Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Europa: CA a pietei B2B online va fi de 1,8 trilioane $, pana in 2025 (raport)

Bunurile B2B vandute online, in Europa, vor atinge o valoare estimata de 1,8 trilioane $ (echivalentul a 1,7 trilioane €), pana in 2025, conform unei analize marca billie.io. Dezvoltarea acestei nise va fi mult mai mare decat cea a e-commerce-ului B2C: in perioada 2023-2030, va avea loc o crestere de 18%.

In 2022, post-pandemie, piata B2B europeana valora 7 trilioane $ (6,5 trilioane €), in timp ce comertul digital B2C – doar 3 trilioane $ (2,7 trilioane €). Dezvoltarea tranzactiilor transfrontaliere, digitalizarea lanturilor de distributie si numarul mare de platforme de comert globale contribuie din plin la aceasta crestere. Dar aceasta valoare estimata de 1,8 trilioane $ este in continuare mult mai mica, daca o compari cu SUA sau China – ceea ce inseamna ca exista numeroase oportunitati de crestere.

Germania, Franta si Marea Britanie sunt cele mai mari piete de comert online e-commerce B2B (si B2C, de altfel) din Europa. Dar, comparativ cu nisa B2C, comertul digital reprezinta un procent mai mic din vanzarile B2B totale: 84% dintre germanii de peste 16 ani fac regulat achizitii pe Internet, dar doar 50% dintre afaceri folosesc platforme e-commerce. Zona scandinava, in schimb, sta cel mai bine la acest capitol: conform Statista, aproape 1 din 4 companii B2B de aici isi genereaza vanzarile online.

Spre deosebire de B2C, e-commerce-ul B2B este mult mai domestic. In B2C, clientii fac des achizitii transfrontaliere, de pe platforme disponibile in mai multe limbi si care livreaza in intreaga Europa sau in toata lumea. Dar majoritatea website-urilor B2B sunt accesibile doar clientilor din tara lor. Analiza amintita a examinat cele mai mari 20 de magazine e-commerce din Germania, Franta, Marea Britanie, Tarile de Jos si Suedia si a descoperit ca doar 57% ofera servicii B2B. Dintre ele, doar 50% ofereau livrarea cross-border.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply