Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Chicineta.ro

Chicineta.com a aparut in 2015 si vinde online farfurii, cani, platouri si seturi din portelan si ceramica, pline de mesaje simpatice foc. Magazinul online a evoluat din blogul culinar al Oanei Titica (foto, Fondator Chicineta.ro), care si-a folosit experienta capatata la FashionUp.ro (unde a lucrat timp de 3 ani) in propriul shop online. Produsele sunt realizate in fabrici de portelan si ceramica, Oana vinde si intr-un pop-up shop (in Bucuresti Mall Vitan), iar anul acesta se pregateste sa lanseze si vanzarile transfrontaliere. Descoperiti mai multe despre chicineta.ro in interviul de mai jos.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

 

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Oana Titica: „Chicineta” a pornit initial in 2011 ca blogul meu culinar, in care invatam sa gatesc esuand in moduri foarte exotice. Patru ani mai tarziu, cand am inceput sa fac farfurii cu mesaje, mi s-a parut un nume foarte bun de brand de produse de bucatarie (plus ca, cel mai probabil, imi era lene sa ma gandesc la altul) :).

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
In 2015, cand am inceput firma, nu credeam ca o sa se intample un „business”, pur si simplu am fost lovita de revelatia ca nu exista mesaje funny sau sincere pe farfurii (sau macar mesaje care sa imi placa si mie), asa ca mi s-a parut o idee buna sa le fac. Ideea a venit stand de vorba cu o amica artist plastic, care picta manual obiecte de portelan, careia i-am propus sa ilustreze prima colectie de farfurii cu mesaje scrise de mine.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Am pornit la drum singura, in sensul ca nici in momentul de fata nu exista cineva care sa arunce cu bani in mine :), dar exista toti cei fara care nu as fi putut realiza produsele, iar cei mai importanti sunt ilustratorii si, evident, cei care fac productia.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Am facut Facultatea de Comunicare si Relatii Publice la Litere, asa ca am invatat mult din partea de PR/Marketing/Comunicare acolo. Dar o mare parte din gestionarea unui shop online am invatat-o in cei trei ani in care am lucrat la FashionUp.ro, unde am invatat hands on ce inseamna customer care, ad-uri, flux de comenzi si comunicare online.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
La inceput am investit cam 1.000 €, pentru ca – din nou – eu nu faceam un business, voiam doar sa fac niste farfurii pe care sa scrie „sex” plus, eventual, ceva funny, apoi sa vad daca le-ar cumpara cineva.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Cea mai importanta bariera, care exista in continuare, a fost intotdeauna limita competentei mele manageriale. Si uneori a inteligentei. Respectiv faptul ca improvizez in majoritatea situatiilor si, neavand experienta, le depasesc intotdeauna invatand din greseli. Uneori e nasol (greselile costa foarte mult), dar cred ca sunt pasi necesari pentru invatare.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Avantajul principal este libertatea de a face ce vrei, adica la munca iei deciziile in care ai incredere. Iar dezavantajul este tot libertatea :)))). Adica nefiind cineva care sa iti dea salariu la final de luna, ba mai mult, cand trebuie tu sa dai salarii, e o presiune destul de mare in perioadele in care nu merge totul roz.

Care este publicul tinta al site-ului?
Publicul tinta a pornit de la „femei care gandesc ca mine” si cred ca tot acela e si acum, desi s-a largit mult fata de inceputuri. Dar, ca sa dau un raspuns mai exact, core target-ul ar fi feminin, 23-50 ani, studii superioare, majoritatea din Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara, Iasi, Sibiu, Constanta.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
N-ar trebui. N-am incercat niciodata sa conving pe cineva sa cumpere la modul asta. Daca le plac produsele Chicineta e super si ma bucur din inima, daca nu, e OK. Fiind produse oarecum de nisa (nu toata lumea vrea farfurii cu „Smartest bitch around”), o sa fie intotdeauna o bucata mare de piata pe care nu avem cum sa o atingem.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Cred ca textele pentru mesaje, pe care incerc intotdeauna sa le fac sa vorbeasca despre experientele personale sau ale gagicilor misto pe care le cunosc sau le admir.

De unde va cumparati produsele?
Produsele sunt realizate in fabrici de portelan si ceramica.

Care sunt cananelele de vanzare pe care le folositi?
Shop-ul online si pop-up shop-ul din Bucuresti Mall Vitan (pe care il vom relua in acest an). Promovarea o facem pe Facebook si Instagram.

Cati angajati aveti?
Depinde. In majoritatea timpului exista doi angajati. Insa exista mai multe colaborari pe langa, de la ilustratie, la programare.

Cum va merge in perioada asta?
Suntem in perioada de Winter Sales, asa ca sunt ceva vizitatori :). Pentru noi, perioada de dinaintea Craciunului a fost intotdeauna cea cu cele mai mari vanzari.

Ati participat la Black Friday 2019?
Nu.

Cum si unde va promovati site-ul?
Pe Facebook si Instagram.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Social media este cele mai importanta pentru noi, fiindca e o comunicare (cumva) personala cu baza noastra de clienti. Pagina o administrez eu, fiindca uneori imi place Internetul si imi place mult sa vad ce fac clientele noastre pe Facebook si Instagram cu produsele Chicineta.

Aveti versiune de mobile?
Da.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Speram cu +20%, asta in conditiile in care vom fi prezenti si offline. Aceasta cifra se bazeaza fix pe intuitia mea, care uneori e exacta, uneori pleaca mult in boscheti :))).

In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Inca nu am aflat, dar daca stie cineva, il rog sa ma consilieze si pe mine, fiindca m-ar ajuta mult :)).

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Reach-ul organic pe social media, care scade din ce in ce mai mult in fiecare luna. Asta e o provocare fiindca trebuie sa vii in permanenta cu continut original, ceea ce e dificil de facut o data la doua zile, mai ales cand oferi in mare aceleasi produs. Sau, evident, sa investesti mai mult in ad-uri.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Lucram cu niste firme de curierat foarte profesioniste si avem colaborari la care tin foarte mult, tocmai fiindca nu am avut probleme. Singurele incidente au fost la inceput, acum patru ani, pana ne-am prins noi intern cum sa ambalam produsele astfel incat sa nu se sparga la transport. Dar de atunci a fost smooth sailing.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Tot zic asta in interviuri de doi ani si tot nu ne iese, asa ca sper sa nu se arunce cu rosii in mine, dar anul asta CHIAR LANSAM site-ul international (adica vom livra si in Uniunea Europeana).

Leave a reply