SUA: piata second-hand de Fashion creste de 15 ori mai rapid ca cea de retail (studiu)
Fie ca sunt motivati de sustainabilitate, de economisirea banilor sau de moda vintage, americanii cumpara din ce in ce mai des produse de moda second-hand, citim pe mediapost.com. Cel mai recent raport anual marca ThredUp – consignatie online pentru produse de Fashion si accesorii – a descoperit ca, in 2023, piata de produse de moda la mana a doua a crescut de 7 ori mai mult decat retail-ul de produse Fashion, in Statele Unite. Pana in 2028, vanzarile second-hand de astfel de produse va valora 73 de miliarde $.
La nivel global, aceasta nisa a crescut de 15 ori mai mult decat piata vanzarilor cu amanuntul. Iar ThredUp estimeaza ca moda second-hand va valora 350 de miliarde $, pana in 2028, in urma unei rate anuale de crestere de 12%. Studiul amintit este realizat de ThredUp si GlobalData de 12 ani incoace si analizeaza 3.600 de consumatori si 50 de retaileri si branduri de Fashion din State.
Magazinele de vechituri, cele marca Goodwill Industries, platformele online ThredUp, Poshmark si RealReal sunt jucatorii semnificativi de pe aceasta piata, dar unul dintre segmentele cu cea mai rapida dezvoltare sunt magazinele e-commerce de brand: raportul a descoperit ca 163 de branduri (ca Levi’s, Lululemon, Eileen Fisher, Patagonia, REI) au astfel de sectiuni, online.
Raportul noteaza ca 2023 a fost primul an in care generatiile mai tinere au preferat achizitiile de produse second-hand online si nu din magazinele fizice (45% vs 38%). 2 din 3 americani care au cumparat ceva la mana a doua anul trecut au optat cel putin o data pentru un magazin e-commerce (+17% fata de 2022).
„Peste jumatate dintre consumatori au cumparat articole de imbracaminte second-hand anul trecut, deci este evident ca produsele la mana a doua detin o pozitie solida in moda. Achizitiile second-hand transcend generatiile, rolul acestora schimbandu-se de-a lungul vietii consumatorilor. Cumparatorii mai tineri apeleaza la ele pentru a se exprima si pentru a-si crea un stil; parintii se bazeaza pe second-hand pentru a-si imbraca familiile intr-un maniera rentabila si ecologica; iar generatiile mai in varsta au satisfactia de a obtine asa produse de brand la preturi accesibile”, explica in raport Neil Saunders (Managing Director GlobalData).
Comentariu ( 1 )
[…] este din ce in ce mai popular in Europa (nu doar in SUA), iar Vinted a ajuns rapid sa detina 12,3% din piata e-commerce europeana. Si sa se dezvolte cu […]