5 greseli in email marketing si cum sa le repari
Trimiti newslettere, dar abonatii nu le deschid si nu reactioneaza la ofertele tale pe cat ti-ai dori? Probabil te intrebi ce greseli de email marketing faci. Desi email marketingul ramane una dintre cele mai eficiente metode de promovare, multe afaceri se lovesc de rate de deschidere si click-through mici, dezabonari si o lipsa generala de conversii in urma campaniilor trimise. Daca te regasesti in cele de mai sus, nu te da batut. Cel mai probabil faci una sau mai multe dintre greselile intalnite frecvent in email marketing. Vestea buna este ca acestea pot fi remediate, iar noi iti spunem cum.
Merita investitia in campaniile de email marketing?
Da, studiile de piata arata ca merita investitia in campanii de email marketing. De la super rentabilitate, la audienta in continua crestere, gradul de folosire ridicat si atingerea obiectivelor de vanzari, campaniile de email marketing raman un mod de comunicare eficient si avantajos. Iata cateva statistici care sustin aceste lucruri:
- Rentabilitatea investitiei in email marketing este, in medie, de 35:1 pentru toate industriile, si mai mare, de 45:1, in retail, e-commerce si bunuri de consum (Statista, 2021); prin comparatie, rentabilitatea investitiei pentru Google Display Ads este de 8:1 (Google, 2021);
- Audienta pentru newslettere este in continua crestere la nivel global, de la 4 miliarde in 2020, la 4,6 miliarde in 2025, potrivit estimarilor (Statista, 2022);
- 78% dintre cei intrebati verifica emailul de mai multe ori pe zi, iar 66% il citesc imediat cum se trezesc (Forbes, 2016);
- 95% dintre specialistii din domeniu spun ca email marketingul i-a ajutat sa-si indeplineasca obiectivele de business (State of Inbound Marketing Trends, 2022).
Cum stii ca faci greseli in email marketing?
Simplu: rezultatele in email marketing sunt sub medie daca nu folosesti cele mai bune practici. Acest lucru inseamna ca ai in mod constant o rata de deschidere a emailurilor mai mica de 15-20%, o rata de click-through de sub 2-3% si o rata de dezabonare de peste 0,1%. Este normal ca nu toti abonatii sa deschida emailurile tot timpul. Se mai intampla sa trimiti un newsletter nereusit. Este in regula si ca unii dintre abonati sa-si piarda interesul in timp si sa opteze sa iasa din lista. Dar nu ar trebui ca rezultatele slabe sa fie o regula.
Citeste mai departe si verifica daca nu cumva greselile de mai jos stau la baza lipsei de engagement si de conversii:
- trimiti newslettere prea des
- emailurile nu ofera continut valoros
- newsletterul arata neprofesionist
- nu esti atent la livrabilitatea emailurilor si spam
- nu-ti imbunatatesti campaniile de email marketing pe baza rezultatelor
Top 5 greșeli frecvente in email marketing
1. Trimiti newslettere prea des
Cel mai frecvent motiv de dezabonare, citat de 51% dintre intervievati, este ca brandurile trimit email-uri prea des – de mai multe ori pe zi sau pe saptamana. Cu toate astea, 50% dintre marketeri continua sa trimita intre 3 si 8 newslettere pe saptamana (Hubspot, 2020). Daca trimiti emailuri des, iar engagementul este mic si rata de dezabonare mare, incearca urmatoarele masuri:
- Redu numarul mesajelor sau creste perioada de timp dintre ele.
- Stabileste-ti o frecventa de maxim 1-2 emailuri pe saptamana si comunica doar lucrurile cu adevarat importante si valoroase.
- Trimite oferte si reduceri periodic, dar nu atat de des incat sa-si piarda valoarea.
- Comaseaza mai multe mesaje in acelasi newsletter. Un design bine structurat, cu sectiuni, imagini relevante si butoane de call to action te ajuta sa comunici mai multe lucruri coerent, fara sa coplesesti abonatul cu informatie. Daca nu ai un astfel de design, alege un model de newsletter din galeria NewsMAN si personalizeaza-l rapid cu editorul drag & drop.
2. Emailurile nu ofera continut valoros
Trimiti emailuri la intamplare, de fiecare data cand iti vine o idee? Campaniile tale includ cu precadere promotii? Cei mai multi marketeri trimit newslettere cu intentii bune. Ele pot fi insa percepute ca plictisitoare, repetitive, irelevante sau, in cel mai rau caz, ca spam, cand nu exista un echilibru intre informare, educare si vanzare. Studiul Hubspot citat mai sus arata ca 17% dintre respondenti se dezaboneaza pentru ca percep emailurile ca fiind prea promotionale, in timp ce 9% considera ca nu primesc continut suficient de valoros.
Ca sa te asiguri ca trimiti un newsletter valoros de fiecare data, fa-ti un plan de comunicare care sa includa mai multe tipuri de emailuri trimise alternativ, la intervale regulate de timp:
- newsletter educational, cu informatii utile – ghiduri de utilizare, e-books, infografice, idei practice, tutoriale video, podcasturi, link-uri la articole de pe blog sau alte resurse interesante; iata 2 exemple de emailuri care ofera informatie relevanta atat brandului, cat si consumatorului:
- secventa de emailuri e-commerce – daca pregatesti o oferta, anunt-o din timp intr-un mod atragator, prezinta beneficiile si produsele ce vor fi la reducere, comunica oferta clar in ziua respectiva si trimite un email de follow-up; in galeria NewsMAN gasesti modele de newsletter e-commerce pentru toate situatiile, de la oferta, la livrare si review comanda
- emailuri care creeaza engagement, precum email automat de review comanda sau sondaj NPS – da sansa abonatilor sa interactioneze cu campaniile tale pentru a creste livrabilitatea emailurilor, dar si pentru a le arata ca iti pasa de parerile lor
- emailuri cu user generated content –un alt mod de a arata ca audienta ta e valoroasa pentru tine este sa folosesti in newslettere contiunutul creat chiar de ea – pareri, review-uri, imagini cu produsele tale etc.
