„Conversions by time” – un nou metric in Google Ads
Consider ca vestea ca a fost lansat noul metric „Conversions by time” este de bun augur pentru cei care vor si le place sa „sape” cat mai adanc in a analiza datele de trafic din Google Ads.
Faptul ca Google a adaugat aceasta posibilitate ne ajuta sa vedem, direct in raport, nu doar data la care a fost acel click ce a dus la conversie, ci si data la care a fost facuta efectiv conversia.
Astfel ca, daca un user da click pe un ad astazi (19 octombrie) si va cumpara abia in 25 octombrie, platforma Google Ads o sa atribuie respectiva conversie zilei de 19 octombrie. Cu acest nou metric, vom avea ambele date disponibile, astfel vom sti exact, direct din raport, care este intervalul de timp care a trecut intre cele doua actiuni.
Personal, chiar doream un astfel de raport in platforma si, mai mult ca sigur, nu sunt singurul care astepta asta. Practic, acum avem o vedere mult mai exacta si putem analiza mult mai bine performanta campaniilor, ad-urilor si cuvintelor-cheie.
Stim ca Google atribuie conversiile, in mod normal, intr-o perioada de 90 de zile, cat este durata de viata standard a coockie-ului. Acest timp poate fi modificat, intre 7 si 90 de zile, in functie de business. De aceea este nevoie sa cunosti comportamentul clientilor, sa stii aproximativ perioada in care acestia cumpara – de la click, la achizitia propriu-zisa (asta poti vedea atat din Google Analytics, cat si din Google Ads, raportul se numeste Time Lag).
Din cauza diferentelor de raportare dintre Analytics si Ads (despre care am mai scris aici), exista o discrepanta intre ceea ce vedem in Analytics si ce vedem in Ads, la raportul pe zi.
Pe voi va va ajuta acest nou metric? Ce alti metrici importanti si utili mai folositi in Google Ads?
Alex Jivan (Marketing Manager, Spy Shop Romania)
Leave a reply