Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Mai este email marketing-ul relevant, in 2022?

In fiecare zi auzim de tool-uri si tehnologii noi sau de tendinte care aduc followeri. E bine sa le analizam si sa le incercam, uneori in detrimentul celor vechi. Insa putine metode de promovare si-au mentinut si chiar crescut eficienta de-a lungul timpului asa cum o fac solutiile de email marketing

Nu este doar parerea celor care construiesc o baza de date cu abonati si comunica cu ei constant, ci o spun cifrele mai multor cercetari internationale din domeniu. Piata globala de email marketing a fost evaluata la 7.5 miliarde de dolari in 2020, cifra care se preconizeaza ca va ajunge la 17.9 miliarde de dolari pana in 2027 (Statista, 2021). Aceeasi sursa arata ca putine alte canale de comunicare pot concura cu eficienta email marketingului cand vine vorba de ROI (return on investment). Mai exact, companiile din Statele Unite si Marea Britanie au raportat in ultimii ani ani, in medie, venituri de 40 de dolari pentru fiecare dolar cheltuit in email marketing.

Daca ne uitam la aceste cifre, putem raspunde faimosului citat atribuit magnatului american John Wanamaker, „jumatate dintre banii pe care ii cheltui pe publicitate sunt irositi; problema este ca nu stiu care jumatate”, prin „cu siguranta nu cei cheltuiti pe email marketing”. De ce este email marketingul inca relevant in 2022 si cum te poti bucura si tu de beneficiile acestei strategii de promovare? Cateva raspunsuri, mai jos.

Audienta in crestere pentru email marketing

Email marketingul este considerat unul dintre cele mai valoroase canale de comunicare nu doar pentru ca se adreseaza unei audiente foarte mari si in crestere, ci mai ales pentru ca aceasta audienta foloseste emailul in mod frecvent, ca parte integrala din viata de zi cu zi.

Desi emailul exista deja de zeci de ani, numarul global de utilizatori este in continua crestere – de la 4 miliarde in 2020, la 4,6 miliarde in 2025, potrivit estimarilor. In crestere este si numarul de emailuri trimise si primite, de la 306 miliarde/zi in 2020, la 376 de miliarde preconizate pentru 2025.

audienta email marketing

Statista, 2022: Numarul utilizatorilior de email la nivel global

Poate mai importante decat aceste cifre sunt obiceiurile oamenilor. Potrivit Forbes, 78% dintre utilizatori verifica emailul frecvent de-a lungul zilei, iar 66% spun ca cititul emailului este printre primele activiati ale diminetii. Ne asteptam ca angajatii sa verifice emailul in timpul programului, insa 43% dintre respondetii din SUA declara ca verifica emailul la cateva ore si in afara orelor de program, 13% spun ca-l verifica de mai multe ori pe ora, iar 10% ca sunt conectati constant la email (Statista, 2022). 

Daca ne gandim la obiceiurile proprii si la cele ale colegilor sau prietenilor, este usor de vazut ce importanta are emailul in comunicarea de zi cu zi atat pentru job, cat si personala. Dar cat de relevant este emailul pentru comunicarea brandurilor in 2022?

Relevanta email marketingului in promovare

Cele mai multe branduri inteleg importanta folosirii unor servicii de email marketing pentru a crea legaturi de durata cu clientii lor. 64% dintre afacerile mici au folosit email marketing in 2021 pentru a comunica cu clientii, iar 4 din 5 marketeri au declarat ca ar prefera sa renunte la social media decat la trimiterea de newslettere, potrivit unor statistici centralizate de Hubspot.  

De ce sunt marketerii atat de atasati de comunicarea prin newsletter? Motivul e simplu: emailul ajuta cu rezolvarea unei probleme pe care o au toate afacerile, si anume transformarea leadurilor in clienti. Un studiu CMI din 2020 arata ca trimiterea de newslettere este cea mai eficienta cale de a convinge leadurile sa cumpere. Acelasi studiu arata ca, in B2B, newsletterul este in top trei tipuri de continut creat de marketeri, iar email marketingul in top trei canale de comunicare.

email marketing lead nurture

De asemenea, CMI a concluzionat si ca rata de engagement cu emailurile este considerata de catre specialistii in marketing ca fiind cel mai important parametru pentru a masura performanta continutului creat, deasupra altor parametri precum traficul pe website, interactiunea cu website-ul, date din social media, pozitionarea in motoarele de cautare etc.

Toate aceste date arata ca email marketingul continua sa fie relevant in 2022 pentru orice business care doreste sa aiba o strategie de promovare eficienta. Ignorarea newsletterului in mixul de continut poate insemna pierderea unei unelte care da roade, iar si iar, pentru brandurile din intreaga lume. 

