Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Magazin online cu 300 comenzi/luna, constant: sfaturi si inspiratie in eCommerce

Multi dintre noi cochetam, la un moment dat, cu ideea de a avea propriul business. Ajungem pana in punctul in care definitivam o idee si compunem un plan de actiune. Dar, din diverse motive, amanam momentul in care ajungem sa luam o decizie si sa ne punem planul in actiune. „Mai degraba regret lucrurile pe care le-am facut, decat sa regret pe cele pe care NU le-am facut”, spunea Lucille Ball.

Este adevarat ca pornirea unui business propriu, mai ales ghidarea lui catre succes, poate fi o adevarata provocare. Asta s-a intamplat si in cazul magazinului online Viata-Altfel.ro. Pentru Lucian, un corporatist cu experienta de peste doua decenii, deschiderea propriei afaceri a fost o provocare, pe care a acceptat-o.

Dupa un an si jumatate de pregatiri si pasi timizi, Lucian a reusit sa lanseze magazinul in martie 2021. Pentru asta a ales solutia magazinului la cheie, oferita de platforma GomagBineinteles, asta nu inseamna ca magazinul la cheie este o conditie pentru succes. Acest lucru te ajuta doar sa pornesti la drum mai repede. Cu putina rabdare, poti sa iti configurezi singur(a) magazinul tau online, accesand documentatia din Help, articolele din blogul Gomag si tutorialele de pe canalul de YouTube

Povestea din spatele magazinului online Viata-Altfel.ro

Asa cum sugereaza si numele magazinului, brand-ul propune o viata altfel. Portofoliul de produse include alimente bio, remedii naturale, produse cosmetice naturale, alimente si produse de ingrijire pentru copii, dar si o zona pentru mindfulness si yoga.

Lucian si familia lui au imbratisat deja un stil de viata aparte, acesta fiind unul dintre motivele ce a dus business-ul in aceasta directie. In familie se consuma, de asemenea, cu multa placere produsele vandute in magazin. Totusi, factorul motivator ce a dus la deschiderea unui magazin online cu produse naturale a fost lipsa de intelegere a ceea ce inseamna „bio”. Auzim des acest cuvant, dar nu toata lumea intelege conceptul “bio.” 

In plus, ideea de produse „naturale” este foarte mult exploatata. Vedem aceasta mentiune aproape oriunde in piata. Pe fiecare produs vedem o frunza verde sau mentiuni de tipul “ingrediente naturale” sau “de origine naturala”. Dar, din pacate, prea putine din aceste produse sunt cu adevarat naturale.

Viata-Altfel.ro a vrut sa faca lucrurile altfel, aducand produse bio de calitate, in conformitate cu normele din domeniu. In faza initiala, a existat un catalog cu peste 15.000 de produse. Doar 2.000 de produse au ajuns sa faca parte din oferta magazinului, dupa ce au fost alese cu grija.

Pentru moment, magazinul este disponibil doar online. In viitor, se doreste si deschiderea unui magazin fizic, pentru ca oferta sa contina si produse perisabile, de la producatori locali. De asemenea, se doreste crearea unei game de suplimente alimentare de ultima generatie, ce nu se produce in Romania. Proiectul este in derulare si se colaboreaza cu specialisti din Germania si Marea Britanie. 

De ce aleg clientii produsele magazinului?

Cu siguranta gama generoasa de produse si diversitatea este lucrul cel mai apreciat de clienti in cazul magazinului Viata-Altfel. Pe langa alimente si cosmetice, clientii mai pot achizitiona si alte produse, precum jucarii pentru copii, articole de ingrijire, accesorii pentru yoga si meditatie si chiar programe de mindfulness.

Oferta de produse din magazin depaseste portofoliul obisnuit, practicat de magazinele de profil. Iar clientii par ca apreciaza asta, conform comenzilor plasate. Pe langa faptul ca isi cumpara alimente, ei aleg si produse de curatenie, saltea pentru yoga, produse apicole si altele. 

Diversitatea este, cu siguranta, o modalitate buna de a atrage si retine clienti. Tuturor ne place sa gasim tot ce avem nevoie intr-un singur loc.

Ce fel de dificultati au aparut pe parcurs?

Pentru Lucian, intreg procesul de lansare si gestionare a unui magazin online a fost o experienta de invatare. Pana la momentul deschiderii propriei afaceri, Lucian nu a avut nici un contact cu domeniul eCommerce. Faptul ca a optat pentru un magazin la cheie de la Gomag i-a usurat mult munca. Desigur, exista anumite setari ce trebuie efectuate si in acest caz (adaugare produse si continut). Dar, solutia este una potrivita pentru cine doreste sa dea drumul afacerii cat mai repede.

Cu toate astea, inceputul nu a fost unul lin. Dupa lansarea magazinului, comenzile au inceput sa vina destul de curand. O parte din produse nu erau in stocul magazinului, iar comenzile trebuiau livrate atat din magazin, cat si din stocul furnizorului. A fost solicitant, din punct de vedere al organizarii si logisticii, dar s-a creat repede o procedura ce a functionat. Asta a ajutat echipa sa intre pe un fagas normal de activitate.

Comanda numarul 100 a fost atinsa in 5-6 saptamani de activitate. Iar in prezent, dupa o crestere graduala, magazinul are un volum de 300 de comenzi/luna, constant. 

Ce ar trebui sa stie cei care vor sa intre in eCommerce?

Platforma Gomag a fost o alegere foarte buna pentru Viata-Altfel.ro. A oferit tot ce a avut nevoie magazinul pentru a incepe sa vanda. In plus, din punct de vedere a business-ului, o platforma pe baza de abonament nu reprezinta niciun risc. 

In cel mai negativ scenariu, in care business-ul nu merge, poti oricand opri tot. Astfel, vei evita sa pierzi sume mari de bani. Asta in comparatie cu dezvoltarea unui site de la zero, ce costa cateva mii de euro. In cazul in care business-ul nu merge, site-ul nu va mai putea fi folosit la nimic, iar banii investiti sunt pierduti.

Asadar, alegerea unei platforme de eCommerce specializata, pe baza de abonament, precum Gomag, este o alegere sigura. Pe langa asta, un antreprenor trebuie sa isi aleaga produsele cu grija. Un research detaliat este necesar in acest sens. De asemenea, si alegerea partenerilor conteaza. Alege sa lucrezi cu curieri seriosi, furnizori prompti, agentii de marketing transparente si cu reputatie buna.

Iti faci griji din cauza lipsei spatiului pentru un depozit propriu? Nu este necesar sa ai un depozit. Poti foarte bine sa vinzi din stocul furnizorului. Pentru Viata-Altfel.ro, aceasta metoda a functionat. Este relativ usor sa scalezi un business astfel, fara a cheltui resurse pe spatii fizice.

Pornirea unui business propriu poate genera atat entuziasm, cat si temeri. Poate fi dificil sa pasesti in necunoscut, dar atunci cand alegi parteneri de incredere, calatoria nu mai este atat de inspaimantatoare. Platforma Gomag a fost dezvoltata special pentru antreprenori din zona de eCommerce, deci este un partener de nadejde.

Daca vrei sa te pregatesti pentru a deveni un antreprenor de succes si sa atenuezi lipsa de cunostinte cu informatii valoroase, ai cartea eCommerce No Bull$#!t. De mare folos sunt si cursurile din Academia Gomag, o resursa utila pentru cei care vor sa-si consolideze pozitia de antreprenor de succes.

Citeste si:

Leave a reply