Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Kardelia.ro

Kardelia.ro a aparut in 2018, la 4 luni dupa ce Tatianei Ursu (foto, fondator Kardelia.ro) i-a venit ideea de afacere, si vinde online paturi, perne decorative, fulare si pulovere impletite manual, din fire gigant de lana merinos si acrilica. „Paturile sunt create atent, cu o tehnica speciala, care sa le asigure rezistenta in timp. Pernele sunt impletite astfel incat sa nu se vada niciun nod inestetic, sa fie uniforme pe toate partile. Am cautat sa folosim cele mai calitative fire, pentru ca produsele noastre sa aiba un design deosebit, sa fie practice si sa ofere confortul necesar”, ne-a povestit Tatiana Ursu. Care s-a ocupat singura de site anul trecut, se ocupa acum singura de productie (desi anul trecut nu stia cu ce se mananca impletitul) si viseaza la un mic magazin offline pentru pufoseniile ei. Descoperiti mai multe in interviul de mai jos!

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

 

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Tatiana Ursu: Denumirea era cu mine de multa vreme. Kardelia este, de fapt, un personaj dintr-un film. Eram in liceu cand l-am vazut si mi-a placut acest nume atat de mult, incat l-am facut nickname-ul meu pe online. Stii cand ti se cere peste tot un user si o parola? „Kardelia” este un fel de semnatura a mea pe Internet. Cand sa ma loghez in portalul de verificare a domeniilor libere, tot Kardelia am scris si mi-a aparut „kardelia.ro”. In secunda aceea am cumparat domeniul pentru site. Nu am stat sa verific nicio alta denumire. Sloganul „Impletim imbratisari” s-a conturat a doua zi. Site-ul (…) l-am construit singura. Nu aveam buget sa platesc un specialist in domeniu, iar eu aveam un pic de experienta de administrat site-uri in trecut si, in gluma, am zis ca poate nu e asa greu. Am stat vreo 2 luni sa invat WordPress-ul mai bine. Evident ca am esuat de cateva ori, a trebuit sa o iau de la zero cu textele si aranjarea, dar, intr-un final, mi-a iesit. Voiam sa fie simplu, sa poata oricine naviga cu usurinta si sa gaseasca ce are nevoie. Acest site este handmade ca si produsele din el. 🙂

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Ideea mi-a venit iarna, stand in pat cu baietelul meu, care era doar un bebelus la acea vreme. El dormea langa mine, eu cautam lucruri pe Internet. Atentia mi-a fost captata de o poza cu o patura din acest fir gigant si am vrut sa vad cat costa, de unde o pot lua, din ce e facuta. Dupa multe cautari prin magazinele online romanesti, nu am reusit sa gasesc patura. Apoi am dat de tutoriale despre cum sa-ti faci singur decoratiuni din merinos, dar nu gaseam nici firul acesta special sa il cumpar de la noi. In schimb, am descoperit doua mari companii straine care fac asemenea minunatii de cativa ani. Am citit tot ce am gasit despre ele. Dupa cateva ore de studiu, l-am sunat pe sotul meu si i-am zis ca am o idee.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
M-a motivat insasi ideea. Efectiv m-am indragostit de produse, de lana merinos, de procesul de productie. Voiam neaparat pentru mine sa am asa ceva prin casa. Am pornit pe acest drum cu zero cunostinte in domeniul textil, impletit, lana si tot ce tine de el. Stiam doar cum trebuie sa arate produsul final. Despre cum am invatat sa impletesc e o alta poveste incalcita, dar pot sa va zic ca respiram cu aceasta idee. Sotul este primul si cel mai mare sustinator. Mult mai tarziu au aflat parintii si prietenii ce m-am apucat sa fac si ma bucur ca am primit doar incurajari.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Educatia mea antreprenoriala s-a facut acasa, pentru ca parintii au un business si despre asta se vorbeste in casa mai mereu. In facultate am facut doar un singur semestru de adiministrare a unei companii, dar nu a fost nimic practic. Am urmat si cateva cursuri, workshop-uri de business. As spune ca sunt, mai degraba, autodidacta. Invat din mers. Nu e un lucru care sa ma bucure. Sunt sigura ca lucrurile ar fi mers altfel daca aveam o educatie antreprenoriala mai solida.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
La inceput am investit toate economiile. Apoi s-a implicat si familia. Pana acum s-au investit cateva mii de euro. In continuare mai este nevoie de multe investitii pana va reusi sa mearga treaba de la sine.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Prima bariera a fost finantarea. Am descoperit ca materia prima este foarte scumpa si trebuie adusa de departe. Aveam nevoie de cel putin 2.000 € ca sa pot avea un prim stoc de materiale. A doua bariera a fost lipsa mea de cunostinte in domeniu. In viata mea nu am tinut in mana andrele de impletit. Nici acum nu le tin, tot ce se vede pe site este facut doar cu mana goala. A treia bariera, care era doar in capul meu, a fost „Oare ce o sa zica lumea”. Mi-a luat jumatate de an sa recunosc ca, de o vreme incoace, investesc bani si timp intr-o afacere cu pufosenii handmade. Am depasit doar cea din urma problema, evident. Investitii si cat mai multa practica trebuie intodeauna.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Avantajul sa ai propria afacere este ca iti organizezi singur timpul. Iti consuma mult mai mult timp, dar muncesti pentru visul tau. Dezavantajul este instabilitatea financiara, mai ales la inceput, deoarece poate merge bine, dar poate merge si prost. Sunt si zile cand spui ca gata, nu mai faci nimic… pana gasesti o idee noua si iar te apuci de treaba.

