Email marketing de vara: idei de campanii si calendar evenimente
Clientii pleaca in vacanta, dar marketerii nu se relaxeaza. Sunt multe oportunitati pentru campanii de email marketing de vara. Fie ca planuiesti o serie de reduceri sau ca vrei sa promovezi produsele de sezon din magazinul tau online, iti dam mai jos cateva idei care sa te ajute sa creezi campanii reusite. La final, gasesti si un calendar cu zile importante, care te pot inspira in trimiterea unui newsletter de vara inedit.
Sa incepem cu o campanie de marketing pe care ar trebui sa o desfasori cat mai curand, daca nu ai facut-o deja, si anume promovarea produselor de sezon din portofoliu.
Newsletter de vara: promoveaza articolele de sezon
Iata doar cateva dintre tipurile de produse si servicii care pot fi incluse intr-un email de promovare pe perioada verii: imbracaminte pentru plaja si vacanta, cosmetice cu protectie solara, jucarii pentru exterior, mobilier pentru terasa, servicii de gradinarit si reparatii casa, aer conditionat si ventilatoare, carti de citit in vacanta sau excursii last-minute.
Si, odata cu relaxarea restrictiilor impuse de pandemia COVID-19, este din nou in crestere cererea de evenimente si servicii conexe – fotografi, organizatori de evenimente, imbracaminte de ocazie etc. Cu alte cuvinte, sunt putine afaceri care nu ar beneficia de o campanie de email marketing de vara, dupa un an de izolare sociala, cand cei mai multi sunt dornici de calatorii si activitati in aer liber. Ai mai multe variante de promovare:
1. Newsletter eCommerce de vara, prin care promovezi articolele de sezon. Alege unul dintre zecile de template-uri de newsletter eCommerce de pe platforma de email marketing NewsMAN, personalizeaza mesajul rapid cu editorul de newsletter drag & drop si spune-le clientilor despre produsele care le vor face vara mai frumoasa. Include pretul produselor si buton de comanda, pentru a face experienta de cumparare cat mai simpla. Pentru inspiratie, iata trei exemple reusite de email marketing estival.
2. Secventa de emailuri care combina educatia cu promovarea produselor. Trimite mai intai un newsletter cu informatii interesante, in functie de afacerea ta: un top cu destinatii de vacanta de vara, o lista de carti recomandate, idei de design pentru casa si gradina, sfaturi pentru selfie-ul perfect la plaja etc. Dupa cateva zile, trimite un email prin care vorbesti despre beneficiile produsului sau serviciului tau. In functie de raspunsul la acest email, segmenteaza lista de abonati (de exemplu, in persoane care au dat click/au cumparat sau nu) si trimite un newsletter cu un reminder sau cu un cod de reducere, pentru a-i convinge sa cumpere. Celor care au cumparat le poti cere un review sau le poti da un voucher, drept multumire.
3. Secventa de email si sms marketing. O campanie de SMS estivala poate creste mult eficienta eforturilor de promovare, mai ales cand o combini cu email marketing. Secventa de email si SMS poate fi asemanatoare cu cea descrisa la pasul anterior, doar ca alternezi newsletterul si si mesajele scurte pentru a crea diversitate si a beneficia de expunerea pe mai multe canale de comunicare. NewsMAN iti permite sa creezi campanii care combina SMS si email marketing din aceeasi platforma, sa automatizezi campania si sa vezi rezultate detaliate.
Newsletterul de vara trebuie sa aiba un design profesionist, cu imagini relevante, de sezon, sa contina suficienta informatie, dar sa fie la obiect si nu prea incarcat, si sa aiba un subiect atractiv, care sa convinga abonatii sa deschida emailul. Iata cateva idei pentru campaniile estivale:
- Tot ce trebuie sa stii despre protectia solara ⛱️
- 10 carti de pus in valiza →
- Top destinatii de vara mai putin cunoscute ✈️
- Fa valuri cu tinuta potrivita! 🌊
- Cum sa alegi costumul de baie perfect 🩱👙🩳
- Ti-ai facut bagajul? Nu pleca fara [produs] →
- Relaxare acasa? Mobila pe alese pentru balcon si terasa!
- Te-a prins vara fara aer conditionat? 👨🔧 Montaj si reparatii in 24h!
Campanii estivale promotionale la mijloc si final de sezon
Dupa promovarea initiala, poti organiza reduceri la mijloc si final de sezon, pentru a readuce clientii in magazin si a nu ramane cu stocuri la finalul verii. Creeaza campania de email marketing de sezon din timp si gandeste bine fiecare pas al comunicarii:
1. Teaser newsletter, prin care anunti ca pregatesti o serie de reduceri. Indeamna abonatii sa-si faca cont si sa adauge produsele care le plac in lista de favorite. Adauga un contor pentru a crea urgenta, ca in newsletterul cu tema estivala de mai jos, ce poate fi personalizat in cativa pasi pornind de la un template si folosind editorul drag & drop NewsMAN.
