Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Google Ads, in 7 pasi: cum sa ai un cont optimizat, care converteste

Google Ads este una dintre cele mai complexe si complicate platforme de promovare online. Avand foarte multe posibilitati de admnistrare, campanii, ad groups, reclame, indicatori, reguli, cuvinte cheie, negative, indicatori, etc., toate astea nu sunt usor de controlat si de pus la punct, pentru ca mecanismul sa mearga in directia cea buna si spre obiectivul ales.

Chiar si greselile mai mici, la crearea unui ad, la targetare sau la alegerea cuvintelor cheie potrivite, te pot face sa pierzi bani, ceea ce nu e deloc placut in business. Tu esti pus acolo ca sa aduci bani, nu sa ii arunci. Tocmai de aia e nevoie ca sa ai un cont de Ads setat corect si super bine optimizat.

Acest mini-audit nu te ajuta doar ca sa gasesti erorile sau greselile pe care probabil le-ai facut in setarea contului, ci te va ajuta si in sensul optimizarii si rafinarii contului, pentru a genera mai multe vanzari si, implicit, pentru a aduce mai mult profit. Acest audit te va ajuta sa descoperi unde pierzi bani si mai mult ca sigur te poate inspira sa gasesti noi idei pentru optmizare.

1. Contul e setat in mod corespunzator?

Ca sa incep cu inceputul, in primul rand contul trebuie sa fie setat ca la manual, vorba romanului.

  • Contul e facut corect?
  • Conversion tracking functoneaza fara erori?
  • Conturile de Ads si Analytics sunt legate corect intre ele?
  • Canalelele, localizarea, moneda sunt corect alese?
  • Folosesti strategia de bidding potrivita?
No alt text provided for this image

Nu o sa zabovesc prea mult asupra acestui prim pas, cele mai bune informatii despre setarea contului de Ads le vei gasi pe site-ul Google, aici.

2. Optimizeaza structura campaniilor si a grupurilor de anunturi (ad-groups).

Un cont cu o structura frumoasa, aerisita, bine conceputa va fi usor de administrat, pentru ca vei stii exact ce sa cauti si unde sa te uiti.

No alt text provided for this image

Pune-ti urmatoarele intrebari:

  • Cate cuvinte cheie ai in fiecare grup de anunturi?
  • Sunt similare acele cuvinte cheie?
  • Poti revizui acele grupuri de anunturi si, mai departe, poti imparti cuvintele cheie existente?
  • Ai posibilitatea de a folosi un singur cuvant cheie pentru un grup de anunturi?

Google recomanda ca grupurile de anunturi sa fie foarte specifice, iar cuvintele cheie sa fie super relevante pentru acestea, pentru o calitate crescuta a anuntului si pentru o experienta mai buna pentru client.

Fii cat mai specific in crearea grupurilor de anunturi si alege o serie de cuvinte cheie eficiente pentru acel subiect. Daca ai o lista de mai multe cuinvte cheie pe care le-ai identificat (peste 15 sau 20), e bine sa le imparti in 2 sau chiar 3 grupuri, daca se poate. Acest pas iti va usura munca de analiza, fiind mai simplu sa vezi ce merge si ce nu intr-un mod mai granular, iar solutile se vor aplica mai rapid.

3. Verifica numarul anunturilor in fiecare ad group.

Stiu ca anunturile nu sunt chiar simplu de facut. Si nu la partea tehnica ma refer. Ai nevoie de inspiratie, cretivitate, research si testare. Si apoi rabdare, ca sa vezi ce functioneaza si ce nu. Si uterior optimizare. Chestia asta e consumatoare de timp, mai ales cand ai conturi mari, cu zeci de campanii si sute de grupuri de anunturi. Sa nu mai zic ca ai si alte treburi de facut, precum social media, afiliere, newslettere, rapoarte, etc. Dar un anunt bun poate face diferenta dintre succes sau esec in aceasta platforma.

