Tarile de Jos: comertul online va creste cu 4% YoY, in 2023 (studiu)
Conform estimarilor bancii olandeze ING, anul acesta, cifra de afaceri a magazinelor e-commerce din Tarile de Jos va creste cu 4%, comparativ cu anul anterior, anunta ecommercenews.eu. Si vanzarile retailerior multichannel vor fi mai mari – cu 10% YoY. Comparativ, in 2022, cifra de afaceri online a fost de -2% YoY. Motivatia? Redeschiderea magazinelor offline, dupa pandemia COVID-19 si lockdown-urile aferente acesteia.
In plus, pentru prima data in ultimii 10 ani, in 2023 se va inregistra o scadere de 2% a vanzarilor totale cu amanuntul. Cauza o reprezinta faptul ca olandezii cumpara mai putine produse non-alimentare (imbracaminte, mobilier, electronice) decat in anii anteriori. Cifra de afaceri mare din segmentul alimentar se exlica prin preturile mai mari, cauzate de inflatie.
Conform ING, comertul digital din Tarile de Jos va creste in continuare, in anii urmatori, datorita orientarii si mai mari a consumatorilor catre canalele de vanzari online. Retailerii locali adopta tot mai des strategii multichannel, oferind astfel olandezilor o varietate mai mare de produse online, comparativ cu magazinele fizice.
In plus, acestea din urma pot suferi din cauza lipsei de personal, care afecteaza – conform studiului amintit – toate segmentele comertului cu amanuntul, in Tarile de Jos. Asta a afectat numeroase magazine traditionale, care si-au inchis unele locatii sau au redus orarul de functionare. In prima jumatate din 2023, 145 de magazine fizice olandeze au dat faliment (cu 20% mai putine decat in aceeasi perioada din 2019).
Comentariu ( 1 )
[…] „Thuiswinkel Market Monitor”. Comparativ cu 2022, suma reprezinta o crestere de 3% – aproape cat estimau analistii, in vara anului trecut. Cu un procent modest, de doar 1%, a crescut si numarul de achizitii […]