Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Round-up ECOMpedia.ro: juratii Competitiei GpeC 2020 – Rares Banescu

Al cincilea intervievat al seriei noastre de interviuri cu membrii juriului Competitiei magazinelor online GPeC 2020 este Rares Banescu (foto, Fondator Retargeting.biz). Acesta ne-a introdus in culisele jurizarii si ne-a povestit ce tendinte a observat anul acesta si le-a surprins cel mai mult in toti ani de cand este jurat GPeC. Descopera mai multe in interviul de mai jos!

Citeste aici si interviurile cu Roxana DavidEugen Potlog, Lucia Ciuca si Cosmin Daraban, din aceeasi serie!

ECOMpediaro: De cate editii si de cati ani faci parte din juriul Competitiei magazinelor online GPeC?
Rares Banescu: Impreuna cu echipa Retargeting BIZ, suntem alaturi de comunitatea GPeC inca de la incepturi, iar incepand cu aceasta editie m-am alaturat si juriului, pentru a contribui la o buna dezvoltare a mediului online din Romania si nu numai.

Cate magazine online ai auditat pana acum, in cadrul acestui juriu?
In cele doua sesiuni de jurizare am avut 8 magazine online pe care a trebuit sa le analizez..

Te-ai implicat activ in imbunatatirea criteriilor de jurizare?
Desigur, activ am fost intotdeauna cand a fost vorba de zona de e-commerce, implicit si in zona criteriilor de jurizare GPeC (unde ele sunt printre cele mai corecte), dar pe anumite nise apar provocari, din cauza ca nu totul poate fi aliniat in functie de anumite standarde.

Ce te asteptai sa vezi anul acesta, in randul concurentilor, inainte de a incepe jurizarea?
Ma asteptam ca magazinele care se vor inscrie sa fie pregatite in special pentru anumite criterii din structura de jurizare si in mare asa a si fost. Majoritatea au venit cu temele facute si cu site-uri foarte bine puse la punct, apropo de UX/UI. De asemenea, am fost placut impresionat de unele magazine care foloseau niste tool-uri avansate, iar aici ma refer la magazine medii. Ma bucur de apetitul pentru tehnologie si ma bucur ca toti aveau in plan dezvoltarea masiva din toate punctele de vedere, UX, platforma si tech.

Ce ai observat, de fapt, anul acesta in randul concurentilor, dupa ce ai inceput jurizarea?
Am observat ca cei care se inscriu sunt mult mai bine pregatiti in zona de digital decat marea majoritate care activeaza in piata si, totodata, sunt persoane care cauta solutii de dezvoltare a business-ului cat mai eficiente. Pe langa conostintele mai vaste, au si un grad de implicare mai ridicat: de exemplu, aproape toate magazinele aveau implementat un Search foarte bine pus la punct, chiar am ramas impresionat de acest lucru.

Care sunt cele mai populare platforme pentru magazine online, analizate pana acum de tine, in cadrul Competitiei GPeC?
Magazinele online analizate de mine au fost diversificate din acest punct de vedere al platformei e-commerce. Au fost si platforme Custom, dezvoltate de ei, cat si Open si Closed Source. Dintre cele Closed Source, mentionez Gomag si MerchantPRO, iar dintre cele Open Source – Prestashop si OpenCart.

Ce tendinte generale ai observat anul acesta, apropo de magazinele online autohtone jurizate?
In ultimii ani de munca asidua, putem spune ca e-commerce-ul incepe sa ajunga la un nivel ridicat de siguranta pentru consumatorii sai. Utilizatorii pot comanda doar din cateva click-uri produsele de care au nevoie si acestea pot ajunge sa fie livrate chiar si in cateva ore. De asemenea, magazinele online isi indreapta fortele mai mult spre zona de content, pentru a-si putea educa consumatorii cu privire la folosirea anumitor produse, iar ca un ultim aspect am auzit tot mai des faptul ca se lucreaza indeaproape la imbunatatirea vitezei de incarcare a website-urilor.

Ce carente majore ai identificat anul acesta, apropo de magazinele online autohtone jurizate?
Nu as numi-o carenta majora, dar directia in care ar trebui fortat mai mult de acum inainte este comunicarea: trebuie sa fie mult mai personalizata si individuala cu fiecare utilizator in parte, in functie de actiunile sale.

Ce te bucura cel mai mult la magazinele online jurizate anul acesta?
M-am bucurat foarte tare sa vad ca magazinele online sunt mult mai orientate catre utilizator si faptul ca au usurat procesul de achizitie, facand totul mult facil. Cum am spus mai sus, Search-ul a fost impresionant in majoritatea cazurilor, dar am mai fost placut impresionat ca aceste magazine online jurizate au venit cu zona de filtrare pe categorii mult mai bine structurata si aranjata.

Ce te-a surprins cel mai mult in acest timp de cand faci jurizarea?
Am fost placut surprins de felul in care au primit feedback-ul si de faptul ca au inteles rapid unde aveau mici probleme, care au fost rezolvate intr-un timp destul de scurt. Totodata am fost foarte placut surprins de suportul oferit in urma comenzilor de test. Am fost ajutat la completarea comenzii (unde a fost cazul), mi-au fost recomandate cele mai bune produse (in functie de nevoile mele) si, nu in ultimul rand, mi-au fost explicate beneficiile produselor comandate si cum le pot folosi la adevaratul lor potential.

Leave a reply