Care este publicul tinta al site-ului?
Femei si barbati cu venituri medii si peste medie, peste 25 de ani, persoane pasionate de decor interior si in cautare de cadouri unice, iubitorii de handmade, de caldura, de imbratisari si pufosenii.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Pentru ca nu cumpara doar o patura sau un fular. Cumpara o stare de spirit, cumpara imbratisari, caldura, confort. De asemenea, isi pot personaliza produsul, atat pe dimensiune, cat si pe culoare. Transportul este mereu gratuit.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Daca este sa vorbim strict despre produsele din fir gigant de merinos, concurenta nu este foarte mare, dar nici piata nu este foarte generoasa, dupa parerea mea. Produsele din merinos sunt  scumpe datorita acestui fir pretios, iar la acest capitol ne batem cu produsele mai ieftine, in serie, ce se gasesc in magazine. La noi fiecare piesa este lucrata manual. Nimic nu se compara cu delicatetea si confortul pe care ti-l da un accesoriu din merinos.

De unde va cumparati produsele?
Lana de merinos este adusa din Asia. Consumabilele, cum ar fi cutii, hartia de ambalat si restul sunt comandate din Romania. Pentru servicii de design si fotografie, am apelat la oameni talentati pe care ii cunosteam deja.

Care sunt cananelele de vanzare pe care le folositi?
Cele mai multe comenzi vin pe site. De asemenea, primesc mesaje pe Facebook si Instagram, in care clientul spune ce isi doreste si imi lasa datele acolo. Un alt canal de vanzare este eMag Marketplace. Cel mai frumos si creativ canal de vanzare il reprezinta targurile de handmade. La asemenea evenimente ai ocazia sa vorbesti cu oamenii, sa le spui povestea ta, iar ei au ocazia sa testeze real produsele din fir gigant, inainte sa isi cumpere ceva. Visez la un mic magazin offline.

Cati angajati aveti?
2 si vreau sa maresc echipa.

Cum va merge in perioada asta?
Cum da frigul, imediat se si inmultesc solicitarile. Sezonul activ este perioada rece a anului. De Sarbatori e cea mai aglomerata perioada, pentru ca se cauta cadouri, iar acest tip de produs este inca ceva nou la noi.

Ati participat la Black Friday 2018?
Nu, nici nu stiu daca voi participa la asa ceva.

Cum si unde va promovati site-ul?
Comunicare cat mai multa pe retelele de socializare si prin intermediul targurilor de handmade. Recent am integrat si o retea de marketing afiliat (2Performant). Uneori mai fac colaborari cu influenceri/bloggeri din online, cu plasare de produs, dar foarte rar.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Exista pagini de Facebook si Instagram. Ma straduiesc sa postez cat mai des, clar si detaliat, sa fie actualizata si optiunea de magazin de pe pagina. Este destul de important acest aspect, pentru ca sunt clienti care prefera sa vorbim in scris. Am si optiunea de Messenger online pe site si pe WhatsApp. In sezonul activ fac si postari sponsorizate.

Aveti versiune de mobile?
Da, site-ul este adaptat si pe mobile.

Cum credeti ca veti incheia anul curent, in crestere fata de cel precedent, cu cat anume?
Cu siguranta in crestere. Am incredere!

In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Sa implementeze module care automatizeaza anumite procese. De exemplu, emiterea de AWB-uri pentru curier, emiterea de facturi, chatbot.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Provocarea cea mai mare este prezentarea cat mai buna, corecta si realista a produselor. Pe aceasta nisa de produse, calitatea fotografiilor este un factor decisiv. Pentru asta e nevoie sa colaborez mereu cu fotografi buni. Este foarte important sa redau cat mai exact culoarea produsului, textura, dimensiunile, clientul sa isi dea seama cat mai bine ce comanda.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Nu am avut probleme cu firma de curierat. De fiecare data am rezolvat rapid vreo problema.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Multe. 🙂 In primul rand, sa dau site-ul pe mana unui expert, sa-l puna bine la punct. Sa integrez plata cu cardul si un program de gestiune al comenzilor, care sa automatizeze emiterea documentelor. Sa ne punem la punct pe partea de identitate vizuala, grafice, stil de prezentare. Sa nu uit si de promovarea platita, care tot trebuie structurata. Ideal ar fi sa dau toata administrarea asta online unui om mai priceput ca mine si eu sa ma concentrez doar pe procesul de creatie.

Leave a reply