Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Google Ads – noi metrici pentru Google Shopping

Folosesti Google Shopping? Atunci vreau sa iti dau o veste buna: Google a introdus noi metrici (momentan in beta) pentru afisarea mai multor informatii legate de conversiile venite din Shopping Ads.

No alt text provided for this image
De acum putem vedea urmatoarele:
  • Orders – numarul de tranzactii complete, venite dupa un click pe ad
  • Average Cart size – numarul mediu de produse in cos; se calculeaza din totatul numarului de produse vandute, impartite la numarul total de tranzactii
  • Average order value – definit ca valoarea totala a produselor din cos, impartita la numarul total de tranzactii, mai precis Revenue/Orders
  • Cost of goods sold – mai exact, costurile totale pe care le are business-ul cu un anumit produs; formula este Revenue – COGS = Gross Profit
  • Gross profit – reprezinta valoarea totala a tuturor tranzactiilor venite dintr-un ad, dupa ce au fost scazute costurile (vezi mai sus)
  • Revenue – venitul total al tuturor tranzactiilor venite dintr-un ad

Pentru a avea acces la datele din raportul Gross Profit, e nevoie de o mica implementare in feed-ul pentru Merchant si anume trebuie inclus atributul „cost_of_goods_sold”. Pentru mai multe detalii, citeste aici.

Aceasta implementare este cu atat mai buna cu cat a venit chiar in perioada cea mai incarcata a anului, pentru ca peste putin timp e Black Friday si putem avea cifre super interesante, pe care le putem extrage direct din Ads. Putem vedea ce produse au fost mai cautate, care au adus mai multe vanzari, cum stam la valoarea medie a cosului si care a fost venitul pe fiecare produs in parte.

Mergand mai departe, poti vedea cate vanzari ai generat pe mobil sau pe o anumite locatie in parte (ce produse ai vandut mai mult la Brasov si ce ai vandut la Constanta si care e diferenta de cos pe fiecare locatie).

Sunt super statistici pe care le putem accesa cu acesti noi metrici, ajutandu-ne sa vedem mult mai usor profitabilitatea si, astfel, deciziile de optimizare se pot lua mai usor.

Spor la treaba!

Alex Jivan (Marketing Manager, Spy Shop Romania)

Leave a reply