Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

30 de idei de titluri de newsletter si bune practici, pentru email marketing cu impact

idei titluri newsletter

Te-ai gandit vreodata ca poti avea cel mai frumos si bine optimizat newsletter, dar sa nu-ti aduca rezultate? Poate ai fost deja in situatia asta. Uneori marketerii lucreaza zile intregi pentru a crea campania perfecta de email marketing, insa nu acorda suficienta atentie unui ingredient esential: un titlu de newsletter care sa-i determine pe abonati sa deschida emailul. 

Financesonline a centralizat mai multe statistici de email marketing si a prezentat urmatoarele concluzii:

  • 69% dintre destinatarii unui email il raporteaza ca spam pe baza titlului; 
  • 64% dintre destinatari decid daca sa deschida un email doar pe baza titlului;
  • 33% deschid un newsletter daca titlul este atragator;
  • s-a observat o crestere cu 27% a ratei de deschidere a emailurilor dupa testarea A/B a titlurilor de newsletter.

Vrem sa te ajutam sa cresti rata de deschidere a emailurilor, asa ca in acest articol iti prezentam metode pentru a scrie subiecte de email bune pentru campaniile de email marketing, idei creative de titluri de newsletter, strategii de folosire a emoji-urilor si exemple care sa te inspire. 

Rata deschidere email, un indiciu pentru probleme cu titlul de newsletter

Cu totii ne dorim rate de deschidere cat mai mari, dar, din diferite motive, nu toti abonatii vor deschide toate emailurile primite. De aceea, e util sa ne raportam la o medie generala si la una pe industrie. Mai multe surse ne arata ca 20% ar fi rata medie de deschidere a emailurilor pe toate industriile. In imaginea de mai jos, poti vedea media pentru diferite domenii de activitate. Aceasta medie difera pentru ca fiecare domeniu are o audienta specifica, dispusa mai mult sau mai putin sa citeasca newslettere. 

idei titluri newsletter

Sursa foto: Hubspot

Daca te situezi mai jos de aceasta medie, e cazul sa iei masuri pentru ca ceva nu functioneaza, iar motivul ar putea fi ca ai nevoie de titluri de email cu impact mai mare. Iar daca esti peste medie, bravo! Citeste si restul articolului pentru ca s-ar putea sa gasesti idei interesante, care sa te ajute sa ai campanii de email marketing si mai eficiente

Nu stii de rata de deschidere au campaniile tale? Poate e timpul sa incerci o platforma de email markerting precum NewsMAN.ro, unde ai acces la rapoarte de performanta detaliate pentru fiecare email trimis. 

Ce sa eviti cand scrii un titlu de newsletter

Sa incepem cu ce nu ar trebui sa faci cand scrii titluri pentru campaniile tale de email marketingIn primul rand, nu face promisiuni de care nu te poti tine, nu scrie titluri senzationale doar pentru a atrage atentia si nu pune titluri care nu au legatura cu continutul emailului. Titlul trebuie sa fie atragator, insa sa respecte regulile unei comunicari corecte si valoroase.  

In al doilea rand, evita cuvintele sau frazele care ar putea determina algoritmii sa te catalogheze ca spam. Iata cateva exemple: gratuit, urgent, senzational, cumpara acum, oferta, reduceri, bani, cel mai bun pret, profit, cryptomonede, secret, ieftin etc. Aceste cuvinte si altele asemenea sunt folosite frecvent de cei care trimit spam, astfel incat oricine le include in subiectul emailului, oricat de bine intentionat ar fi, se expune riscului sa fie considerat automat spam. 

In al treilea rand, nu folosi caractere speciale, CAPS si nu face exces de semne de punctuatie. Din nou, aceste aspecte te pot duce fie direct in spam, fie pot atrage atentia abonatilor, dar intr-un mod negativ. 

Sa ne concentram in continuare pe bune practici pentru scrierea unui titlu de newsletter.  