Ingrediente pentru campanii de email marketing reusite

Promovarea prin email marketing este folosita de branduri de multi ani si rezultatele nu au incetat sa apara. Insa si acest domeniu, ca toate celelalte, evoleaza. Pentru a avea campanii de email marketing reusite in 2022, trebuie sa tii cont de anumite comportamente ale utilizatorilor si tendinte din aceasta industrie. 

Optimizarea newsletterului pentru telefonul mobil 

Peste 60% dintre campaniile de email marketing sunt vizualizate de pe telefonul mobil si au de 6 ori mai multe sanse sa duca abonatul pe website, decat atunci cand sunt vizualizate pe desktop, potrivit mai multor studii centralizate de Truelist. 

In 2019, in Romania, 46% dintre cumparaturile online au fost efectuate de pe telefonul mobil (Retail FMCG Media, 2018), o cifra care cu siguranta a crescut in ultimii ani, urmand trendul global. In 2021, 72.9% dintre cumparaturile online au fost facute de pe telefonul mobil, o cifra care creste constant de la an la an, asa cum se vede in graficul de mai jos. 

email marketing ecommerce

Statista, 2022: Cumparaturi online efectuate de pe telefonul mobil, ca procent din totalul cumparaturilor efectuate online.

In aceste conditii, optimizarea campaniei de email marketing pentru telefonul mobil este un pas obligatoriu in 2022. Iata cateva lucruri de care trebuie sa tii cont: 

  • scrie un subiect de email scurt si convingator
  • nu incarca newsletterul cu poze si text pentru ca va fi greu de parcurs. Elimina orice informatie care nu este necesara
  • alege un design pe o singura coloana, pentru o experienta optima de citire
  • optimizeaza emailul pentru Dark Mode, o tema preferata de tot mai multi utilizatori
  • foloseste fonturi mari, usor de citit
  • asigura-te ca butoanele sunt mari, vizibile si usor de apasat; daca ai un newsletter mai lung, plaseaza butoane intermediare in continut, in cazul in care abonatul nu ajunge la final
  • trimite un email de test si verifica cum se afiseaza pe mai multe servicii de email – obligatoriu pe Gmail si aplicatia de emailing iOS, cele mai populare la nivel global in 2021 (Statista, 2021)

Automatizare newsletter

Serviciile de email marketing le ofera azi specialistilor tot mai multe functii care sa-i ajute sa lucreze mai eficient si sa obtina mai mult engagement, iar automatizarea este una dintre ele. 

Automatizarea newsletterului presupune trimiterea campaniilor de email automat, pe baza unor comportamente ale abonatilor. Iata cateva exemple:

  • serie welcome emails, trimisa dupa abonarea la newsletter, prin care poti oferi mai multa informatie utila, resurse gratuite, mostre de produs sau chiar coduri de discount pentru a convinge utilizatorul sa cumpere
  • newsletter abandonare browsing, trimis automat celor care au vizualizat un produs, dar nu au cumparat
  • email-uri de cos abandonat, trimis celor care au adaugat produse in cos, dar nu au finalizat comanda
  • email automat review produs, prin care ceri feedback clientilor la o anumita perioada dupa cumparare
  • email aniversar, trimis automat de ziua de nastere sau alta ocazie speciala
  • newsletter de reinnoire a unui abonament, a unei garantii, a unei polite de asigurare etc., trimis cu putin timp inainte de data expirarii

Segmentare abonati si trimitere newsletter personalizat

In 2022, nu doar ca trebuie sa trimiti emailuri personalizate, dar abonatii tai se asteapta sa faci asta. 43% dintre respondentii unui studiu au declarat ca personalizarea este cea mai importanta cand vine vorba de optimizarea campaniilor de email marketing (Statista, 2019). Iar un alt studiu arata ca 80% dintre consumatori sunt mai predispusi sa cumpere atunci cand primesc oferte personalizate (Epsilon, 2018). 

Platforma de email marketing NewsMAN te ajuta sa faci segmentare avansata si sa trimiti mesaje personalizate, in cel mai bun moment pentru fiecare abonat. 

Segmenteaza in functie de orice camp din baza de date si foloseste datele pentru a personaliza newsletterul. Poti folosi numele si prenumele fiecarui abonat, dar si genul, orasul, preferintele pentru produse si multe altele. De asemenea, poti segmenta lista in functie de comportamente precum deschiderea altor emailuri, clickul pe anumite linkuri, sau, daca ai magazinul online integrat cu serviciul de email marketing, poti segmenta in functie de diferite actiuni din website.  

Incearca gratuit NewsMAN, pentru a crea campanii de email marketing relevante in 2022. NewsMAN lanseaza periodic functii noi, pentru a te ajuta sa tii pasul cu evolutiile din email marketing si sa ramai competitiv. 

email marketing NewsMAN

Leave a reply