Amazon este investigat de Autoritatea Britanica pentru Piata Concurentei
Autoritatea pentru Piata Concurentei (Competition and Markets Authority/CMA) din Marea Britanie investigheaza pozitia dominanta a Amazon in tara insulara, informeaza site-ul ecommercenews.eu. Compania Amazon era deja investigata de CMA, alaturi de Google, apropo de review-urile false, pe care nu fac destule pentru a le combate. Si Comisia Europeana investigheaza Amazon apropo de acelasi subiect.
Nu este prima data cand site-ul (care este cel mai popular marketplace online din Marea Britanie) este luat la bani marunti de autoritatile din Europa: in decembrie 2021, autoritatea italiana care garanteaza o concurenta corecta pe piata de retail (Autorita Garante della Concorrenza e del Mercato/AGCM) a amendat gigantul online american cu 1,13 miliarde € (cea mai mare amenda europeana), pentru ca a abuzat de pozitia lui dominanata pe piata e-commerce.
CMA-ul analizeaza daca Amazon ofera un avantaj incorect afacerilor proprii si vanzatorilor online care apeleaza la ele, cum e cazul serviciului logistic Fulfilment by Amazon (FBA). Dar cerceteaza si cum colecteaza si foloseste Amazon datele sellerilor de pe marketplace, pentru a determina daca gigantul e-commerce obtine astfel un avantaj incorect. In plus, autoritatea britanica va analiza criteriile de alocare a Buy Box (tab-ul din dreapta paginilor de produs, unde clientii pot adauga produsele in cos) si a aprobarilor necesare pentru a vinde produse pentru abonatii Prime.
„Orice pierdere apropo de competitia (pe piata) este o pierdere pentru consumatori si ar putea insemna ca platesc preturi mai mari, li se ofera produse de o calitate mai scazuta sau au mai putine alegeri la dispozitie”, a explicat Sarah Cardell (General Counsel CMA).
Comentariu ( 1 )
[…] a amendat Amazon cu 746 de milioane €; un an mai tarziu, autoritatea antitrust germana (FCO) si Autoritatea Britanica pentru Piata Concurentei ii investigau activitatile ; in ianuarie 2024, Franta ii dadea o amenda de 32 milioane €, pentru […]