Cum sa scrii titluri de email reusite

Scrierea unui subiect de newsletter nu e ceva rapid si usor, chiar daca rezultatul are doar cateva cuvinte. E un exercitiu de copywriting pentru care trebuie sa pui niste timp deoparte. Iata cateva bune practici:

  • Scrie o lista de cel putin 5-10 titluri de email inainte sa alegi unul. Cu cat scrii mai multe, cu atat ai sanse mai mari sa gasesti o varianta mai reusita.
  • Concentreaza-te pe un beneficiu pe care newsletterul i-l aduce abonatului. 
  • Fii clar si concis. Incadreaza-te in zece cuvinte (nu mai mult de 60-70 de caractere cu tot cu spatii).
  • Introdu un sentiment de urgenta de a actiona.
  • Gandeste-te cum il poti face curios pe cititor. 
  • Pune o intrebare pentru a-l motiva pe destinatar sa deschida emailul si chiar sa interactioneze cu tine printr-un reply. 
  • Personalizeaza titlul cu locatia abonatului, daca o ai in baza de date. Atentie: personalizarea cu numele abonatului nu functioneaza mereu in favoarea ta. Opteaza in schimb pentru a include numele in corpul emailului. 
  • Foloseste cuvinte de actiune, precum “deschide”, “afla”, “descopera”, “cucereste” etc. 

Subiectul emailului trebuie sa rezume intr-un mod atragator continutul acestuia, fara sa incerce prea tare sa vanda. Dar este asta posibil mereu? 

Daca scrii un titlu pentru un newsletter eCommerce, de exemplu, probabil vei vrea sa evidentiezi faptul ca ai o oferta. Cum faci asta fara sa vinzi sau sa folosesti cuvinte care te pot duce in spam? Incearca sa te concentrezi pe beneficiile campanii si pe a-l determina pe abonat sa deschida emailul, nu sa cumpere – de partea asta te ocupi direct in newsletter. 

In sectiunea urmatoare, gasesti mai multe exemple care sa te inspire. 

Exemple de titluri de newsletter cu impact

Cel mai bun titlu de newsletter va fi mereu cel pe care il testezi pentru publicul tau tinta. Nu exista retete perfecte, insa exista inspiratie. Mai jos, gasesti diferite tipuri de subiecte de email, pe care le poti personaliza pentru afacerea ta si pe care le poti testa. 

Titluri pentru un email eCommerce 

Un email eCommerce reusit este foarte important pentru a-ti pune oferta in evidenta, iar platforma de email marketing NewsMAN te toate ajuta cu toti pasii necesari, de la alegerea unui template de newsletter, la editarea rapida si testarea A/B. Iata cateva idei de titlu de newsletter care sa te ajute in acest proces: 

  • Produsele la care te-ai uitat 👀, acum mai accesibile
  • Aceasta nu e o campanie. E o sarbatoare a feminitatii 💃🏻
  • Cheltuie cu 50% mai putin pe cadourile de Craciun 🎄
  • Stocuri limitate la cele mai 🌶️🌶️🌶️ rochii ale sezonului
  • Rechizite scolare prea scumpe? Noi avem solutia 

email marketing NewsMAN

Titluri de email sub forma de intrebare

Intrebarile sunt grozave pentru a starni curiozitatea si a-i determina pe abonati sa dea click. 

  • Un ajutor pentru mamele obosite. Vrei sa-l incerci?
  • Ti-a placut produsul pe care l-ai comandat? 
  • Cat crezi ca ai putea economisi folosind [produsul]?
  • Ai purta combinatia asta vestimentara?
  • Stii ce bijuterie si-ar dori de sarbatori? 

Titluri de email care starnesc curiozitatea

Aici includem cateva exemple de subiecte de newsletter cu o formulare vaga. Nu te sfatuim sa folosesti metoda asta foarte des, pentru ca poate fi enervant sa primesti comunicari care nu sunt concise. Insa le poti strecura cu succes intr-o secventa de emailuri

  • In sfarsit, e aici 🎉
  • Sssst, nu spune nimanui 🤫
  • Ingredientul lipsa din trusa ta de cosmetice
  • Ce culoare are rochia? 🤔
  • Daca vrei sa vii, esti invitat 

Titluri de email persuasive

Foloseste review-urile clientilor si datele pe care le ai la dispozitie pentru a-i convinge si pe altii sa aiba incredere in brandul tau. 

  • Ce spun clientii despre produsele noastre. 10 marturii
  • [nume influencer] poarta [produs] iarna asta
  • Cele mai vandute produse de Black Friday 🐈‍⬛
  • Se zvoneste ca ar fi cartea anului. Ce crezi? 
  • 77% dintre clienti l-ar cumpara din nou  

Titluri de email de follow-up

Sunt multe situatii in care ar trebui sa trimiti un mesaj de follow-up: email pentru cos abandonat, pentru browsing abandonat, pentru a cere un review, pentru a multumi pentru o comanda, pentru a reaminti de o campanie de reduceri, etc. 

