Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Amazon este investigat de Autoritatea Britanica pentru Piata Concurentei

Autoritatea pentru Piata Concurentei (Competition and Markets Authority/CMA) din Marea Britanie investigheaza pozitia dominanta a Amazon in tara insulara, informeaza site-ul ecommercenews.eu. Compania Amazon era deja investigata de CMA, alaturi de Google, apropo de review-urile false, pe care nu fac destule pentru a le combate. Si Comisia Europeana investigheaza Amazon apropo de acelasi subiect.

Nu este prima data cand site-ul (care este cel mai popular marketplace online din Marea Britanie) este luat la bani marunti de autoritatile din Europa: in decembrie 2021, autoritatea italiana care garanteaza o concurenta corecta pe piata de retail (Autorita Garante della Concorrenza e del Mercato/AGCM) a amendat gigantul online american cu 1,13 miliarde € (cea mai mare amenda europeana), pentru ca a abuzat de pozitia lui dominanata pe piata e-commerce.

CMA-ul analizeaza daca Amazon ofera un avantaj incorect afacerilor proprii si vanzatorilor online care apeleaza la ele, cum e cazul serviciului logistic Fulfilment by Amazon (FBA). Dar cerceteaza si cum colecteaza si foloseste Amazon datele sellerilor de pe marketplace, pentru a determina daca gigantul e-commerce obtine astfel un avantaj incorect. In plus, autoritatea britanica va analiza criteriile de alocare a Buy Box (tab-ul din dreapta paginilor de produs, unde clientii pot adauga produsele in cos) si a aprobarilor necesare pentru a vinde produse pentru abonatii Prime.

„Orice pierdere apropo de competitia (pe piata) este o pierdere pentru consumatori si ar putea insemna ca platesc preturi mai mari, li se ofera produse de o calitate mai scazuta sau au mai putine alegeri la dispozitie”, a explicat Sarah Cardell (General Counsel CMA).

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Comentariu ( 1 )

  1. […] a amendat Amazon cu 746 de milioane €; un an mai tarziu, autoritatea antitrust germana (FCO) si Autoritatea Britanica pentru Piata Concurentei ii investigau activitatile ; in ianuarie 2024, Franta ii dadea o amenda de 32 milioane €, pentru […]

Leave a reply