E destul de comun ca unele campanii sa aiba un singur anunt in grup, dar recomandarea mea este sa aveti 3 astfel de anunturi, pentru fiecare ad group.

Construieste anuntul dupa formula:
titlu -> cuvant cheie
link -> cuvant cheie
descriere -> principalele beneficii
incheiere -> CTA

Ai inteles, sper, ca am facut referire la faptul ca trebuie incluse acele asset-uri, nu sa construim titlul doar din cuvantul cheie. E momentul sa fii creativ.

No alt text provided for this image

De asemenea, iti recomand sa folosesti RSA (Responsive Search Ads), daca nu cumva o faci deja. Asta e o functie putin mai automatizata, prin care tu adaugi o serie de headline-uri si descrieri, iar Google le va potrivi intre ele, atunci cand va afisa anuntul. E o varianta mai comuna in ultimul timp, insa tot va trebui sa iti pui mintea la bataie.

4. Optimizeaza costurile adaugand cuvinte negative.

Daca ai folosit Google Ads pana acum, stii ce inceamna aceste cuvinte negative. Daca nu, iti voi spune pe scurt: acestea vor transmite platformei sa nu iti afiseze un anunt atunca cand detecteaza ca un cuvant negativ este folosit intr-o cautare, astfel ca se reduce posibilitatea ca tu sa pierzi bani, nefiind relevant totodata.

Unele studii afirma ca, global, pierderile pe cuvinte cheie irelevante ajung si pana la 60-70%. Chiar si conturile setate corect pierd bani din aceasta cauza, insa mult, mult mai putini. Iar aceste pierderi ajung sa se reflecte si in costul pe conversie, care – evident – va creste.

Asadar, nu mai sta pe ganduri si populeaza lista de cuvinte negative pentru a reduceri pierderile inutile de bani. Lucrul acesta il poti face in doua feluri:

  1. faci o analiza, gasesti cuvintele care stii ca nu se potrivesc cu anunturile tale si pe care nu ai nicio sansa sa convertesti si le adaugi in platforma
  2. te folosesti de raportul “Search Term”, unde vei vedea care sunt cautarile in urma carora au fost afisate anunturile tale; le analizezi direct acolo si pe urma le poti trece la cuvinte negative cu un singur click
No alt text provided for this image

Vei gasi multe cuvinte de care va trebui sa scapi si care iti aduc trafic inutil, care nu se va transforma in venituri pentru tine, ci doar iti va cheltui bugetul si iti va face bounce rate-ul sa creasca, iar ads quality-ul sa scada.

5. Folosesti din plin extensiile de anunturi?

Conform Google, folosirea extensiilor corecte poate creste CTR-ul cu pana la 15%. Am spus folosirea extensiilor corecte, inca o data. Pentru ca, din ce pare la prima vedere, multa lume a inceput sa foloseasca toate extensiile posibile, dupa ochi (sau din auzite) si totul s-a transformat intr-un ghiveci.

No alt text provided for this image

E adevarat ca sunt utile si ajuta, dar nu doar simpla prezenta. De exemplu, nu folosi “Call extension” daca nu ai macar un om care sa faca asta toata ziua, adica sa raspunda la telefoane, pentru ca pierzi bani degeaba. Faptul ca Google a venit si a “promis” aceasta crestere de CTR i-a facut pe multi sa le foloseasca abuziv oarecum, in speranta imbunatairii vanzarilor, lucru ce nu s-a intamplat (evident) in cazurile respective. Foloseste doar extensiile relevante pentru tine, care se potrivesc obiectivelor tale si pe care ai cum sa le sustii cu adevarat.

