Combina email si SMS marketing, pentru campanii cu impact, in 2021
Vrei sa cresti eficienta campaniilor de promovare? Ti-am prezentat cateva strategii de email marketing pe care sa le adopti in 2021 si iti mai dam o idee, la care poate nu te-ai gandit: combina tacticile de email marketing cu cele de SMS marketing. Iti explicam mai jos de ce si cum poti face asta rapid si usor.
SMS marketing in 2021?
SMS-ul pare o metoda invechita de comunicare, insa lucrurile nu stau deloc asa. Iata cateva motive pentru care ar trebui sa incluzi campaniile de SMS marketing in strategia de promovare:
- SMS-ul este disponibil pe orice telefon mobil, indiferent de tehnologie, aplicatii folosite sau conexiune la internet;
- SMS-urile au o rata de deschidere foarte mare, de peste 90%, iar cele mai multe sunt deschise la cateva secunde de la primire (sursa); e suficient sa te gandesti la propriul comportament cand primesti un SMS pentru a intelege cat de eficient poate fi;
- clientii prefera sa fie contactati prin SMS, nu printr-un apel telefonic (sursa);
- nu trebuie sa te limitezi la un text simplu; exista si SMS-ul grafic, despre care vorbim mai jos, in sectiunea dedicata;
- sa creezi o campanie de SMS poate fi la fel de simplu ca trimiterea unui newsletter;
- campaniile de marketing sunt cu atat mai eficiente cu cat integreaza mai multe canale de comunicare intr-un efort comun de a transmite un mesaj.
De ce sa combini SMS si email marketing
Pentru a comunica eficient cu clientii, iti trebuie un mix de marketing, adica mai multe canale de comunicare care sa functioneze bine impreuna si sa transmita un mesaj clar si convingator.
- Oamenii prefera sa primeasca informatia in moduri diferite. Sa te limitezi la un singur canal de comunicare inseamna ca pierzi clienti potentiali, care nu folosesc acel canal sau nu vor sa vada mesaje promotionale pe el.
- Fiecare canal de comunicare iti permite sa trimiti informatie diferita. Daca intr-un email poti include informatie detaliata despre produse (vezi mai jos un exemplu de newsletter eCommerce), un SMS trebuie sa fie scurt si la obiect. Fiecare tip de mesaj are rolul sau si e perceput diferit.
- Este nevoie sa repeti acelasi mesaj pentru a fi inteles si a ramane in mintea publicului. Studiile au aratat de-a lungul timpului ca o promovare eficienta implica transmiterea aceluiasi mesaj de mai multe ori (sursa).
Ar fi de preferat sa nu trimiti prea multe email-uri sau SMS-uri cu aceeasi informatie, pentru a nu enerva abonatii. Insa poti combina cele doua metode si crea varietate, scazand astfel sansele sa pari repetitiv.
Exemplu de campanie de promovare prin SMS si email marketing
Iata un exemplu de secventa de newsletter si SMS, care poate fi folosita de un magazin online, dar si de orice alt tip de afacere:
- Teaser newsletter, prin care anunti ca pregatesti o campanie de reduceri.
- Reminder campanie, cu o zi sau cateva ore inainte. Poti indemna abonatii sa-si creeze un cont si sa adauge produsele in lista de favorite, pentru a comanda mai usor.
- Email e-commerce de start campanie de reduceri, cu produsele integrate chiar in newsletter, pentru a creste sansele de comanda. Mai jos, un exemplu de astfel de email care poate fi creat cu drag & drop pe platforma de email marketing NewsMAN.
- SMS la cateva ore de la inceperea campaniei, cu un cod de reducere care sa-i convinga sa actioneze imediat.
- Email + SMS cos abandonat, pentru a nu pierde clientii care au facut primul pas spre a cumpara. Flow-ul de cos abandonat ar putea arata asa:
- Newsletter post-vanzare, cu un voucher sau cod de reducere, pentru a-i aduce inapoi pe site.
- SMS post-vanzare, prin care ii indemni pe cei care au cumparat sa-ti lase un review.
In functie de campanie, poti include toti acesti pasi sau doar cativa dintre ei. Important este sa variezi metodele de comunicare si sa folosesti SMS-ul in momentele cheie ale campaniei, pentru a creste eficienta eforturilor de marketing.
SMS grafic, pentru mesaje cu impact
Daca ai retineri pentru ca nu te atrage formatul simplu al unui SMS text, avem vesti bune. Prin platforma de email marketing NewsMAN, poti trimite si SMS grafic, pentru camapanii vizuale, mai atractive.
Un SMS grafic este un text insotit de o imagine, ca in exemplul de mai jos:
Cateva dintre avantajele SMS-ului grafic:
- captezi atentia audientei; datorita imaginii, poti include mai multe informatii, intr-o maniera usor de vizualizat si retinut;
- este simplu de creat; poti folosi aceleasi elemente grafice ca in newsletter, iar trimiterea poate fi automatizata;
- fara costuri suplimentare; costul de trimitere este acelasi cu costul unui SMS text.
Vezi pasii pe care trebui sa-i urmezi pentru a crea o campanie SMS cu varianta grafica.
Strategii pentru o campanie de SMS si email marketing de succes
Folosirea celor doua canale de comunicare iti da deja un avantaj si te ajuta sa-ti promovezi mai bine produsele. Pentru a avea rezultate optime, iti recomandam sa folosesti strategiile listate mai jos.
Segmentarea listei de contacte
Newsletterul si SMS-ul vor fi cu atat mai eficiente cu cat le trimiti celor care sunt cu adevarat interesati de oferta. Segmentarea presupune impartirea listei dupa anumite criterii. De exemplu, cel mai simplu este sa imparti lista in functie de locatie sau de sex, daca ai aceste informatii in baza de date. Astfel, poti trimite doar mesaje relevante pentru clientii tai, si nu orice comunicare catre toata lumea din lista.
Personalizarea campaniei de SMS si email marketing
Pasul urmator dupa segmentare este sa personalizezi mesajul trimis. Include detalii specifice segmentului din lista, pentru a face comunicarea cat mai directa si relevanta.
De exemplu, in loc de “Reducere 50% pentru comenzile facute azi”, poti spune “Reducere 50% pentru comenzile facute azi in Bucuresti”. Este un detaliu simplu, care iti poate creste rata de conversie, pentru ca oamenii reactioneaza mai bine la ofertele personalizate.
Automatizarea campaniei de SMS in masa
Am mai vorbit despre cum poti automatiza o campanie de email marketing. Prin platforma NewsMAN, poti face acelasi lucru si cu campania de SMS in masa, astfel incat eforturile tale sa fie cat mai eficiente.
A/B Testing pentru email si SMS
Iti recomandam sa testezi diferite variante ale promovarii prin email si SMS si sa vezi ce functioneaza mai bine pentru audienta ta. O varianta este sa trimiti SMS-uri diferite, in cadrul aceleiasi campanii, catre segmente similare de audienta, pentru a vedea care are rezultate mai bune.
O alta solutie este sa adaugi conditii in flow-ul de automatizare a campaniei. De exemplu, daca abonatii au primit un email si au dat click, atunci vor primi un anumit SMS, iar daca nu au click, primesc un alt SMS – iar, la final, compari rezultatele obtinute de cele doua SMS-uri. Poti inlocui conditia din exemplu cu orice alta conditie, cum ar fi trimiterea unui SMS in functie de suma produselor pe care le au clientii in cos. Gaseste varianta de testare care are sens pentru campania ta si care te ajuta sa-ti optimizezi rezultatele.
Analiza rezultatelor
NewsMAN iti pune la dispozitie rapoarte detaliate, astfel incat sa ai o imagine completa a rezultatelor obtinute de campania de promovare prin SMS si newsletter. Aceste date te ajuta sa intelegi ce functioneaza mai bine si iti permit sa iei decizii de optimizare campanii.
Practic, ai la dispozitie toate functiile unei campanii de email, pe care le poti aplica campaniei de SMS sau mixului de marketing – fara sa fii nevoit sa folosesti mai multe platforme. Cu toate datele intr-un singur loc, e mult mai usor sa te organizezi, sa analizezi rezultatele si sa planuiesti pasii urmatori.
Iar prin functii ca stocarea consimtamantului si includerea unui link de dezabonare, NewsMAN te ajuta sa respecti si regulamentul privind protectia datelor personale (GDPR).
Inscrie-te gratuit pe platforma NewsMAN si testeaza functiile pe care le-am discutat, precum si editorul intuitiv care te ajuta sa creezi campanii cu design profesionist, pornind de la sute de template-uri de newsletter.
Comentarii ( 3 )
[…] a creste eficienta altor strategii de comunicare, precum email marketingul. Afla mai multe despre cum sa combini email si SMS marketing pentru campanii cu […]
[…] a creste eficienta altor strategii de comunicare, precum email marketingul. Afla mai multe despre cum sa combini email si SMS marketing pentru campanii cu […]
[…] Nu poți trimite informație detaliată într-un SMS, la fel cum trebuie să eviți să fii repetitiv. Oamenii sunt deranjați de prea multe mesaje de la aceeași companie. Pentru a beneficia de eficiența SMS-ului fără a fi enervant, îți sugerez ceea ce menționam și la începutul articolului: să combini SMS și email marketing. […]