NewsMAN Email Marketing – lansare schema logica de automatizari
Daca in trecut email marketing-ul automatizat era doar un trend, in prezent este un #musthave deoarece aduce rezultate mai rapid, trimiterea mesajelor fiind declansata direct de actiunile abonatilor. Astfel, email-urile automate sunt eficiente deoarece sunt trimise la timpul potrivit si ofera continut personalizat.
Conform unor cercetari realizate de LianaTech in 2017 si 2019, principalele beneficii cu privire la marketing automation sunt reprezentate de o mai buna targetare a mesajelor si un business ROI mai ridicat. In 2017, marketerii au observat o crestere de ROI cu 32,9%, iar in 2019, 40,5%.
Alte beneficii rezultate din studiu se refera la imbunatatirea experientei clientului (36,9%), mai multe lead-uri (34,2%) si de mai buna calitate (33,3%), o rata de conversie mai mare (29,7%), eficienta din punct de vedere al costurilor (26,1%), cu 17,1% mai mult trafic și cu 12,6% mai mult profit.
In concluzie, marketing-ul automatizat are un impact pozitiv incontestabil la nivel de business si daca nu il folosesti deja, e timpul sa il iei in considerare. Poate fi singurul mod care te ajuta sa duci afacerea la un alt nivel, sa comunici mai bine cu clientii si sa ai vanzari si retentie mai mare.
Cel mai simplu mod cu care poti incepe, este sa folosesti un serviciu de email marketing cu ajutorul caruia sa iti automatizezi intreaga experienta de la vizitator la client. In 2020, cam toate platformele de email marketing ar trebui sa aiba deja un modul de automatizare.
Lansare schema logica NewsMAN – flow campanii de email automate
Furnizorul de email marketing NewsMAN vine cu o propunere simplista si futurista in ceea ce priveste experienta de marketing automation a mailurilor, lansand schema logica pentru acestea. Aceasta permite crearea unui flow automat de email-uri in cateva click-uri.
Spre exemplu poti alege sa creezi o automatizare dupa data abonarii si sa setezi un flow de 3-4 welcome emails. Sau poti crea un flow automat de mailuri care sa fie declansat de activitatea unui newsletter trimis anterior (ex. a deschis, a dat click) sau de modificarea unei proprietati de abonat (ex. mutare in alt segment).
Poti alege de asemenea sa creezi o serie de email-uri automate pentru cosul abandonat, abandonare navigare sau post-vanzare (recenzie produs, voucher pentru a doua comanda).
Mai intai se alege tipul de automatizare, apoi se seteaza flow-ul de emai-uri in schema logica.
Dupa ce ai selectat tipul de automatizare, spre ex. Ecommerce – actualizare cos (cos abandonat), se va deschide un panou vizual cu 3 optiuni in care adaugi pasii in automatizare: timp de asteptare, conditii si actiuni.
Flow de email-uri automate pentru cosul abandonat
Statisticile din domeniu arată că seriile de email-uri automate, așa-zisele email automation flows sau campaniile de email marketing automate sunt incontestabil mai eficiente din punct de vedere al conversiilor decât newsletter-ele clasice, iar penetrarea pietei este vizibil accelerata in comparatie cu folosirea campaniilor non-automate.
Mai jos cateva exemple de statistici cu privire la campaniile de email automate pentru cosul abandonat, care sustin afirmatiile de mai sus.
Statistici campanii de email automate pentru cosul abandonat (cart abandonment emails):
- 40,76% rata de deschidere (Barilliance);
- 20,39 % rata de conversie (MarketingHub);
- 10,7 rata de vânzare (Moosend).
Poti configura usor si rapid un flow de email-uri automate pentru cosul abandonat (ex. serie de 3 email-uri la 1 ora, 24 ore si respectiv 48 ore de la eveniment) folosind modulul de automatizare email marketing din platforma NewsMAN. Schema logica are un layout vizual intuitiv si e usor de utilizat. Iata un exemplu astfel de flow:
Flow de email-uri automate de abandonare navigare, produse vizualizate
Poti creste sau recupera vanzarile nu doar din cosurile abandonate, targetand si audienta care nu ajunge pana acel pas, spre exemplu cei care doar vizualizeaza pagini si apoi abandoneaza navigarea site-ului.
Acestea se numesc campanii de email marketing de abandonare browsing si aduc de asemenea rezultate relevante. Iata cateva statistici care sustin eficienta lor:
Statistici campanii de email automate de abandonare navigare (browse abandonment emails):
- 37,73% rata de deschidere (MarketingHub);
- 10,87% CTOR (Klaviyo);
- 1,35 $ venit mediu per recipient (Klaviyo).
Poti seta un flow de email-uri automate pentru produsele vizualizate in platforma de email marketing pe care o utilizezi. In NewsMAN un astfel de flow in schema logica arata cam asa:
Flow de email-uri automate post-vanzare, recenzie produse
O strategie de email marketing automatizat nu este completa pana nu contine si campanii post-achizitie care sa creasca satisfactia clientului, increderea in brand si loialitatea. Acestea sunt de o importanta deosebita si nu trebuie omise din planul de email marketing.
Iata cateva statistici despre campanii de email automate post-vanzare (post purchase emails) care sustin eficacitatea acestora:
- 28% rata de deschidere pentru mailurile de review produs (SmartInsights);
- 5% rata de retentie si 75% profit – emailuri cu discount post-achiziție (TheGood);
- 35% vanzari mai mari din email-uri cu produse recomandate (McKinsey) .
La fel ca si restul de flow-uri de email-uri automate precum pentru cosul abandonat si abandonarea navigarii, flow-ul de email-uri automate post-vanzare poate fi creat rapid in platforma NewsMAN. Iata cum arata schema logica, layout-ul unui de flow de email-uri automate pentru recenzie produse cumparate:
Te invitam sa testezi noul modul de automatizare in platforma de email marketing NewsMAN. Asteptam cu interes orice feedback si daca ai intrebari, scrie-ne la info@newsman.ro sau pe live chat-ul de pe site si te ajutam cu placere.
Iti uram campanii de email de succes si la cat mai multe conversii din marketing automation!
Comentarii ( 2 )
[…] mai vorbit despre cum poti automatiza o campanie de email marketing. Prin platforma NewsMAN, poti face acelasi lucru si cu campania de SMS in masa, astfel incat […]
[…] ajute sa mentii contactul cu clientii si sa-i convingi sa profite de oferte. Te poti inspira de la schemele logice de automatizari si de la sutele de template-uri de newsletter disponibile pe platforma de email marketing […]