Parteneriat Shein si Forever 21, pentru dezvoltare reciproca
Retailerii fast-fashion Shein si Forever 21 au incheiat un parteneriat menit sa le asigure dezvoltarea reciproca, informeaza apnews.com. In cadrul acestuia, compania chineza va cumpara o treime dintre actiunile Sparc Group (operatorul Forever 21, care produce si distribuie produse si pentru brandurile Aeropostale, Eddie Bauer si Reebook), iar acesta va deveni actionar minoritar Shein.
Contractul va include distributia produselor marca Forever 21 pe platforma e-commerce Shein, care are 150 de milioane de utilizatori si care are o strategie agresiva de dezvoltare globala, incercand sa faca fata competitorului Temu. Parteneriatul va permite si testarea vanzarii si retururilor produselor Shein in magazinele fizice Forever 21 din Statele Unite (in total, brandul are peste 540 de magazine online si offline, in intreaga lume).
Neil Saunders (Managing Director GlobalData Retail) crede ca acest parteneriat „este unul logic pentru ambele parti implicate”: Forever 21 – care a declarat falimentul in 2019 si ulterior spera sa fie salvat de e-commerce – va profita de expunere uriasa pe platforma asiatica, iar Shein „spera ca adaugarea unui brand american binecunoscut sa reduca atentia acordata procesului propriu de productie, care a fost criticat recent”. Ambii retaileri au fost criticati, apropo de impactul asupra mediului inconjurator si asupra angajatilor, care nu lucreaza in conditii etice. Shein are „avantajul operarii dintr-o pozitie de putere, in timp ce „Forever 21 recunoaste astfel ca nu se poate dezvolta pe cont propriu, asa cum ar dori. E un exemplu de «Daca nu-i poti invinge, alatura-te lor»”, completeaza Saunders.
Leave a reply