Amazon a ajuns la 7 tipuri diferite de magazine offline
Cu profituri anuale de 11,59 miliarde $, Amazon isi permite sa experimenteze, de aceea a ajuns – dupa 4 ani de la primul magazin fizic deschis in Seattle (in noiembrie 2015, un Amazon Books) – sa detina 7 tipuri diferite de magazine offline, citim pe cnet.com. In prezent, gigantul online are 4 tipuri de magazine alimentare (500 de supermarket-uri Whole Foods, 25 de magazine fara casieri Amazon Go, 1 Amazon Go Grocery, 2 Amazon Fresh), 21 de librarii Amazon Books, 11 magazine Amazon 4-Star (bazate pe recenziile utilizatorilor) si 5 Amazon Pop Up (care contin o selectie de produse de la brand-uri de top, schimbata periodic).
„Incearca cat mai multe lucruri, dar nu le iese niciunul. Asta este impresia mea”, este de parere Sucharita Kodali (analist e-commerce la Forrester), care crede ca Amazon este o companie specializata pe online si nu a dovedit inca fiabilitatea acestor noi magazine fizice. Amazon este cel mai mare retailer e-commerce din SUA, dar vanzarile pe Internet reprezinta doar 11% din totalul vanzarilor retail, deci magazinele fizicee sunt o modalitate de a mentine un nivel sanatos de dezvoltare.
Andrew Lipsman (retail analyst la eMarketer) crede ca strategia este una tipica pentru Amazon, insa: compania experimenteaza cu idei diferite, pentru a gasi unele care functioneaza, la fel cum a facut cu boxele Echo si metodele de livrare rapida. „Amazon isi permite sa experimenteze si sa deschida cateva magazine noi, care nu vor fi de succes”, explica acesta. Cel mai bine par a functiona magazinele Amazon Go si Amazon 4-star, care s-au extins cel mai rapid si in cel mai scurt timp, intr-o perioada in care alte magazine traditionale se inchid.
Comentariu ( 1 )
[…] dintre pilonii e-commerce-ului mondial, Amazon si-a deschis primul magazin fizic in 2016. Iar acum are deja 7 tipuri diferite de magazine traditionale, offline: supermarket-uri Whole Foods, magazine fara casieri Amazon Go, Amazon Go Grocery, Amazon Fresh, […]