TikTok testeaza un buton de „Cumpara acum” pentru influenceri
TikTok testeaza un nou format de reclame care pune advertiserii in legatura cu influencerii de pe platforma: acestia din urma vor putea afisa un buton Call to Action (CTA) de tipul „Shop now” („Cumpara acum”) in clipurile video proprii, iar veniturile incasate in urma vanzarii respectivelor produse vor fi impartite intre TikTok si influencer, aflam de pe digiday.com. Surse familiare cu ideea spun ca procentele vor fi de 20/80, in favoarea TikTok.
Conform techcrunch.com, TikTok (si versiunea lui chineza, Douyin) a fost descarcat de peste 2 miliarde de ori in Google Play Store si App Store, fiind prima aplicatie care depaseste aceasta cifra, din ianuarie 2014 incoace, dupa WhatsApp, Instagram si Facebook Messenger (aplicatii Google ca Gmail si YouTube au peste 5 miliarde de download-uri, dar acest numar include si instalarea automata de pe majoritatea smartphone-urilor si tabletelor Android). Acest moment istoric vine la doar 5 luni de la cel in care TikTok depasea 1,5 miliarde de descarcari.
Pe masura ce aplicatia castiga popularitate, face si mai multi bani: pana cum, utilizatorii au cheltuit pe TikTok in jur de 456,7 milioane $, 72% din aceasta suma venind din China (urmatoarele tari in top sunt SUA si India). De unde si ideea acestui test care indica faptul ca TikTok va urma calea deshisa deja de catre Instagram si Pinterest. In paralel, din noiembrie incoace, aplicatia permite unor utilizatori de top sa adauge link-uri e-commerce in clipuri si biografii.
Comentarii ( 2 )
[…] Inspirati de tendintele asiatice sunt si cei de la Verishop (start-up american care isi propune sa devina cel mai mare mall-online din Vest), OOOOO (app britanic care imbina teleshopping-ul cu tehnologia TikTok) si NTWRK (platforma de video shopping mobile-first, care combina entertainment-ul si comertul). Desi adoptia live-streaming-ului si a aplicatiilor de shopping video este inca mica in Occident si in Europa, Instagram si TikTok fac pasi mari in directia e-commerce-ului (care reprezinta din ce in ce mai mult din vanzarile globale din retail, vezi foto jos): prima adauga constant noi caracteristici dedicate shopping-ului, iar cea de-a doua aplicatie testeaza un buton de „Cumpara acum” pentru influenceri. […]
[…] Colaborarea lor face parte dintr-o tendinta in plina dezvoltare in tara asiatica: parteneriate intre platforme e-commerce si aplicatii video, pentru profitul comun (cele din urma isi folosesc influenta influencerilor pentru a promova produse si permit comerciantilor sa interactioneze in timp real cu potentialii clienti). Ideea nu este noua: Douyin promoveaza de 2 ani link-uri de shopping de la Alibaba, iar in restul lumii TikTok a inclus in toamna lui 2019 comertul social in app-ul propriu (pentru ca recent sa inceapa sa testeze un buton de „Cumpara acum” pentru influenceri). […]