Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Cum setam corect un goal in Google Analytics?

Care este diferenta dintre goal si funnel?

Chiar daca sunt doua expresii complet diferite, sunt in acelasi timp legate una de cealalta.

GOAL (sau OBIECTIV in interfata GA in limba romana) = este un obiectiv de business pe care il putem masura in Google Analytics

FUNNEL = (sau CANAL in interfata GA in limba romana) = este o succesiune de pasi (pagini diferite) pentru atingerea obiectivului de business.

Este nevoie sa intelegem masura in care campaniile de marketing online sunt eficiente, si pentru asta va trebui sa masuram daca traficul pe care l-am platit si-a atins scopul, obiectivul, oricare ar fi acela. Exemple de OBIECTIVE / GOAL-uri: inscrierea la un newsletter, trimiterea unui formular de feedback, inscrierea la o lista de interes pentru un curs digital, o comanda de produse si / sau servicii, descarcarea unui manual pdf etc.

Masurarea numarului de GOAL-uri atinse de traficul adus de o campanie ne poate spune daca bugetul de marketing investit a fost recuperat de veniturile respective. Mai ales site-urile care nu au un model de vanzare directa, cum sunt cele de e-commerce, ele ar trebui sa invete sa isi seteze aceste GOAL-uri.

Ca sa intelegem mai bine, o sa analizam un exemplu practic un funnel pentru un landing page destinat colectarii datelor pentru un curs sau abonarea la un newsletter. Vizionati si filmul inclus in acest articol pentru o mai buna intelegere a ilustratiilor de mai jos.

Pornim de la o pagina din website-ul nostru unde este prezent un formular de inscriere pentru un curs.

Dupa completarea datelor, atunci cand vizitatorul apasa pe butonul de confirmare, acesta este redirectionat pe o pagina de „thank you 1” denumit in acest caz „website.ro/thank-you”.  Pe aceasta pagina, de obicei, gasim mesajul de multumire si eventual mai multe informatii importante pentru viitorul cursant.

 

Odata cu redirectionarea utilizatorului pe pagina de „thank you 1”, acesta va primi pe adresa de e-mail cu care s-a inscris un email in care este rugat sa confirme inscrierea (un e-mail de tipul double optin), conform legii. In momentul confirmarii pe e-mail utilizatorul este din nou redirectionat pe o alta pagina, „website.ro/succes”, sau „thank you page 2”. Accesarea acestei pagini reprezinta realizarea GOAL-ului pe care noi il setam.

Cu alte cuvinte, goalul este in general afisarea unei PAGINI in site (cand vizitatorul viziteaza PAGINA X, noi stim URL-ul paginii), iar funnelul reprezinta pasii pe care ii face utilizatorul ca sa ajunga la pagina respectiva. 

Avem cateva vizite pe landing page, mai putine pe „website.ro/thank-you” si mai putine pe „website.ro/succes” .

Daca masuram cati oameni au ajuns pe utlima pagina vedem si care este castigul nostru. La fel procedam si la website-urile dedicate comertului electronic. Funnelul de comanda este procesul de checkout, iar goalul este pagina de succes, unde ii multumim clientului pentru comanda.

Cum setam efectiv un GOAL in Google Analytics?

 

cum-setam-corect-un-goal-ecompedia

In Google Analytics ca sa stabilim obiective trebuie sa intram la setari, iar mai apoi pe coloana a treia (afisare, sau view in engleza) selectam obiective.

Alegem sa adaugam un obiectiv nou. In primul rand, selectam tipul de goal personalizat, iar mai apoi alegem un goal de tip destinatie.

Exista si mai multe tipuri de goaluri, dar cele de tip destinatie sunt cele mai importante din punctul nostru de vedere. Si util de prezentat in cadrul acestui curs. 

Este important sa activam si functia pentru valoarea obiectivului mai ales in cazul site-urilor care nu sunt de ecommerce, nu vand in mod direct, ci in mod indirect – lead generation sites.

cum-setam-corect-un-goal-ecompedia

Linkul paginii unde vrem sa setam goalul, dar si paginile prin care definim funnelul trebuie sa fie trecute fara numele domeniului, ca in exemplul aratat in imagine „multumim.html”, nu „website.ro/multumim.html”

cum-setam-corect-un-goal-ecompedia

In cazul magazinelor online, valoarea goal-ului nu trebuie sa fie activata decat daca business-ul are doua elemente care contribuie la activitatea financiara, si ecommerce si castiguri din reclama pe site, sau si ecommerce si vanzari indirecte de servicii. Daca nu intelegeti despre ce este vorba aici, la valoarea unui GOAL, luati legatura cu consultantul vostru de Google Analytics si cereti o opinie specializata. 

Funnelul e important doarece analizandu-l ne putem dam seama unde se intrerupe procesul de comanda in cazul magazinelor online. De asemenea, acest raport (Funnel Visualisation sau Goal Flow) ne ajuta si la inceperea procesului de optimizare a ratei de conversie.

Daca ai un magazin online si procesul de checkout se realizeaza pe o singura pagina, unde ai si cosul de cumparaturi, ai in video o solutie pentru a implementa un funnel.

Daca ti-am trezit interesul despre aceste elemente de masurare a eficientei campaniilor tale de marketing online folosind Google Analytics te asteptam sa te inscrii la cursul din 17 martie 2018, tinut in Bucuresti aici: https://ecompedia.ro/sexy-analytics. Tot pe aceasta pagina, poti sa achizitionezi cursul de Google Analytics in varianta lui digitala, a doua coloana de preturi, sau de aici: https://ecompedia.ro/cursuri/sexy-analytics-101-incepatori-mediu

Despre Liviu Taloi

Liviu is Co-Founder of the ECOMpedia.ro project and Community Manager for GPeC (Gala Premiilor e-Commerce - Romanian e-Commerce Award Gala). He has over 15 years of experience in online marketing and 10 years in e-commerce. He was, among other past jobs, PR Manager at eMAG. In 2005, he founded a web consulting company specialized in e-commerce and sites evaluation, Web Audit. He is also speaker at conferences and seminars, especially dedicated to electronic commerce, he write articles and market analysis. Skills: e-commerce, site audit, UX, CRO, Analytics, Online Marketing. Taloi has been selected by Cardinal Path to be a regional trainer of Google Partner Academy Programme in Google Analytics. Taloi has also GAIQ - Google Analytics Individual Qualification certification. Liviu TALOI has worked with online shops as eMAG, MarketOnline, SigmaNET, F64, FashionUP, TAMOS, Kurtmann, ZorileStore, Vexio.ro, MetaphoraBijoux, Gutuie.ro, eMenAtWork, e-commerce platforms & full digital agencies as Content Speed, Shopmania BIZ, Retargeting.biz, online tourism sites as EXIMTUR, Veltravel, he did usability & conversion rate optmization projects as for BCR - sIT Solutions AT Spardat Gmbh, Bitdefender (USA site), SKIN media, he delivered Google Analytics closed&open trainings as for BrainArt, Siniat, ING NN Asigurari de Viata, Google Partner Academy. In recent years, Liviu Taloi provided expert advice to more than 100 Romanian online stores in e-commerce, usability, analytics, conversion rate optimization and online marketing. Many of these online companies are now market leaders in their niche.

Follow Me

Leave a reply