Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Business din tricouri cu simboluri romanesti – drumul catre succes

O afacere bazata pe tricouri ti se pare o idee banala? Atunci cand produsele au la baza elemente unice si materiale de calitate superioara, sansele ca afacerea sa devina una profitabila cresc considerabil. Oamenii apreciaza produsele reprezentative, de calitate. Claudiu Bajan, omul din spatele brand-ului ColorEscu, a aflat acest lucru pe cont propriu. 

ColorEscu.ro este un magazin online ce si-a inceput periplul cu cateva modele de tricouri cu simboluri romanesti. Intre timp, dupa incercari pe cont propriu, business-ul a ales sa migreze pe platforma Gomag. Iar in prezent ofera mai multe tipuri de articole vestimentare, toate cu un design unic, cu motive romanesti

Brand-ul a ajuns si sa furnizeze tricouri unor loturi sportive din tara. Fara indoiala, evolutia ascendenta a afacerii de-a lungul anilor este un semn clar ca ideea de business a fost una reusita. Este nevoie de produse facute de romani, pentru romani. Povestea acestui business dovedeste ca poti reusi in afaceri, daca esti perseverent(a), pregatit(a) sa treci peste obstacole si dispus(a) sa te implici. Descopera povestea brand-ului ColorEscu si vezi ce a facut echipa pentru a reusi in piata, ce i-a determinat sa treaca pe platforma Gomag, in ce stadiu sunt azi si care sunt planurile de viitor.

Care a fost ideea ce a pornit afacerea?

O scurta vizita in orice magazin de fashion arata faptul ca majoritatea produselor sunt concepute si fabricate in tari din Asia. Pe langa o calitate indoielnica, aceste produse transmit mesaje pe care, ca romani, nu le intelegem. De asemenea, nu sunt reprezentative pentru noi. Ideea de business a aparut din dorinta de a aduce pe piata produse vestimentare cu simboluri romanesti. Zona acestor produse nu este indeajuns acoperita de producatorii locali, Claudiu observand un potential in aceasta nisa. 

A existat si dorinta de a comunica de bine despre noi, intr-un context in care auzim multe lucruri negative, fapt ce a impins afacerea in aceasta directie. Totul a avut loc treptat, pas cu pas, din cauza lipsei de experienta in domeniul Fashion. Pentru inceput, s-au oferit spre vanzare doar trei modele de tricouri pentru barbati si trei modele pentru femei.

Produsele au fost create pentru a reda cat mai bine spiritul romanesc. Mai exact, grafica folosita consta in simboluri, elemente si personaje tipic romanesti. Tricolorul, simboluri utilizare in decoruri traditionale, dar si Greuceanu, mama zmeilor si lupul dacic se intalnesc in design-ul produselor.

Impactul generat de introducerea produselor in piata a fost unul pozitiv. Oamenii au apreciat modul de abordare al brand-ului, design-ul propus si calitatea foarte buna a produselor. Acest lucru a reprezentat o validare a ideii de business, iar in 2015 activitatea a fost luata in serios, moment in care a aparut si brand-ul ColorEscu. 

Ce ii face pe oameni sa aleaga tricourile ColorEscu?

Cu siguranta design-ul produselor atrage cel mai mult. Ne place sa purtam simboluri traditionale romanesti, lucru dovedit de cresterea constanta a comenzilor pentru produsele Colorescu. Mesajele transmise de grafica sunt usor de asimilat, clientului fiindu-i mult mai usor sa se identifice cu produsele. 

Daca pe locul intai avem grafica, pe locul doi se situeaza calitatea. Acest atribut al produselor este foarte important pentru echipa Colorescu. Materialele sunt furnizate de producatori romani si sunt de cea mai buna calitate. Fiecare produs este verificat din punct de vedere al calitatii, astfel incat doar produsele fara defecte sa ajunga la clientul final. 

