Eurostat: 74% dintre internautii din UE au facut cumparaturi online, in 2021
Eurostat a facut publice rezultatele studiului anual realizat din 2002 incoace, care analizeaza internautii europeni de 16-74 de ani („Community survey on ICT usage in households and by individuals”). Acesta noteaza ca 74% dintre utilizatorii de Internet din Uniunea Europeana au facut shopping online de produse/servicii, pentru uz personal, in 2021 (cu 1% mai mult ca in 2020 si cu 11% mai mult ca in 2016).
Alte cifre interesante din raport:
- 90% din populatia UE a folosit Internetul, in 2021
- cel mai mare procent de internauti care fac shopping sunt in Tarile de Jos (94%), Denemarca (92%) si Suedia (89%); pe de alta parte, Romania (44%) si Bulgaria (42%) se plaseaza pe ultimul loc al clasamentului
- in ultimii 5 ani, cele mai mari cresteri la nivel de e-commerce s-au inregistrat in Cehia (+27%), Slovenia, Ungaria si Romania (+26%), Croatia si Lituania (+25%)
- in cele 3 luni de dinaintea sondajului, europenii au cumparat cel mai des imbracaminte (inclusiv destinata sportului), incaltaminte si accesorii (comandate de 68% dintre amatorii de shopping online), mancare de la restaurante si de tip fast-food (31%), mobilier, decoratiuni pentru casa sau produse de gradinarit (29%), produse cosmetice, de înfrumusețare sau pentru sănătate (27%), carti, reviste sau ziare pe hartie (25%), produse pentru sport (24%), computere, tablete, telefoane mobile si accesorii (23%) si jucarii si produse pentru copii (20%)
Leave a reply