Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

SUA: aplicatiile chineze Shein si Temu se bat intens pe clienti, la tribunal

Aplicatia chineza Temu a intentat recent un proces antitrust impotriva rivalei Shein, in SUA, anunta edition.cnn.com. Motivul? Aceasta din urma companie ar fi fortat producatorii chinezi sa renunte la contractele cu Temu si sa lucreze exclusiv cu Shein. 8.338 de furnizori din China au semnat astfel de contracte de loialitate, care prevad amenzi, daca produsele acestora sunt vandute si companiei rivale. Cum producatorii asiatici nu cunosc legile americane si nu au fondurile necesare pentru a apela la ajutor legal independent, acest comportament anticompetitiv nu are repercusiuni. Iar Shein poate vinde produse mai scumpe si de o calitate mai indoielnica decat daca ar avea competitie in domeniu, spune Temu.

Acesta nu este singurul proces dintre cele doua companii: in decembrie 2022, in alt tribunal federal american, Shein a acuzat Temu ca a angajat influenceri sa ii denigreze brandul pe Internet. In plus, Shein este acuzat intr-un al treilea proces (intentat in California) ca a violat Actul RICO, furand creatiile a 3 designeri si copiindu-le fidel.

Amble companii asiatice au strategii agresive de crestere globala, iar Shein si-a propus sa castige razboiul al carui teatru de operatiuni este piata americana. Compania are vanzari anuale de 30 de miliarde $, la nivel mondial (mai mult ca H&M si Zara la un loc), record la care a ajuns in timpul pandemiei COVID-19. In State, a detinut 75% din piata ultra-fast fashion, anul trecut! Dar, dupa lansarea americana din septembrie 2022, Temu ameninta sa o detroneze, oferind aceleasi tipuri de produse ieftine, made in China. In februarie 2023, Temu era cel mai descarcat app din SUA, iar in mai americanii au cheltuit cu 20% mai multi bani aici decat pe Shein.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Comentarii ( 4 )

  1. […] mentinut. Temu este totusi depasit de AliExpress. Primele doua aplicatii de fast-fashion – care s-au batut pe clienti, la tribunal, in SUA – au strategii agresive de crestere globala si un raport recent marca FoxIntelligence […]

  2. […] ultimul an, pe fondul presiunilor din partea politicienilor din tarile vestice si a competitiei crescute generate de rivalul Temu, s-a lovit de obstacole serioase: vrea listarea la bursa americana, dar asteapta un raspuns de la […]

  3. […] aici! Compania fast-fashion chineza are – la fel ca rivalul Shein (impotriva careia a intentat un process antitrust, in SUA) – o strategie agresiva de crestere globala: rapiditatea cu care a prins la consumatori […]

  4. […] in cadrul strategiei sale agresive de dezvoltare globala, incercand sa faca fata competitorului Temu. Recent, Shein a semnat un parteneriat cu brandul de fast-fashion Forever 21, cumparand o treime […]

Leave a reply