  • Ai uitat produse in cos. Maine ar putea ajunge la tine 🚀
  • L-ai primit? Spune-ne cum ti se pare
  • Multumim pentru comanda! Un 🎁 pentru tine
  • Inca nu te-ai hotarat? Hai sa te ajutam
  • Campania de Mos Nicolae se incheie in 2 ore Grabeste-te! 

Titluri de email pentru turism

Convinge-ti abonatii cu subiecte de newsletter care ii inspira sa plece in urmatoarea excursie. Nu uita de contextul pandemic.  

  • Rezerva azi, anuleaza oricand ✈️
  • Top destinatii pentru vara 2022 ⛱️
  • In ce tari pot calatorii fara restrictii?
  • Descopera Romania. 10 locuri pentru un Revelion linistit
  • 5 lucruri mai putin cunoscute despre Barcelona 🦎

In functie de industrie si de scopul campaniei, ai o gramada de variante la dispozitie. Foloseste-ti imaginatia, creeaza secvente de email marketing si alterneaza tipurile de titlu pe care le folosesti. 

Emoji in titlu newsletter: da sau nu? 

Ai observat deja ca am folosit emoji in unele exemple de mai sus. Parerile sunt impartite in legatura cu eficienta lor: unele studii care le recomanda, altele, nu. Recomandarea noastra e la mijloc. 

Da, ar trebui sa folosesti emoji in titlul de email, dar cu masura si doar cand contextul e potrivit. Scopul unui emoji este sa faca mesajul mai relaxat, jucaus si uman. Pana la urma, in viata personala, cei mai multi folosim emoji tot timpul. Asa ca are sens sa-l folosim si in email marketing. 

Pentru a te ajuta sa alegi, iata cele mai folosite emoticoane ale anului 2021, potrivit Brandwatch.

  1. Emoji care plange 😭. Nu te lasa pacalit. Desi uneori e utilizat in sensul literal, de multe ori are legatura cu o situatie foarte comica.
  2. Emoji cu lacrimi de ras 😂. Nu este favoritul generatiei Z, insa este in continuare folosit foarte mult in social media. 
  3. Stelute ✨. Emoji folosit deseori pentru a exprima bucuria si entuziasmul, dar nu numai.
  4. Inima rosie ❤️. Semnul universal al iubirii si aprecierii, nu e de mirare ca multe branduri folosesc inima pentru a le multumi fanilor. 
  5. Emoji cu ochi rugatori 🥺. Acesta are mai multe utilizari, de la a arata grija, la a-ti exprima ingrijorarea. 
  6. Te rostogolesti de ras 🤣. Emoji cu un sens similar cu cel de la nr. 2, cu nuanta ca multi il folosesc in situatii caraghioase. 
  7. Foc 🔥. Folosit alaturi de mesaje care exprima realizarile sau succesul.   
  8. Fata zambitoare cu inimi in loc de ochi 😍. Emoji ce poate exprima iubire, apreciere sau admiratie fata de o persoana, obiect sau situatie. 
  9. Fata zambitoare cu inimi 🥰. Sens similar cu precedenta, cu nuanta ca acest emoji exprima mai degraba sentimentul de a se simti iubit. 
  10. Maini impreunate 🙏. Acest emoji este utilizat pentru a exprima multumire, speranta si recunostinta sau pentru a cere ceva. 

Ai o paleta foarte larga de emoji din care sa alegi. Testeaza emoticoane diferite si vezi daca audienta ta reactioneaza bine la ele sau nu. Atentie: asigura-te ca emoji-ul este afisat corect in orice client de email. Trimite un email de test pentru a vedea daca apare asa cum iti doresti. 

Pentru mai multe bune practici si idei pentru trimiterea de campanii de email marketing reusite, creeaza-ti un cont gratuit pe platforma de email marketing NewsMAN. Pe langa sute de template-uri de newsletter si functii usor de folosit, te ajutam si sa eviti folderul de spam prin tehnicile avansate de trimitere pe care le aplicam.

email marketing NewsMAN

Leave a reply