Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

6 directii pentru promovare online, in contextul crizei pandemice

Criza actuala a adus cateva modificari atat in comportamentul nostru, al clientilor, al consumatorilor de servicii si produse online, cat si in modul nostru de viata de zi cu zi. Se sta mai mult acasa, sunt alte prioritati, se consuma mai mult continut (text sau video), e mai mult timp pentru analiza produselor si a brand-urilor, se pune mai mult accent pe siguranta, familie, securitate etc. In situatia asta trebuie analizat care sunt aceste schimbari si cum ar trebui sa abordeze magazinele online aceste comportamente, in vederea gasirii unor noi oportunitati in drumul lor spre inima consumatorului.

Cateva directii de abordat in strategia de promovare in contextul crizei pandemice

1. Fii constant in continuare si continua sa te axezi pe campaniile care aduc cele mai bune rezultate. Poti chiar sa cresti bugetul pentru acestea si mai ales in campaniile de search, cat si pe Facebook/Instagram. Criza deja a debutat de ceva timp – daca observi ca la acele campanii care nici pana acum nu au performat, nu s-au schimbat lucrurile in bine, adica oamenii nu si-au schimbat obiceiul, e timpul sa le opresti. Nu e momentul sa faci risipa de bani acum.

2. Incepe sau continua campaniile de brand awareness, pentru a-ti creste prezenta si notorietatea in mediul online. Multe business-uri s-au mutat in online acum, iar traficul a crescut considerabil pentru ca multi oameni stau acasa si isi desfasoara activitatea pe Internet. Astfel, e o super oportunitate sa incerci sa ajungi si la cei care nu te cunosc, dar fac pare din publicul tau tinta. Mai ales ca au mai si scazut costurile din cauza afluentei de publicitate din ultima perioada. Dar nu uita: fii relevant!

3. Aduna lead-uri noi pe toate canalele. Inclusiv, poate cel mai important, in baza de date pentru newslettere. Poti face asta prin campanii promotionale, poti face asta pe Facebook sau Instagram. Ofera-le un cod de discount sau ogranizeaza un concurs sau giveaway pentru a-i mobiliza. Ideea e sa ii targetezi cat mai bine, deoarece cu totii stim ca in aceste cazuri peste 80% se aboneaza pentru premiul respectiv si nu vei mai beneficia de atentia lor dupa aceea.

4. Concentreaza-te mai mult pe campaniile de remarketing. Foloseste atat remarketingul on site, prin Facebook sau Google, cat si cel din social media, unde poti targeta o audienta care a interactionat cu postarile tale – cei care ti-au dat Like, au comentat, au vazut un video, etc. E important sa ramai in mintea lor, fiind deja o audienta calda, care te cunoaste, posibil si fosti clienti, care sunt mai usor si mai ieftin de convertit.

5. Poti testa noi audiente. Mai ales in cazul in care ai produse care sunt foarte cautate in perioada asta si stii ca va merge. Cu un buget mai mic pentru inceput, incearca sa testezi si o audienta diferita de cea clasica pentru tine. Construeste abordarea in functia de aceasta, gandeste-te cum a trebui sa i te prezinte, creeaza vreo 2-3 creative pentru test si vezi ce iese. S-ar putea sa prinda.

6. Educa prin continut. Am lasat la urma acest pas, pentru ca eu il consider foarte important si am vrut sa va spun mai multe despre asta. In primul rand, probabil stiti si voi, continutul este cel mai/foarte important, indiferent daca e perioada de criza sau nu. Prin continut te afirmi, prin continut te diferentiezi, prin continut convertesti. Fara indoiala si in aceasta perioada, cu atat mai mult cu cat probabil ai si mai mult timp, axeaza-te pe continut, vino cu informatii actualizate, specifice, relevante din nisa in care activezi, despre produsele sau serviciile pe care le promovezi si pe care le vinzi.
Partea educationala este extrem de importanta acum pentru ca prin asta tu creezi nevoie. Asta e primul pas. Creeaza acea nevoie pentru produsele tale. Invata-l pe om chestii noi despre produse, arata-i moduri noi de utilizare, da-i alte idei decat cele pe care le stia, iar mai apoi poti veni cu oferta de vanzare.
Foloseste si partea video pentru asta, pentru ca te conecteaza mai mult cu utilizatorii. Fa prezentari, fa webinarii, fa sesiuni Q&A, fa demonstratii cu produsele, fa unboxing-uri. Daca poti, fa toate lucrurile astea intr-un live, pe care bineinteles il anunti din timp, pentru ca oamenii sa fie acolo, sa vada, sa intrebe. Oamenii sunt super respondenti la asta acum, pentru ca au nevoie de partea sociala, cu atat mai mult cu cat e perioada asta de izolare.

Spor la treaba!

Despre Alex Jivan

Marketing Manager at Spy Shop. 50% creative - 50% analytical. I love Digital Marketing and working with datas, reports, making data analysis and taking decisions based on conclusions: if you can measure, you can improve. Currently focused on Social Media, PPC and improving myself.

Follow Me

Leave a reply