INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu DECORISS.ro
Magazinul Home & Deco decoriss.ro a aparut in vara anului 2020 si vinde pe Internet decoratiuni pentru casa (ghivece si suporturi pentru plante, masute de cafea, rafturi si accesorii din ceramica), realizate in tara noastra, de catre tamplari si ceramisti profesionisti. Alina Ciocotisan (foto, Fondator DECORISS.ro) ne-a povestit ca majoritatea comenzilor de anul trecut au venit de pe varianta desktop a site-ului (desi cele mai multe vizite provin de pe dispozitive mobile), ca se ocupa singura de administrarea paginii de Facebook a brandului si ca cele mai frecvente probleme aparute in relatia cu firmele de curierat au constat in produse care au ajuns distruse la clienti, desi erau ambalate corespunzator.
Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!
ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Alina Ciocotisan: Numele a fost ales, in primul rand, in deplina legatura cu specificul produselor pe care le oferim – decoratiuni pentru casa. In al doilea rand, chiar in momentele de stabilire a numelui, in gandurile mele era inceputul propozitiei in engleza „Decor is…”, prin care cautam forme de exprimare a raspunsului la ce anume reprezinta decorul, in contextul unei locuinte. In acest fel, am facut usor trecerea spre „D E C O R I S S”, ca nume de brand. In al treilea rand, am apelat si la sondaje in randul prietenilor si cunostintelor, iar acest nume a iesit invingator. Desigur, numele asezat in interiorul logo-ului completeaza povestea din spate – ca suntem orientati spre decoratiuni realizate din lemn masiv (mobilier decorativ de mici dimensiuni) si in stransa legatura cu natura (accesorii decorative din ceramica, pictate cu simboluri ale naturii).
De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Ideea de business provine dintr-o dorinta personala de a oferi produse decorative pentru casa, realizate local, in Romania, prin metode autentice si priceperea mesterilor din tara noastra. Mi-am dorit, totodata, sa contribui la completarea a ceea ce exista deja pe piata sub emblema „made in Romania” si stimularea productiei locale, prin angrenarea in acest proces a specialistilor care stiu sa produca ceea ce noi ne dorim sa oferim clientilor nostri.
Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Inca din timpul facultatii, scopul principal era sa ajung (mai devreme sau mai tarziu) in acest punct, al antreprenoriatului. Petrecand primii ani dupa facultate intr-o afacere romaneasca, inconjurata permanent de lectii antreprenoriale, mi-am luat doza de curaj si motivatie pentru a incepe sa lucrez full-time la propriul vis. Pe drumul antreprenoriatului am pornit singura, dar am avut alaturi motivatia, curajul si ambitia de a urma aceasta cale.
Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Facultatea pe care am absolvit-o a fost despre administrarea afacerilor, lucru care mi-a oferit bazele teoretice a ceea ce presupune o afacere. Dincolo de studiile urmate, am fost mereu o persoana autodidacta si cu mintea deschisa spre a invata lucruri noi (si necesare pentru gestionarea unei afaceri).
Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Sumele investite in demararea proiectului au fost economiile facute in perioada in care rolul meu era cel de angajata. Investitia nu a fost una foarte mare, caci mi-am propus sa incep cu pasi mici si bine ganditi, in etapa de validare a ideii. Sigur ca, de la momentul lansarii proiectului si pana in prezent, investitia a ajuns la cateva mii de euro.
Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Din punct de vedere a formalitatilor de infiintare a unei firme, nu a fost atat de greu precum ma asteptam, in baza tuturor zvonurilor auzite despre deschiderea unei societati in Romania. Pe de alta parte, dezvoltarea colaborarilor de calitate si pe termen lung (cu specialistii din domeniul prelucrarii lemnului) mi-au adus unele batai de cap atat la inceput, cat si in prezent, dar incerc sa le depasesc cu brio, incarcandu-ma constant cu rabdare si perseverenta.
Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Pentru mine, sa simt satisfactia reusitelor din propria afacere este unul dintre avantajele cele mai de pret, alaturi de libertatea de decizie, de organizare si desfasurare a activitatii dupa propriile valori. Cu siguranta exista si dezavantaje in alegerea unei afaceri, in detrimentrul unui rol de angajat, insa eu nu ma gandesc la ele si incerc sa privesc cat mai mult partea plina a paharului – respectiv directia pe care am ales sa o urmez.
Care este publicul tinta al site-ului?
Ne adresam in principal femeilor care iubesc decorul natural sau inspirat de natura, pentru integrarea lor in zonele din casa. Chiar daca ne adresam in principal lor, am fost placut suprinsi sa vedem ca inclusiv barbatii pot sa aleaga si sa cumpere decoratiuni pentru casa.
Ce atuuri are site-ul vostru, de ce ar trebui cineva sa va devina client?
Inca de la inceputuri, obiectivul principal in privinta site-ului a fost sa ofere o experienta placuta vizitatorilor, sa dea un sentiment de bucurie (prin simplitatea elementelor vizuale, a culorilor folosite, a fotografiilor de calitate cu produsele D E C O R I S S) si sa ofere toate informatiile care pot fi de ajutor pentru a decora interioarelor de acasa cu produsele noastre realizate din resurse naturale. Cred ca asta am reusit pana acum si, cu siguranta, vom continua si de acum inainte cu acelasi obiectiv, deoarece e un aspect la care avem de lucrat permanent si nu consideram ca e atins niciodata. De ce ar trebui cineva sa ne devina client? Pentru ca isi doreste, in primul rand. Pentru ca ii place ceea ce gaseste la noi, intelege valoarea produselor noastre, a intregului aport adus in realizarea lor. Pentru ca isi doreste sustinerea micilor producatori locali. Pentru ca simte nevoia integrarii unui colt de natura (sau chiar mai mult) in casa. Pentru ca isi doreste sa puna in evidenta plantele prin suporturi special create pentru ele sau alte accesorii decorative. Motivele pentru care cineva „trebuie” sa ne devina client pot fi nenumarate, dar fiecare in parte trebuie sa vina, in primul rand, de la acel cineva, iar mai departe noi ii oferim sprijinul pentru a lua cea mai buna decizie de achizitie.
Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Piata pe care activam (Home & Deco) este una foarte concurentiala si plina de optiuni pentru toate gusturile si absolut toate bugetele. Pe deasupra, este si in continua schimbare, datorita trendurilor globale, care o influenteaza an de an. Noi incercam sa oferim altceva, prin: produse realizate exclusiv din resurse naturale (lemnul, lutul, ceramica), care ajuta la reconectarea cu natura, chiar de acasa; produse realizate local, autentic si cu un aport semi-manual, care confera fiecaruia o anumita unicitate (fie ca e vorba de produsele din lemn sau cele din ceramica, pictate manual); ascultarea indeaproape a nevoilor fiecarui client si pastrarea legaturii cu acesta pe tot fluxul comercial, deoarece suntem o afacere mica si ne preocupa constant parerea fiecarui client; oferirea de informatii educative (atat despre resursele din care sunt realizate produsele, cat si despre modalitatile de folosire a acestora, de integrare in interioare sau despre tendintele la nivel global).
Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Singurul canal de vanzare propriu este magazinul online www.decoriss.ro. Pe langa acesta, produsele noastre se pot achizitiona si din marketplace-urile VIVRE si eMAG. Totodata, am dezvoltat colaborari cu o serie de florarii fizice din tara, unde produsele noastre (suporturile pentru plante) sunt mai aproape de clientii finali – cei care iubesc plantele.
Cati angajati aveti?
Momentan nu avem angajati, doar colaboratori, pe diferite arii de specialitate.
Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna ianuarie – n.r.)?
Ca in aproape orice alt sector comercial, inceputul de an este putin mai dificil, dar prielnic pentru a face planuri pentru perioadele mai fructuoase. Vizitatori in site sunt si in aceasta perioada, dar cu mai putine rezultate in vanzari, comparativ cu alte perioade din an.
Ati participat la Black Friday 2021?
Da, de Black Friday 2021 am rulat si noi o campanie in magazinul online.
Cum si unde va promovati site-ul?
Promovarea site-ului o facem prin intermediul Google (atat cu ajutorul metodelor de SEO, cat si folosind campanii platite), dar si pe platformele sociale (Facebook, Instagram, YouTube si, de curand, TikTok). De asemenea, produsele D E C O R I S S se regasesc si pe motoarele de cautare a produselor pentru casa, cum sunt Biano.ro si Favi.ro.
Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da, avem pagina de Facebook si este unul dintre principalele noastre canale de promovare, deoarece importanta acesteia este greu de contestat pentru orice afacere online, in zilele noastre. Investim timp si resurse financiare, cu scopul principal de a afla cat mai multi oameni despre noi si a ne avea aproape, atunci cand sunt in cautarea produselor precum cele din portofoliul nostru. In mod constant, oferim pe pagina de Facebook si informatii despre activitatea noastra, despre noutatile pe care le cream, informatii educative despre resursele din care le realizam si modalitati de integrare a produselor in decorul de acasa. Administrarea acestei pagini o fac in totalitate eu.
Aveti versiune de mobile?
Da, desigur. Fara versiune de mobile orice magazin online isi asigura din start esecul, in secolul XXI. 😊
Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Surprinzator, majoritatea comenzilor din anul 2021 au venit de pe varianta desktop a site-ului, cu toate ca cele mai multe vizite in site provin de pe dispozitive mobile. Pe locul doi se afla comenzile venite din varianta mobila, iar pe ultimul loc cele venite de pe tableta.
Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Pentru anul curent, ne propunem o crestere cel putin dubla a cifrei de afaceri fata de anul 2021. Cum credem ca vom incheia? Probabil cel mai potrivit raspuns este „Speram sa il incheiem asa cum ne propunem”. 😊
Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Singura solutie de reducere a cheltuielilor fara afectarea vanzarilor, din punctul meu de vedere, este optimizarea lor, dar fara a face rabat la calitatea produselor, ci prin optimizarea cheltuielilor administrativ-operative. Uneori, chiar si cheltuielile de marketing/promovare (extrem de importante in cazul unui business online) pot fi optimizate, analizand foarte bine canalele unde acestea sunt implicate versus rezultatele obtinute prin acele cheltuieli. De acolo incepe optimizarea. 😊
Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Provocarile sunt multiple, dar as putea spune ca una dintre cele mai mari este aceea de a face site-ul cat mai vizibil, prin metode organice si clasice. In oricare mod am actiona, concurenta directa/indirecta nu intarzie sa apara.
Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Cele mai frecvente probleme aparute in relatia cu firmele de curierat au fost cele in care produsele noastre au ajuns distruse la clienti, cu un ambalaj corespunzator, dar fara asumarea responsabilitatii din partea celor care au intermediat transportul. Anul trecut am colaborat cu mai multe companii de curierat, cu scopul de a testa serviciile fiecaruia si a ramane colaboratori cu cei care pot si stiu sa isi asume eventualele greseli care pot sa apara si nerespectarea mentiunilor de colete fragile.
Ce planuri de viitor aveti in online?
Principalul plan pe care il avem este dezvoltarea continua a portofoliului de produse din magazinul online www.decoriss.ro, dar si in alte medii online, in afara magazinului propriu. In plus, dezvoltarea brandului, a vizibilitatii si recunoasterii lui in mediul online este un alt obiectiv principal pe care il avem in perioada urmatoare.
Leave a reply