Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Romania: 3 din 5 cumparatori online au facut achizitii via social media, in 2020 (studiu)

Criza sanitara curenta este unul dintre vectorii-cheie in accelerarea comertului online pe plan mondial si in Romania. In tara noastra, majoritatea cumparatorilor online au fost afectati de pandemie, din punctul de vedere al sanatatii (ei insisi sau cineva drag – 30%) sau din punct de vedere financiar (62%), noteaza un studiu recent marca NielsenIQ, citat de prwave.ro. Cercetarea la nivel locals-a facut online, in octombrie 2020, pe un esantion de 1.157 de respondenti, de 18-55 ani, din mediul urban, care au facut cumparaturi online in ultimele 3 luni.

Alte informatii interesante din studiul amintit:

  • 20% dintre amatorii de cumparaturi pe Interent sunt nou-veniti, in perioada pandemiei, iar 87% dintre acestia provin din randul acestei categorii afectate de COVID -19 (acestia cumpara online produse mai multe categorii decat romanii neafectati de noul coronavirus) – „Acesti cumparatori afectati valorifica la maximum ce are de oferit Internetul. Interesant este faptul ca ei cumpara online intr-o masura mai mare decat ceilalti bunuri de larg consum. Pana mai ieri, aceasta categorie isi dorea foarte mult sa razbata in online, iar pandemia i-a prilejuit un salt important in acest mediu. Cine stie, poate chiar acesti cumparatori vulnerabilizati vor mentine momentum-ul FMCG in online, avand in vedere ca acei cumparatori neafectati de COVID-19 inca prefera magazinele fizice pentru aceste categorii de produse”, transmite Vasi Dragomir (Consumer & Insights Shopper Leader, NielsenIQ)

  • 3 din 5 cumparatori online au facut achitizii prin social media, iar Facebook este cea mai populara platforma sociala folosita pentru shoppingul online (59%); Instagram este folosit de 30% dintre respondenti si castiga mai multa importanta in randul tinerilor de 18-24 de ani (39%); TikTok a aparut, de asemenea, printre mentiunile cumparatorilor romani, cu un procent de 10%
  • comertul online are o tendinta ascendenta – 85% dintre cumparatorii online au adaugat inca o categorie in repertoriul lor, in ultimele luni

 

  • romanii fac shopping online in orice zi si nu au o ora preferata, insa cei mai multi sunt mai activi sambata (18%) si spre seara, in intervalul 18:00-22:00
  • smartphone-ul este cel mai folosit dispozitiv pentru cumparaturi virtuale (80%), ceea ce sugereaza posibilitatea ca unele cumparaturi sa fie facute in mers, context care favorizeaza aparitia a numerosi factori perturbatori in calatoria de cumparare (de la alegerea produsului, pana la finalizarea comenzii)

Leave a reply