Tendinte 2021: strategii de email marketing, pentru cresterea vanzarilor
Procesul de digitalizare s-a accelerat in ultimul an, ca efect al pandemiei de Covid-19, care a fortat inchiderea multor magazine fizice si adoptarea telemuncii. Afacerile au fost nevoite sa regandeasca nu doar strategia de marketing, cu o concentrare tot mai mare pe marketingul digital, ci si strategia de comunicare in general. S-a pus accent mai mult pe empatie si compasiune, si mai putin pe detalierea seaca a caracteristicilor de produse sau servicii.
In acest articol, ne propunem sa te ajutam sa comunici mai eficient cu clientii si sa cresti vanzarile, cu ajutorul unei strategii de email marketing care tine cont de tendintele anului 2021.
Email marketing cu grija pentru inboxul clientilor
Clientii au pretentii tot mai mari ca brandurile sa faca marketing constient, potrivit firmei de consultanta McKinsey. Trendul exista deja, dar a fost amplificat de situatia sociala si economica din ultimul an.
Un an de pandemie si-a pus amprenta pe psihicul colectiv. Desi ne-am fi asteptat ca statul acasa sa aiba ca efect mai multa odihna, efectul este cel opus. Specialistii trag semnale de alarma ca stresul prelungit i-a epuizat pe oameni emotional si psihic (sursa). Cu o capacitate redusa de concentrare si tot mai putina rabdare pentru ce nu e esential, clientii tai ignora orice newsletter care nu e relevant si personalizat.
In 2021, trebuie sa tii cont de context mai mult ca oricand. Campania de email marketing nu poate exista fara sa te gandesti ce altceva se intampla, ce-l preocupa pe cel care citeste mesajul si cat de des e dispus sa-ti ofere atentie.
- Asigura-te ca fiecare newsletter comunica ceva important si ca respecta timpul si spatiul audientei;
- Prioritizeaza nevoile clientilor tai;
- Ofera continut educativ, care sa-i ajute sa depaseasca momentele dificile ale pandemiei;
- Fii atent la contextul in care trimiti newsletterul;
- Asigura-ti clientii ca tii cont de masurile de protectie si sanatate in procesul de vanzare si livrare a produselor.
Email marketing care genereaza interactiune
Interactiunea cu clientii a fost mereu importanta, pentru ca asa incepe procesul de cumparare. Rareori cineva cumpara imediat, mai ales daca nu e vorba de articole de zi cu zi. Mai intai va studia produsul, va pune intrebari, va citi pareri despre el etc. Brandul trebuie sa faca parte din acest proces si din conversatie.
Interactiunea este cu atat mai importanta in contextul pandemiei, care a creat izolare. Oamenii vor sa aiba conversatii, cu conditia ca ele sa fie relevante si sa tina cont de nevoile lor.
Cum poti folosi un newsletter pentru a genera interactiuni care duc la vanzari? Inainte de toate, trebuie sa-i scoti pe oameni din modul “doar citesc acest email” si sa-i determini sa faca o actiune. Iata cateva metode:
- Include elemente interactive in newsletter: gif-uri, carusel de imagini si produse, CTA-uri clare si atractive etc. De exemplu, poti cere un review pentru un produs si le poti permite clientilor sa aleaga un numar de stelute sau sa dea o nota direct in email, pentru ca apoi sa-i conduci la o pagina dedicata.
- Include un sondaj de opinie. Acesta poate fi mai lung si complex sau poate fi foarte simplu, cu una sau doua intrebari. Afla care sunt nevoile audientei si cum poti veni in intampinarea lor. Cere-le parerea despre produse si servicii si cum le poti imbunatati. Daca ai un sondaj mai lung, gadeste-te la un beneficiu pentru cei care il completeaza, cum ar fi un cupon de reducere sau un cadou.
- Foloseste gamificarea. Gamificarea este o metoda care imprumuta din elementele jocurilor pentru a creste interactivitatea. Testele, concursurile, tombolele, roata norocului, insignele sau acumularea de beneficii/puncte sunt toate mecanisme prin care poti starni spiritul ludic al clientilor si-i poti motiva sa actioneze. Iata doua exemple de afaceri care folosesc gamificarea in newsletter.
Newsletter segmentat si personalizat
Cel mai bun mod de a capta atentia audientei este sa folosesti segmentarea si personalizarea. Daca pana acum nu ai folosit aceste strategii de email marketing, in 2021 nu mai ai scapare. Asa cum spuneam mai sus, oamenii pur si simplu nu mai au rabdare sa citeasca mesaje comerciale generale, care nu le vorbesc direct.
Segmentarea audientei se face in functie de criteriile pe care le ai la indemana (localizare, sex, preferinte, comportamente din campanii precedente etc.) si in functie de obiectivele campaniei de marketing. Cu cat segmentezi lista mai bine, cu atat vei putea crea un mesaj mai relevant.