Iti recomand sa folosesti din plin:

  • Sitelink – pentru structurarea site-ului in cautari
  • Callout – principalele beneficii sau diferentiatorii
  • Location – super utila pentru marketingul local, mai ales daca ai si magazin fizic
  • Call – merge bine pe mobile, doar daca te poti ocupa bine de apelurile telefonce

6. Sunt relevante landing page-urile din fiecare grup de anunturi?

O alta problema majora o reprezinta directionarile gresite ale userilor pe site si anume neconcordanta dintre un anunt sau grup de anunturi si landing page-ul pe care il trimiti, de acolo. E usor de inteles ca, daca ai promovat sau promis ceva intr-un anunt, iar omul ajunge intr-o cu totul alta parte, pe o pagina care nu are legatura cu promisiunea ta, va pleca. Dezamagit chiar.

In algoritmul prin care se calculeaza quality score-ul, una dintre cele mai importante variabile este landing page-ul.

No alt text provided for this image

Fiecare ad group trebuie sa directioneze userii catre un landing page separat, revelent si niciodata nu trebuie sa ai un landing page generic, unde sa trimiti oamenii din 2,3 sau mai multe grupuri de anunturi. Sau mai rau, din mai multe campanii. De exemplu, daca ai un grup de anunturi prin care promovezi “sticle verzi”, acele anunturi trebuie sa duca spre o pagina unde sunt prezentate doar sticle verzi. Nu si albe, nu si albastre, nu si cani. Nici catre homepage.

Promisiunea pe care o faci in anunt, daca e respectata si se reflecta in pagina de destinatie pe care ajunge cel care cauta, iti poate creste rata de conversie cu peste 100%. E si logic pe undeva, nu? Asadar, cum am spus si in cazul grupurilor de anunturi (ca trebuie sa fie cat mai specifice si granulare), aici trebuie exact sa se reflecte acest lucru, prin landing page-urile variate si relevante pentru fiecare anunt in parte.

7. Urmaresti raportul “Search terms”? Te poate inspira!

Pana aici am vorbit despre probleme punctuale, care iti pot consuma bugetul si pe care le poti verifica si rezolva prin optimizari si modificari. Acest punct este mai mult despre dezvoltarea contului, dezvoltarea capacitatii de targetare, gasirea unor noi idei si a unor noi cuvinte cheie, pentru atragearea unei audiente care nu a ajuns la tine pana acum. Acest raport este foarte, foarte folositor si sunt convins ca nu foarte multa lume il foloseste la maxim, pentru a scoate tot ce e mai folositor din el.

In “Search terms” vei gasi cuvintele, propozitiile, frazele in urma carora ai aparut in cautare (dupa cum am spus si mai sus, la punctul legat de cuvintele negative). Uitandu-te prin acel raport vei gasi si multe cuvinte la care nu te-ai gandit de la inceput ca ar putea fi relevante sau ca iti vor aduce cautari, cuvinte pe care nici nu licitezi. Asta inseamna ca iti aduc trafic si poate chiar si vanzari, fara ca tu sa ai anunturi speficice pentru acele cuvinte cheie si fara sa le ai in planul de promovare.

Imagineaza-ti ce CTR ai avea daca le-ai cuprinde in strategia de anunturi. Plus ca acest lucru te va scapa de cateva ore sau zile de research pentru cuvinte cheie, acest avand deja un istoric si fiind deja verificate ca relevante pentru business-ul tau. Acolo poti vedea care au fost cei mai populari termeni folositi pentru a ajunge pe site-ul tau si ii poti filtra click-uri, CTR sau conversii.

Ca o concluzie…

Auditul constant al contului de Google Ads e o metoda foarte buna de a imbunatati performanta campaniilor, de a optimiza anunturile si costurile. Foloseste si tu acesti pasi si analizeaza ce poti imbnnatati la contul tau. Chiar daca poate parea un proces plictisitor, iti recomand sa il repeti de cateva ori pe an. Sigur vei vedea imbunatatiri!

Spor la treaba!

Alex Jivan (Marketing Manager, Spy Shop Romania)

Leave a reply