Echipa s-a intalnit pe strada cu clienti ce purtau tricouri ColorEscu din colectiile anterioare, avand produsul de cativa ani, fara ca acestea sa-si fi modificat proprietatile. Este cea mai buna confirmare ca lucrurile se fac asa cum trebuie.

Care au fost cele mai mari provocari?

Cele mai mari provocari pentru ColorEscu au aparut in zona de productie. Desi ideea de business si dorinta de a reusi existau, lipsea experienta necesara in acest domeniu. Startul pentru obtinerea produselor a inceput de la punctul zero. De la crearea graficii si pana la produsul finit, toate etapele au fost parcurse gradual si invatate de catre echipa.

Au existat, bineinteles, si rateuri. Nu intotdeauna produsele au iesit asa cum s-a dorit. Echipa si-a asumat aceste pierderi, astfel incat clientul sa nu ajunga in posesia unor produse neconforme. De aici si dorinta de a verifica produsele, lucru care se intampla si in prezent, si care va continua. 

Cum este lucrul cu platforma Gomag?

Magazinul online ColorEscu a fost conceput in regim propriu, initial. Dar, dupa doi ani de activitate, echipa a ajuns la concluzia ca trebuie sa treaca la un alt nivel pentru a se dezvolta conform planului. Dupa un studiu de piata, au descoperit platforma Gomag. Motivul principal ce i-a determinat sa aleaga aceasta platforma a fost faptul ca este o platforma dedicata magazinelor online. Urmareste ce se intampla in e-commerce si se adapteaza pentru a face fata cerintelor. 

Pentru transferul pe platforma, ColorEscu a ales serviciul de migrare. In acest mod, magazinul a fost gata de vanzari intr-un timp foarte scurt. La momentul migrarii, magazinul avea deja comenzi zilnice. Dupa migrare, primele 100 de comenzi au venit in cateva zileDin acest punct, business-ul a continuat sa se dezvolte. Echipa cauta continuu sa imbunatateasca magazinul. Pentru asta, a desemnat un coleg care sa se ocupe de gestionarea magazinului pe platforma.

Fluxul de activitati zilnice a intrat pe un fagas normal repede, implementarile au loc tot mai usor, setarile necesare de asemenea. Se doreste o automatizare la un nivel cat mai inalt, de aceea de utilizeaza tot ce ofera platforma in acest sens. Claudiu este de parere ca nu este bine sa mergi pe bajbaite sau sa alegi un „prieten” atunci cand iti doresti un magazin online. Este mult mai indicat sa mergi pe mana specialistilor cu experienta, care cunosc domeniul e-commerce in detaliu. Serviciile „prietenului” s-ar putea sa nu-ti aduca rezultatele dorite, iar pentru tine asta va inseamna timp si bani pierduti.

Care sunt planurile de viitor ale brand-ului ColorEscu?

Unul din obiectivele echipei este accelerarea cresterii business-ului. Exista deja cateva articole vestimentare tehnice, dedicate celor care practica sporturi. Se doreste continuarea dezvoltarii acestei game de produse.

Un magazin fizic este si el in plan de ceva vreme, contextul actual impiedicand punerea in aplicarea a acestui obiectiv. Iar in ceea ce priveste magazinul online, actiunile de imbunatatire vor continua, pentru a oferi clientilor experiente cat mai placute.

Asadar, indiferent ce idee de business ai, incepe prin a testa piata. Testeaza ideile si vezi ce functioneaza, ce feedback obtii. Identifica o nevoie si vei reusi sa dezvolti un business profitabil. Orice business poate reusi daca gaseste modalitatea corecta de abordare. 

Evita sa te multumesti cu putin cand vine vorba de serviciile ce vor ajuta la dezvoltarea business-ului. Mergi pe mana celor cu experienta, pentru ca vor fi bani investiti cu cap. Va fi greu sa cresti un business fara investitii (de exemplu, platforma unui magazin online este fundamentul afacerii), doar facand totul pe cont propriu.

Citeste si:

Leave a reply