Marea Britanie: retailerii Asos, Boohoo si Asda, investigati pe tema sustenabilitatii
Echivalentul Consiliului Concurentei din Marea Britanie – Autoritatea pentru Piata Concurentei (CMA) – investigheaza 3 retaileri online cu initiative sustenabile, pentru a determina daca acestea sunt false sau nu, anunta internetretailing.net. Pentru ca greenwashing-ul (procesul prin care un brand chetuie mai multi bani pe marketing-ul menit sa ii promoveze initiativele eco-friendly, decat pe minimizarea practica a impactului asupra naturii) este ceva real, CMA-ul a pus ochii pe sectorul de Fashion, analizand practicile Asos, Boohoo si George at Asda.
Intr-un peisaj contemporan in care comertul online are un impact major asupra mediului, iar preocuparea pentru natura a devenit o constanta in viata consumatorilor, in 2022, numeroase branduri online se bat cu pumnii in piept ca protejeaza mediul, prin produse reciclabile, ambalaje refolosibile sau inititative sustenabile. „Oamenii care vor sa cumpere «produse verzi» ar trebui s-o poata face avand incredere ca nu sunt indusi in eroare. Produsele eco-friendly si sustenabile pot jcua un rol in lupta impotriva schimbarilor climatice, dar doar daca sunt reale”, a transmis Sarah Cardell (Interim Chief Executive CMA).
Autoritatea pentru Piata Concurentei a transmis ca va verifica cei 3 retaileri online, urmand ca, ulterior, sa analizeze initiativele sustenabile ale si mai multor companii de pe nisa de Fashion, din Marea Britanie; daca va descoperi ca Asis, Asda si Boohoo isi induc in eroare clientii, va impune masurile necesare. Conform CMA (care verifica momentan si pozitia dominanta a Amazon in tara insulara), cumparatorii britanici cheltuie anual in jur de 54 miliarde £ pe imbracaminte si incaltaminte, o cifra in crestere constanta. Iar sectorul de Fashion este responsabil – conform estimarilor – de 2-8% din emisiile globale de carbon, mai ales pentru ca aproape 50% din imbracamintea cumparata online este returnata.
Leave a reply