementat in platforma, fara a fi nevoie de eforturi suplimentare.

Sfaturi si recomandari pentru cei aflati la inceput de drum in e-commerce

Testarea pietei este necesara si importanta, odata ce s-a stabilit gama de produse. Trebuie sa stii daca este cerere/interes pentru produse, daca mai vinde si altcineva aceste produse si carui tip de clienti te poti adresa. Ca antreprenor/antreprenoare, trebuie sa-ti gasesti motivatia si puterea de lucru pe cont propriu. Nu te va impinge nimeni de la spate sa faci anumite lucruri. Trebuie singur(a) sa te mobilizezi si sa cauti solutii inovative.

Inca este loc pentru dezvoltare in comertul online din Romania, din moment ce acesta nu este dezvoltat la nivelul celui din Europa. Daca vrei o afacere proprie, mediul online iti poate oferi sansa de a-ti transforma visul in realitate. Tu ai reusit sa iti pui planul de afaceri in aplicare? Claudia este exemplul perfect ca se poate, chiar daca ai familie si copii. Trebuie doar sa iti doresti sa reusesti si sa iti organizezi eficient timpul. Pe langa asta, ai posibilitatea de a te familiariza cu functionalitatile platformei Gomag, prin intermediul unui cont demo. Ai 15 zile gratuite de testare, timp in care iti poti seta magazinul online.

Citeste si:

Despre Cosmin Daraban

Online din 2000, Cosmin Daraban este specializat in marketing online si eCommerce, CRO (optimizarea ratei de conversie) si tehnici de crestere a traficului si vanzarilor. Printre proiectele lui Cosmin se numara platforma Gomag, una dintre cele mai populare solutii eCommerce din Romania, board game-ul GoFunnel, podcast-ul Doza de eCommerce by Gomag, hub-ul de educare Academia de eCommerce si cartea eCommerce no Bull$#!t. Tot ce ai nevoie pentru a vinde online, lansata in 2019. Probabil il cunosti si in calitate de jurat sau speaker la cele mai importante evenimente din eCommerce-ul romanesc. De-a lungul anilor, alaturi de echipa sa, Cosmin a contribuit la cresterea a numeroase firme, iar in prezent, pe platforma se dezvolta peste 2700 de magazine online, din toate industriile.

Follow Me

Comentarii ( 3 )

  1. […] Cum vinzi cu succes produse pentru gravide si copii – Safimama.ro […]

  2. […] Cum vinzi cu succes produse pentru gravide si copii – Safimama.ro […]

  3. […] Cum vinzi cu succes produse pentru gravide si copii – Safimama.ro […]

Leave a reply