2. Newsletter eCommerce, cu informatii despre produse, pretul intreg si redus si buton de cumparare. Sau, daca ai un discount general, poti scoate aceasta informatie in evidenta. Mai jos ai cate un exemplu din fiecare varianta, ambele din galeria de template-uri NewsMAN.
3. Newsletter si/sau SMS cos abandonat. Creeaza o automatizare de email marketing prin care ii convingi pe cei care au abandonat cosul de cumparaturi sa revina pe website si sa incheie tranzactia. Foloseste un cod de reducere si scoate in evidenta stocul sau timpul limitat. Pentru un plus de impact, inlocuieste mesajul clasic cu un SMS grafic, pe care il poti personaliza cu orice imagine relevanta pentru campania ta.
4. Newsletter si/sau SMS post-vanzare. Trimite un mesaj personalizat cu numele persoanei si al produsului cumparat, prin care ceri un review si oferi un voucher sau cod de reducere drept multumire.
Daca vrei sa adaugi mai multi pasi, poti include si un newsletter educativ la inceputul campaniei, un SMS prin care amintesti de inceperea campaniei, o secventa abandonare browsing sau testare A/B in orice punct al campaniei.
In functie de obiectivele de marketing, poti crea o campanie mai simpla sau mai complexa. Daca esti la inceput de drum in email marketing, foloseste o secventa simpla, analizeaza rezultatele si optimizeaza treptat.
15 august: Newsletter de vara de Sf. Maria
Sf. Maria este una dintre marile sarbatori crestine si un moment bun pentru a oferi un cadou sau a face cinste prietenilor. Vino in intampinarea acestor nevoi cu o oferta specifica magazinului tau, pe care sa o promovezi printr-un newsletter de Sf. Maria.
Daca ai un restaurant, ofera un meniu special, o reducere la bauturi sau un tort delicios. Creeaza un cod de discount pentru cei care-si sarbatoresc onomastica, ofera reduceri la toate cartile scrise de cei care poarta numele sarbatorii sau organizeaza o excursie cu tema religioasa, pentru cei care vor sa se conecteze cu latura spirituala a sarbatorii.
Chiar daca nu ai o oferta, creeaza un newsletter simplu, cu o urare specifica zilei. Iata cum ar putea arata, pornind de la un template din galeria NewsMAN.
Email marketing de vara: Calendar zile importante
Daca ideile de mai sus nu sunt suficiente sau vrei sa fii altfel, foloseste una dintre zilele de mai jos pentru a-ti surprinde clientii. Nu uita ca reducerile nu sunt singura ocazie cu care le poti trimite mesaje abonatilor. Emailurile educative, cu informatie utila si interesanta, te ajuta sa construiesti o relatie pe termen lung, bazata pe incredere.
2 iulie – Ziua Mondiala a OZN-urilor
4 iulie – Ziua nationala a Statelor Unite ale Americii (Independence Day)
14 iulie – Ziua nationala a Frantei
17 iulie – Ziua Internationala a Emojiului
30 iulie – Ziua Internationala a Prieteniei
1-7 august – Saptamana Internationala a Alaptarii
6 august – Ziua Internationala a Berii
19 august – Ziua Internationala a Fotografiei
26 august – Ziua Internationala a Cainelui
Pe langa aceste evenimente estivale, nu uita si de zilele de nastere ale clientilor sau alte aniversari – daca ai acces la aceste date personale si acordul clientilor sa le folosesti. Creeaza automatizari prin care sa trimiti un newsletter aniversar personalizat, in fiecare an, la ocazii speciale.
Fie ca alegi o idee sau mai multe dintre cele descrise in articol, pastreaza un echilibru intre informatie si promovare. De asemenea, fii atent la frecventa cu care trimiti mesajele – sa nu fii agasant, dar nici sa uite abonatii de tine. Pentru o campanie de reduceri cu o secventa de 3-4 emailuri, poti trimite mesajele la departare de cateva zile. In ziua campaniei, poti trimite mai multe mesaje, mai ales daca incluzi si o automatizare de cos/browsing abandonat sau daca folosesti si email si SMS.
Pentru a evita sa fii redundant sau irelevant, segmenteaza lista de abonati si personalizeaza mesajele – doar doua dintre strategiile de email marketing de incercat in 2021. Poti aplica toate aceste idei de campanii de vara, si multe altele, folosind platforma de servicii de email marketing NewsMAN. Ai la dispozitie si o varianta gratuita, pentru a te convinge.
Comentariu ( 1 )
[…] ta. Ideal, ar trebui sa ai la inceputul fiecarui an (sau macar la inceputul fiecarui trimestru) un calendar cu campaniile de email marketing, pentru a te putea organiza. Aloca timp la inceputul fiecarei luni pentru a crea continutul […]