Newsletterul personalizat il poti trimite ca parte a unei campanii de email marketing sau ca email separat, cu o ocazie speciala. De exemplu, cu NewsMAN poti crea o automatizare newsletter aniversar. Un pas rapid pentru tine, dar un gest frumos pentru clienti, care vor aprecia faptul ca te-ai gandit la ei, mai ales daca incluzi si un mic cadou sau cod de reducere. Poti folosi un template de newsletter din galeria NewsMAN. Iata doar cateva modele:
Foloseste orice date ai despre abonati (nume si prenume, localitate, puncte acumulate, aniversari, date de expirare a unor contracte/polite de asigurare etc.) pentru a personaliza subiectul si continutul newsletterului. Ai grija insa sa ai acordul pentru a detine si folosi acele date personale, conform normelor GDPR.
Email marketing automatizat
Am mentionat deja in sectiunea precedenta o posibilitate de automatizare. Campaniile de email marketing automatizate sunt indispensabile in 2021, mai ales daca trimiti un newsletter eCommerce.
Automatizarea te ajuta sa-ti eficientizezi eforturile de marketing si comunicare, printr-o organizare mai buna si reducere a taskurilor repetitive. Iata doar cateva exemple de automatizare:
- serie de emailuri de bun venit;
- emailuri post-vanzare cu oferte si recomandari, feedback, review etc.;
- emailuri cos abandonat, prin care poti recupera un client pierdut;
- emailuri abandonare browsing;
- emailuri aniversare, cu cadouri si coduri de reducere;
- emailuri care amintesc de necesitatea innoirii unui contract sau a unei programari.
In functie de tipul afacerii, poti crea diferite serii de emailuri automate care sa te ajute sa mentii contactul cu clientii si sa-i convingi sa profite de oferte. Te poti inspira de la schemele logice de automatizari si de la sutele de template-uri de newsletter disponibile pe platforma de email marketing NewsMAN.
Newsletter cu design minimalist
Stii deja ca designul newsletterului trebuie sa fie frumos, profesionist, aliniat la brandul tau si optimizat pentru vanzari. Dar, incercand sa le cuprinzi pe toate, de multe ori creezi emailuri prea incarcate.
64% dintre consumatori isi doresc o conexiune reala cu brandurile, potrivit Sproutsocial. Designul minimalist te ajuta sa te concentrezi pe mesaj si sa le arati clientilor ca interactionaza cu persoane, nu cu masinarii de marketing.
Intr-un an in care oamenii au nevoie de mai multa conexiune si de mai putine reclame, un newsletter simplu, cu un design discret si un mesaj direct, te poate ajuta sa iesi in evidenta.
Testeaza diferite tipuri de design si vezi la ce reactioneaza mai bine publicul tinta.
Tehnici avansate de trimitere newsletter
In 2021, nu trebuie sa te bazezi doar pe intuitie cand creezi campanii de email marketing. Dimpotriva, brandurile care obtin cele mai bune rezultate folosesc tehnici avansate de trimitere newsletter.
O astfel de tehnica este trimiterea optimizata, pentru a creste rata de deschidere si ROI-ul campaniei de email. Cu o simpla bifa, platforma de email marketing NewsMAN trimite newsletterul in inboxul abonatilor la ora optima, in functie de fusul orar si de comportamentul lor din alte campanii.
In loc sa primeasca emailul la o ora pe care o alegi aleatoriu sau pentru ca ai citit undeva ca asa e mai bine (pe baza unor date ale unor afaceri cu totul diferite de a ta), abonatul primeste mesajul cu 5-10 minute inainte de ora la care este cel mai probabil sa-l deschida, pe baza unor date concrete. Suna mai bine, nu?
NewsMAN ofera si o infrastructura robusta, perfectionata de-a lungul anilor, care asigura o livrabilitate sporita la trimiterea newsletterului. Livrabilitatea este esentiala, pentru ca degeaba vorbim despre design si mesaje optimizate pentru vanzari, daca emailul tau nu ajunge in inboxul clientilor, din diferite motive.
Daca esti curios sa testezi aceste functii, precum si editorul de newsletter intuitiv, care suntem siguri ca o sa-ti placa pentru ca simplifica crearea de campanii de email marketing, te poti inscrie gratuit pe NewsMAN.
Speram ca aceste tendinte te ajuta sa creezi campanii de email marketing de succes anul acesta. Si nu uita ca, dincolo de tendinte, audienta ta este unica, asa ca cel mai sigur mod de a comunica eficient este sa-ti cunosti clientii si sa testezi cat mai mult. Spor la treaba!
Foto principală: Created by jcomp – www.freepik.com
Comentarii ( 2 )
[…] irelevant, segmentează lista de abonați și personalizează mesajele – doar două dintre strategiile de email marketing de încercat în 2021. Poți aplica toate aceste idei de campanii de vară, și multe altele, […]
[…] sa cresti eficienta campaniilor de promovare? Ti-am prezentat cateva strategii de email marketing pe care sa le adopti in 2021 si iti mai dam o idee, la care poate nu te-ai gandit: combina […]