Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

4 metode avansate de targetare a audientei in Google Ads

Platforma de PPC Google Ads evolueaza constant, apar noi si noi metode de targetare si de optimizare a targetarii, pentru a ajunge cat mai eficient la audienta cautata.

De ceva timp avem la dispozitie audiente custom, la care putem ajunge prin intermediul campaniilor de search, putem crea audiente similare pentru a targeta useri cu preferinte, comportamente si interese similare cu a celor pe care ii cunoastem deja si avem la dispozitie chiar si metoda de targetare cu ajutorul adreselor de e-mail.

Acum am ales sa subliniez 4 metode de targetare a audientei, cu scopul de a optimiza bugetul si, in acelasi timp, pentru a maximiza penetrarea mesajului (anuntului) in audientele alese.

1. O abordare diferita pentru RLSA (remarketing list for search ads).

RLSA e o metoda prin care iti poti modifica anunturile din search pe baza comportamentului utilizatorilor din precedentele vizite pe site si sa adaptezi bid-urile si targetarea pentru ei, atunci cand vor cauta ceva pe Google.

Tactica: targeteaza utilizatorii care cheltuie mai mult decat comanda ta medie, atunci cand iti cauta competitorii.

Aceasta metoda iti va da posibilitatea sa ii targetezi si sa afisezi anunturile catre utilizatorii care cheltuie la o comanda o suma cel putin la fel de mare, in raport cu comanda medie din magazinul tau, atunci cand cauta pe Google numele competitorilor tai.

In acest scenariu poti crea o campanie separata, pentru a targeta pe cuvinte cheie ale competitorilor, dar atentie, sa folosesti RLSA pentru ca anunturile sa fie afisate doar utilizatorilor din lista celor care te-au mai vizitat. In acest fel vei maximiza posibilitatea de a cheltui buget pe clienti care cheluiesc mai multi bani.

Ce trebuie sa faci pentru a aplica aceasta metoda? In primul rand, mergi in Google Analytics, la tab-ul Conversions – E-commerce – Overview (trebuie sa ai activat Enhanced Ecommerce). Aici vedem care este valoarea medie a comenzilor. Luam ca exemplu valoarea 100 lei.

Mai departe vom crea o audienta in Google Analytics pe baza acestei informatii. Mergem jos, la Admin – Audience Definitions – Audiences. Alegem New Audience – Create new si mergem la tab-ul Enhanced E-commerce. Aici vom introduce valoarea comenzii pe care o avem la campul Revenue.

Folosind metoda asta poti crea si un anunt personalizat in care sa ii atragi si cu un extra discount, de exemplu, sau cu un voucher, pentru ca asa cum am spus, acest anunt va aparea doar celor care te cunosc si ti-au mai vizitat magazinul, dar nu sunt foarte loaili si de obicei jongleaza intre magazine.

2. Poti combina RLSA cu audiente din Facebook.

Cu vreo 10 milioane de utilizatori in Romania, Facebook, ca doar despre el vorbesc acum, e o mana cereasca pentru targetarea si alegerea audientei in detaliu. Facebook are in plus informatii despre ce le place oamenilor si ce subiecte urmaresc si mai multe detalii care reies din comportamentul si profilul lor.

In conditiile actuale de promovare si cu posibilitatile pe care le avem, recomand sa folosesti ambele metode de promovare PPC: atat Google Ads, cat si Facebook. Fiecare are atuu-ul ei si pot face minuni impreuna. O sa te dumiresti singur de asta daca le testezi.

Tactica: foloseste Facebook pentru a descoperi extra potentialul utilizatorilor si apoi targeteaza-i prin intermediul Google Ads, pentru a creste rata de conversie.

Facebook este poate cea mai buna platforma cu ajutorul careia poti extrapola si expanda reach-ul, pentru a identifica noi useri care nu cauta activ produsele sau serviciile tale, dar sunt interesati de ele si ar fi dispusi sa le cumpere.

Prin faptul ca tu vei marca cumva anume reclamele pe care le rulezi pe Facebook si, mai apoi, vei putea targeta pe Google Search acei useri care au interactionat cu reclamele tale din Facebook, iti vei maximiza sansele de a gasi noi clienti.

Cum faci asta? In primul rand va trebui sa creezi o campanie pe Facebook, pentru a atrage noi useri pe care, in momentul actual, nu-i poti targeta prin anuntutile de cautare pe Google (vei exclude vizitatorii site-ului si pe cei abonati la vreo lista de newsletter). Apoi, neaparat, vei folosit metoda de tracking cu UTM. Mai multe detalii despre asta gasesti aici.

