Cum poti creste o afacere profitabila, intr-o nisa competitiva
Ai o idee de afacere, dar iti este teama de competitie? Exista un numar mare de magazine care vand acelasi tip de produse ca tine, ceea ce te face sa crezi ca nu vei razbi? Am aflat de la Florin Ghita (Cofondator si Director Executiv Tresa.ro) cum poti dezvolta o afacere de succes, chiar si intr-o nisa competitiva. Cu toate ca nu erau noi in piata, avand o companie fondata in familie inca din 1993, acest lucru nu i-a ferit de a lua decizii mai putin inspirate. Au trecut prin cateva incercari, mai mult sau mai putin reusite, pana au adus business-ul acolo unde si-au dorit.
Atunci cand esti la inceput de drum (asa cum poate esti tu acum), este foarte util sa inveti din experientele altora. Poti gasi nu doar inspiratie si know-how pentru a porni cu dreptul, dar vei sti ce situatii sa eviti si cu ce probleme te poti confrunta. Ca tip de afacere, Tresa se ocupa cu vanzarea echipamentelor de protectie si a consumabilelor pentru constructii. Brandul se afla sub umbrela companiei Geve Com, fondata de tatal lui Florin, acum 29 de ani.
Din moment ce echipamentele de protectie sunt cautate in aproape orice industrie, este usor de inteles ca avem de a face cu o nisa competitiva. Dar asta nu i-a descurajat. Florin (si echipa lui) a gasit reteta potrivita pentru a forma relatii solide cu clientii. Vrei sa stii cum a reusit Tresa sa isi faca loc pe piata si sa devina un brand apreciat si cautat? Gasesti in randurile ce urmeaza informatiile oferite de Florin.
Cum ati gasit ideea de afacere?
Asa cum am mentionat mai devreme, parcursul familiei lui Florin in afaceri a inceput in 1993, prin fondarea companiei Geve Com. Pe atunci, compania se ocupa cu vanzarea uneltelor si materialelor de constructii si deservea principalii constructori din Bucuresti si Ilfov. In timp, au ajuns la concluzia ca nisa echipamentelor de protectie avea un potential semnificativ. Aproape orice industrie are nevoie, intr-o oarecare masura, de echipamente de protectie pentru angajati. Astfel, s-a inceput dezvoltarea acestei game de produse. In 2016, a aparut Tresa, un brand sub care s-a urmarit vanzarea de echipamente de protectie, ca si categorie principala de produse, si, in plan secundar, consumabile pentru constructii.
De cat timp este afacerea in mediul online?
In 2007 s-a pus la punct primul website pentru Geve Com. Dar era doar un site de prezentare, din moment ce in acea perioada, comertul electronic nu era prezent pe piata in Romania.Cand au aparut primele oportunitati in e-commerce, s-a pus la punct un magazin online numit Gtool. Acest website avea ca obiect vanzarea sculelor electrice si a fost dezvoltat, la acea vreme, pe OpenCart. Am facut asta cu ajutorul unor colaboratori.
Din pacate, nu a durat mult pana au inceput sa apara problemele. Din cauza ca Gtool.ro era un site customizat la un nivel foarte inalt, platforma nu-si mai putea face update-uri. Pentru ca aceste update-uri sa se deruleze, trebuia initiat un proces complex, consumator de timp si bani. Dupa ce s-a fondat brand-ul Tresa, in 2016, s-a deschis si un magazin online, tot pe OpenCart. Practic, s-a clonat site-ul construit anterior. Doar abordarea a fost diferita, din moment ce echipamentele de protectie au devenit categoria principala.
Dar problemele nu au ezitat sa apara si in acest caz. Pe langa problemele cu update-urile, platforma era una invechita, nu se adapta nevoilor utilizatorilor de mobil. Din acest motiv, depunctarile din partea Google deveneau din ce in ce mai serioase.
Ce doresc si apreciaza clientii la produsele din aceasta nisa?
Echipamentele de protectie sunt, fara indoiala, necesare in foarte multe tipuri de activitati. Dar, la ce se uita clientii atunci cand aleg echipamentele de protectie, fie ca le cumpara pentru uz personal sau pentru echipa/angajatii lor? Florin a observat ca sunt apreciate cel mai mult seriozitatea si respectarea promisiunilor facute. Asadar, fii cu bagare de seama ce promiti clientilor, pentru a te putea tine de ceea ce ai afirmat.
La Tresa, de exemplu, termenele de livrare sunt afisate in dreptul produselor. Astfel, clientul stie in cate zile lucratoare ii va ajunge comanda. De asemenea, se mentioneaza daca produsul este in stocul propriu sau la furnizor. Din nou, clientul stie de unde, cum si cand ii vor ajunge produsele comandate.
Transparenta este una din cele mai bune metode pentru a-ti creste reputatie si tine clientii aproape. Diversitatea gamei de produse este, de asemenea, apreciata. Clientilor le place sa aiba de unde sa aleaga. In cazul echipamentelor de protectie, Tresa ofera si personalizarea acestora (nume de brand-uri, sectii, denumiri, logo-uri etc.). Descrierile detaliate ale produselor (insotite de imagini, fisa tehnica, certificari) sunt si ele deosebit de importante. Clientii le cauta si fac alegeri pe baza acestora. Acestia mai apreciaza, in acelasi timp, si consultanta de specialitate.
Chiar daca pui la dispozitia clientilor informatie detaliata, e bine sa le dai sansa sa te contacteze, in cazul in care au intrebari sau nevoie de indrumare. Fiindca vorbim aici de echipamente de protectie, sunt apreciate foarte mult certificarile produselor. Cat de mult si in ce mod ofera acestea protectie? Certificarile reprezinta dovada tipului si nivelului de protectie oferit.
Ce impact a avut migrarea business-ului pe Gomag?
Primul cont pe Gomag a fost facut in 2018. Din cauza unei accidentari, Florin a stat la pat o luna, timp in care a intors platforma Gomag pe toate partile. In 2019 a inceput procesul de migrare pe Gomag. In iulie au inceput pregatirile, iar in august magazinul era deja live. Dupa ce s-a finalizat si migrarea traficului (de pe vechiul site pe noul site de pe Gomag), a venit si prima comanda, in luna septembrie.
Florin este un om de business, nu unul tehnic si cu toate astea a reusit sa foloseasca platforma fara probleme. Dupa cum a spus chiar el, customizarea magazinului a fost una usoara. In trecut aruncase multi bani pe designeri, pe cand acum a facut modificarile necesare pe cont propriu. Toate dezvoltarile pentru care Florin platise, in cazul primelor magazine online, se regasesc nativ in platforma Gomag. In plus, echipa de suport si sistemul de ticketing functioneaza foarte eficient. Echipa Tresa a primit raspuns la toate intrebarile, si rezolvare la toate problemele in acest mod.
In concluzie, iti poti face loc in piata, chiar si intr-o nisa competitiva, daca oferi calitate si seriozitate. Foloseste experientele business-urilor ca informatie utila pentru a lua decizii intelepte. Iar daca esti in cautarea unei solutii pentru un magazin online, gasesti tot ce ai nevoie in platforma Gomag. Ai 15 zile in care poti testa platforma gratuit si sa vezi ce l-a convins pe Florin sa migreze cu business-ul la Gomag.
Citeste si:
Comentarii ( 3 )
[…] Cum poti creste o afacere profitabila, intr-o nisa competitiva […]
[…] Cum poti creste o afacere profitabila, intr-o nisa competitiva […]
[…] Cum poti creste o afacere profitabila intr-o nisa competitiva […]