Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Fashion Icon a ajuns la 1.000 de comenzi/luna, dupa 6-8 luni pe Gomag

Uneori, afacerile locale, stradale, se transforma in povesti de succes in online… asta daca la mijloc exista suficienta determinare si munca. Asa cum bine stim, in e-commerce sau vanzari nu exista o reteta universal valabila. Unele afaceri pornesc la drum cu un plan fix si bugete mari, altele incep dintr-o pasiune, dar fara resurse prea multe, si altele incep din nevoi personale. Ceea ce le face sa urce tot mai sus in topul business-urilor reusite nu este doar modul in care au inceput, ci si modul in care au continuat, s-au adaptat vremurilor si schimbarilor in piata, uneori, aproape eliminand o caracteristica initiala.

Totusi, de ce ai nevoie pentru a deschide o afacere si a avea succces?

Izabela Butica, o tanara clienta Gomag, ne arata ca nu este nevoie de multi bani si nici de studii avansate in domeniu, pentru a avea o afacere de succes. 

Ceea ce a contat a fost determinarea, perseverenta si munca permanenta, pe multiple fatete ale business-ului… Daca toate acestea exista, se gasesc solutii si se poate depasi orice obstacol. Izabela a fondat Fashionicon.ro, un brand de fashion pentru femei, barbati si copii, ce a reusit sa treaca peste dificultati si a gasit metoda cea mai buna de a face clientii sa se intoarca in magazin. Am stat de vorba cu Izabela, pentru ca am vrut sa aflam mai multe despre povestea ei de succes.  Afla ce probleme a intampinat, cum le-a depasit si ce a facut pentru a creste volumul de vanzari si numarul de clienti recurenti.

1. Ce te-a impins sa-ti deschizi propriul business? Care a fost motivatia?

Am crescut intr-o familie ce nu avea prea multe posibilitati. Astfel, au fost multe lucruri pe care mi le-am dorit, dar nu mi le-am permis. De aici si dorinta de a avea un business propriu. Voiam sa imi castig independenta financiara, iar o afacere mi-ar fi permis asta. Nisa de Fashion m-a pasionat dintotdeauna. Fashionicon.ro este un brand ce doreste sa ofere clientilor haine de calitate, la preturi accesibile.  Afacerea am pornit-o acum 3 ani, prin deschiderea unui magazin stradal. Nu cunosteam e-commerce -ul decat prin prisma clientului care face cumparaturi online. Eu cumpar produse exclusiv din online, de ani de zile.

Pana acum 8 luni de zile, cand am lansat magazinul online, nu stiam nimic ce tinea de procesele din spatele unui astfel de magazin. Initial mi s-a parut simplu sa ai o afacere in online. Dar, pe parcurs, am descoperit ca aveam multe de invatat si inteles.  Primele doua luni au fost mai dificile. Dar odata intelese functionalitatile platformei de e-commerce si principiile ce stau la baza comertului online, rezultatele obtinute au fost peste asteptari.

2. Ce provocari ai intalnit pe parcurs?

Cand ai o afacere, provocari apar mereu. Fie ca e vorba de stocuri, produse sau pur si simplu de a tine pasul cu clientii tai, vor aparea mereu situatii ce necesita rezolvare. Pentru Fashion Icon, cea mai mare provocare a venit odata cu pandemia. Pentru ca nu aveam magazin online, lockdown-ul ne-a prins fara un plan de rezerva. Desi aveam cerere din partea clientelor, pentru un magazin online, am evitat sa fac acest pas. Am trait cu impresia ca business-ul meu nu se preteaza pentru online. Am regretat ca nu facusem acest pas mai devreme. Dar, ma bucur ca am avut in cele din urma curajul sa il fac. In momentul de fata, afacerea functioneaza exclusiv in online. Am inchis magazinul fizic si nu intentionez sa il mai redeschid. Pentru mine, asta ar reprezenta un pas inapoi.

Un magazin online iti permite sa te dezvolti cat de mult vrei. Iar asta se intampla fara sa fie nevoie sa tii cont de spatiu de depozitare, spatiu de expunere, chirie si altele. Asadar, pe langa ca livram produse in toata tara, am inceput sa livram si international. Toate acestea sunt posibile foarte usor cu un magazin online. Magazinul a fost creat pe platforma Gomag de la bun inceput. Inainte de aceasta experienta, nu am mai avut nici un alt site si nici contact cu acest domeniu.Inceputul a fost mai dificil, mai exact primele 2 luni. Incheiasem o colaborare cu o agentie de marketing si pornisem afacerea, cu speranta ca totul va merge bine.

Am ajuns sa facem o investitie considerabila la momentul respectiv, comparativ cu cat produceam. Din pacate, rezultatele nu au aparut, in ciuda eforturilor financiare depuse. Agentia de marketing, spre care s-au dus majoritatea fondurilor, a pus lipsa rezultatelor pe seama produselor pe care le vindeam. In opinia lor, produsele nu erau potrivite si ar fi trebuit schimbate. Nu am putut accepta asa ceva, pentru ca asta insemna sa schimbam cu totul specificul afacerii. Insemna ca trebuia sa renunt la visul meu de a avea o afacere in nisa de fashion. 

A fost suficient o luna pentru ca afacerea sa se destabilizeze din punct de vedere financiar. M-am simtit dezamagita si descurajata si, nu o data, am avut ganduri de a renunta. Voiam sa ma intorc la magazinele stradale, pentru ca asta stiam sa fac mai bine. Consideram ca mediul online nu este pentru mine.Am schimbat agentia de marketing, nu gama de produse.Noua agentie a produs schimbari considerabile. Pe langa asta, am inceput sa investim si noi timp si efort in magazinul online, iar curand rezultatele obtinute au fost mai mult decat am sperat.

3. Ce apreciaza cel mai mult clientii la brand-ul tau? Ce ii face sa revina?

Exista foarte multe magazine de fashion, aceasta nisa fiind suprasaturata de produse. Atunci cand vrei sa iti cumperi haine, ai foarte multe optiuni de unde poti alege. Ce face Fashionicon.ro diferit de restul este faptul ca am adus pe piata brand-uri mai greu de gasit. De asemenea, stilul, croiul si culorile alese sunt si ele deosebite. Nu in ultimul rand, ne asiguram ca pretul este unul accesibil. 

Un alt avantaj este ca aducem produse in serii mici (doar cateva bucati din fiecare model). Multe femei vor sa fie unice, sa poarte obiecte ce nu se gasesc oriunde si pe care nu le poarta si alte persoane. Asta cred ca ne diferentiaza. Desi avem articole atat pentru barbati cat si pentru copii, 90% din clientela magazinului sunt femei. De asemenea, 70% din comenzi vin din partea clientelor recurente.

Avem pus la punct un program de fidelizare, bazat pe puncte de fidelitate. Cu ajutorul Gobotilor Gomag, trimitem clientelor SMS-uri cu punctele de fidelitate, ce pot fi folosite ulterior la comenzi.

4. Cum ai reusit sa inveti functionalitatile platformei Gomag?

Cartea „e-commerce No Bull$#!t” m-a ajutat sa inteleg cum functioneaza un magazin online. De asemenea, am gasit in sectiunea Gomag Help tot ce trebuie sa faci, pas cu pas, pentru a-ti pune la punct magazinul. 

Am fost ajutata, desigur, si de echipa de suport. De multe ori poate ca nu stiam sa ma exprim sau sa caut ceea ce aveam nevoie, din lipsa de experienta. Dar am descoperit ca platforma Gomag este intuitiva. Nu este nevoie sa ai experienta pentru a te descurca cu gestionarea magazinului online. In plus, este usor sa faci ce modificari doresti, fara a fi nevoie sa depinzi de un programator sau web designer. Acest aspect mi se pare foarte important.

Pana am descoperit Gomag, mi-a fost teama de un magazin online. Cunosteam persoane care au cheltuit mult pentru crearea unui site. Pe langa asta, depindeau in permanenta de cineva pentru modificari, update-uri si alte operatiuni legate de site. In schimb, cu Gomag ai libertatea si posibilitatea de a face tu, simplu si rapid, orice modificari doresti.

5. Ce recomandari ai pentru toti cei care se gandesc la un business propriu?

Daca ai un vis, lupta pentru el, chiar daca nu esti sustinut(a). Nici eu nu m-am bucurat de sustinerea prietenilor si familiei. Din contra, imi spuneau ca nu voi reusi, ca nu stiu sa ma descurc. Desi, in cazul meu, aceasta lipsa de sustinere a fost un factor motivator sa dau totul. Un business poate fi inceput si cu o suma mica de bani. Nu ai nevoie de zeci de mii de euro. Mai ales un magazin online poate fi lansat si operat, la inceput, cu un buget mic. Dar trebuie sa vrei si sa stii sa investesti fiecare banut care il obtii din primele vanzari. Asta ajuta la dezvoltarea afacerii.

Oricine poate reusi si poate atinge succesul, asa ca nu te lasa descurajat(a) sau demoralizat(a). Daca esti dispus(a) sa muncesti, esti perseverent(a) si motivat(a) sa reusesti, vei obtine rezultate cu siguranta. Chiar daca nu ai cunostinte sau experienta, ai la dispozitie foarte multa informatie menita sa te ajute. 

Gasesti pe blogul Gomag articole si ghiduri, pe canalul de YouTube video-uri utile, pe grupul e-commerce cu Gomag suport de la cei cu experienta si chiar si cursuri, in Academia de eCommerce. Ai tot ce trebuie pentru a deschide o afacere online si pentru a incepe sa vinzi cat mai repede. Ai chiar si o perioada gratuita de test (15 zile) pentru a te familiariza cu platforma Gomag. Ce mai ramane de zis? Fa-ti un cont demo si testeaza platforma Gomag chiar azi.

Citeste si:

Despre Cosmin Daraban

Online din 2000, Cosmin Daraban este specializat in marketing online si eCommerce, CRO (optimizarea ratei de conversie) si tehnici de crestere a traficului si vanzarilor. Printre proiectele lui Cosmin se numara platforma Gomag, una dintre cele mai populare solutii eCommerce din Romania, board game-ul GoFunnel, podcast-ul Doza de eCommerce by Gomag, hub-ul de educare Academia de eCommerce si cartea eCommerce no Bull$#!t. Tot ce ai nevoie pentru a vinde online, lansata in 2019. Probabil il cunosti si in calitate de jurat sau speaker la cele mai importante evenimente din eCommerce-ul romanesc. De-a lungul anilor, alaturi de echipa sa, Cosmin a contribuit la cresterea a numeroase firme, iar in prezent, pe platforma se dezvolta peste 2700 de magazine online, din toate industriile.

Follow Me

Comentarii ( 2 )

  1. […] Fashion Icon a ajuns la 1.000 de comenzi/luna, dupa 6-8 luni pe Gomag […]

  2. […] Fashion Icon a ajuns la 1.000 de comenzi/luna, dupa 6-8 luni pe Gomag […]

Leave a reply