Astfel, folosind aceasta metoda de tracking, in Google Analytics vor ajunge anumite informatii super importante despre modul in care au ajuns acei oameni pe site si ii vei putea filtra/segmenta. Acest lucru il vei aplica mai departe cand va trebuie sa creezi o noua audienta in Google Analytics. Vei face asta urmarind aceeasi pasi ca la precedenta tactica, doar ca nu vei alege tab-ul Enchanced Commerce, ci Traffic Sources, iar la campul Campaign vei introduce parametrii tag-ului UTM folosit in campania de pe Facebook.

Atentie: tine cont de faptul ca, la orice audienta creata, numarul persoanelor din lista trebuie sa depaseasca 1.000 pentru a fi eligibila in Google Search.

Dupa ce ai creat audienta si te asiguri ca poate fi folosita, va trebui sa creezi o campanie noua in Google Ads, unde vei folosi doar cuvintele de top, adica cele mai cautate cuvinte pe care oamenii le folosesc pentru a ajunge la business-ul tau. Vei face asta pentru ca audienta asta nu e calda (cum am zis, ei nu cauta activ, strict produsele sau serviciile pe care tu le vinzi). Apoi vei aplica lista de remarketing pe campania si ad-urile nou create, setezi bid-urile si targetarea, astfel incat anunturile sa apara doar celor din audienta creata pe baza informatiilor venite din reclama rulata pe Facebook.

3. Foloseste cum trebuie audientele Custom Affinity.

Google a lansat acest tip de audiente pentru a ne da posibilitatea de control la un nivel cat mai detaliat asupra targetarii pe display. Targetarea audientei dupa afinitati poate fi setata in urmatorul fel: mergi la Targeting – Interests & Remarketing – Custom Affinity Audiences – New Custom Affinity Audience. Ajuns aici, iti poti crea o audienta specifica pe baza intereselor sau site-urilor pe care le introduci in campul text destinat acestui lucru. Vei da un nume specific respectivei audiente si o descriere (chiar daca e optionala, iti recomand sa scrii cateva cuvinte, pentru recunoastere).

Recomand sa folosesti aceasta metoda in principal pentru crearea brand awareness-ului. Creeaza o campanie GDN (Google Display Network) pentru branding si folosste in cadrul ei aceasta audenta. Te poate ajuta foarte mult, mai ales daca audienta e creata foarte bine. Poti merge cu targetarea chiar si mai deep, adaugand pe langa aceasta audienta bazata pe afinitati si alte forme de targetare, pentru sporirea eficientei.

4. Combina inteligent remarketingul cu segmentele in-market.

Audientele in-market iti dau posibilitatea de a seta campaniile astfel incat sa ajungi la oamenii care sunt in partea de jos a funnel-lui, dar sunt gata sa-ti cumpere produsele. Google face o ordonare super stricta si atenta a oamenilor, bazata pe niste criterii foarte bine analizate, astfel ca ii vei putea targeta pe cei mai interesati.

Audientele in-market te pot ajuta sa cresti exponential conversiile, odata ce ai posibilitatea de a ajunge la consumator cu un pas inainte ca acesta sa ia decizia de cumparare.

Cum faci aceasta targetare in Google Ads? Va trebui sa mergi la Targeting – Interests & Remarketing – In-Market Audiences. Aici vei de peste o gramada de audiente din care poti alege (cred ca sunt in jur de 1.000) – de la produse pentru copii, produse de infrumusetare, masini, educatie, servicii de business, pana la cele mai detaliate tipuri. Dar cel mai mare impact asupra ratei de conversie o are acet tip de segmentare a audientei in-market combinat cu listele de remarketing din site.

La fel ca la metodele de mai sus, dupa ce alegi listele de audienta in-market pentru campania ta din Google Ads, vei aplica si lista de remarketing pentru ca anunturile sa ajunga tintit, exact la cei care trebuie sa ajunga, la cei pe care tu ii consideri interesati si relevanti pentru business-ul tau. Astfel ca, folosind aceste interese in-market, combinate cu lista de remarketing va functiona ca un mix magic.

Atentie insa! Aceste metode trebuie testate. Nu este garantat ca vor functiona 100% pentru fiecare business daca sunt doar puse, setate si hocus pocus, the magic will happen. Va trebui sa le testezi, sa creezi corect audientele, sa le aplici corect, sa ai rabdare.

Constant apar noi functionalitati de targetare in Google Ads, pentru a ne ajuta sa imbunatatim si sa optimizam costurile si rezultatele, iar noi trebui sa profitam de ele, sa gasim noi metode de optimizare si sa maximizam conversiile.

Spor la treaba!

alex-jivan-spyshop

Alex Jivan – Marketing Manager @ Spy Shop Romania

Leave a reply