Shein a generat vanzari in valoare de 7,68 de miliarde €, in Europa, in 2023
Anul trecut, platforma fast-fashion Shein a generat vanzari in valoare 7,68 miliarde €, in Europa, anunta ecommercenews.eu. Asta inseamna o crestere de 68%, comparativ cu anul anterior. Profitabilitatea retailerului chinez sa a crescut si ea semnificativ, drept dovada – asa cum scriam recent – a reusit in 2024 sa isi castige un loc (pe pozitia a opta) in topul celor mai populare 10 magazine online din Elvetia.
Acum, compania asiatica si-a facut publica situatia financiara pentru 2023. Shein a transmis presei ca profitul propriu (dupa plata impozitelor) a fost de 99,5 milioane € (o crestere impresionanta fata de 2022, cand era de 45,8 milioane €). In plus, profitul brut a crescut de la 172 de milioane € in 2022, la 314 de milioane € anul trecut.
Intr-o runda de finantare de anul trecut, platforma a fost evaluata la 66 de miliarde $. Compania planuieste de ceva timp o listare la bursa din Londra, iar aceste cifre noi ar putea indica faptul ca vom vedea in curand un IPO. Cu toate acestea, un raport recent indica faptul ca rata de dezvoltare a platformelor Shein si Temu vor incetini, in 2025, din cauza semnalelor de alarma trase de grupurile ecologiste si guvernele din Uniunea Europeana.
In tara noastra, de exemplu, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor verifica cele doua platforme e-commerce asiatice (pe care 1 din 3 romani au comandat ceva, in 2023), pentru a identifica posibile practici comerciale incorecte, in relatia cu consumatorii.
Leave a reply