Gandeste planul de comunicare cu cateva luni inainte si intreaba-te la fiecare newsletter programat:
- Aduce valoare publicului meu? Este suficient de interesant?
- Ajuta emailul abonatul sa aiba incredere in brandul meu?
- Il pregateste sa cumpere?
Afla mai multe despre trimiterea unui newsletter cu impact.
3. Newsletterul arata neprofesionist
Oamenii cumpara de la brandurile in care au incredere, iar un newsletter neprofesionist ii poate face sa se indoiasca de calitatea pe care o oferi in general. Ce inseamna un newsletter neprofesionist?
- lipsa de design sau un design cu greseli: continut dezorganizat, prea multe imagini sau elemente la un loc, multe fonturi sau culori diferite, incoerenta cu brandul, butoane de call to action nealiniate etc.
- greseli gramaticale sau de tipar.
- neajustarea newsletterului pentru mobil si alte tipuri de device-uri (newsletterul nu este responsive).
- diferente mari de design, ton si mesaj intre newslettere, ca si cum ar veni de la branduri diferite.
- afirmatii inselatoare, ca stocuri sau oferte limitate inventate.
- subiecte de email bombastice, scrise doar pentru a genera click-uri, fara sustinere in continutul emailului sau pe website.
Poti evita aceste greseli daca lucrezi cu profesionisti in marketing, de la design, la copy si email marketing, pentru a te ajuta sa trimiti newslettere demne de un brand cu o prezenta puternica online. Chiar daca nu ai aceste persoane permanent in echipa, merita sa ai o discutie si sa le ceri feedback-ul pentru a imbunatati campaniile pe care le trimiti.
Ce poti face imediat:
- Foloseste un template de newsletter care are deja un design profesionist, cu continutul bine organizat. Personalizeaza-l cu logo-ul tau si cu informatiile pe care vrei sa le impartasesti.
- Incearca sa pastrezi stilul newsletterelor de-a lungul timpului si sa incluzi culorile si fonturile brandului tau, pentru a familiariza audienta cu imaginea ta.
- Verifica mereu corectitudinea textelor trimise. Citeste emailurile de cateva ori si trimite un email de test si colegilor. Roaga-i sa-ti semnaleze eventualele greseli.
- Scrie texte conversationale, coerente si la obiect. Descrie produsele, serviciile si ofertele clar si cat mai aproape de realitate.
Alege servicii de email marketing care te ajuta ca creezi newslettere care arata profesionist, indiferent de experienta ta in domeniu. NewsMAN face asta prin sute de modele de emailuri, un editor drag & drop intuitiv, imagini free stock de calitate, automatizari usor de creat, personalizarea continutului etc.
4. Nu esti atent la livrabilitatea emailurilor si la spam
La nivel global, 45% dintre emailuri ajung in folderul de spam, dintre care 9% sunt emailuri comerciale, potrivit Statista. O rata mica de enagegement poate semnala ca multe email-uri nu ajung in inboxul abonatilor. In acelasi timp, lipsa engagementului poate da de inteles serviciilor de emailing ca newsletterele tale nu sunt dorite si ca trebuie trimise in folderul de spam.
Cum te asiguri ca ai o livrabilitate buna a emailurilor?
- Nu trimite niciodata newslettere fara a avea permisiunea contactelor, precum cele obtinute din liste de emailuri cumparate. Nu doar ca risti sa fii marcat rapid ca spam, dar practica incalca regulile GDPR si poti primi amenzi si alte sanctiuni.
- Curata periodic lista de contacte inactive – fie pentru ca adresele sunt incorecte sau inexistente, fie pentru ca abonatii si-au pierdut de mult interesul. Daca anumiti abonati au fost activi la un moment dat, incearca sa le trimiti un newsletter prin care sa-i reactivezi inainte sa-i scoti din lista.
- Foloseste o platforma de email marketing cu o infrastructura robusta, care se bazeaza pe tehnologie pentru a minimiza sansele ca email-urile tale sa ajunga in spam. Vezi lista de masuri pe care o ia NewsMAN pentru a spori livrabilitatea campaniilor de email marketing.
- Evita cuvintele folosite adesea in mesajele de tip spam: gratuit, oferta, bonus, reducere etc.
- Nu capitaliza cuvintele si nu folosi semne de punctuatie in exces.
- Creeaza continut valoros si asigura-te ca abonatii interactioneaza frecvent cu emailurile tale.
- Roaga-i pe abonati chiar din emailul de bun venit sa-ti adauge adresa in lista de contacte.
5. Nu imbunatatesti campaniile de email marketing pe baza rezultatelor
Exista bune practici in email marketing, dar nimeni nu are reteta succesului pentru ca fiecare business are o audienta diferita. Cele mai bune rezultate le vei obtine fiind atent la rezultatele propriilor campanii si invatand care sunt preferintele audientei tale. E important sa te uiti la rata de deschiere si de click-through, sa compari diferite campanii intre ele, sa faci teste A/B si chiar sa intrebi audienta legat de ce prefera sa primeasca.
Imbunatateste-ti campaniile de email constant pe baza observatiilor.
- Rata de deschidere mica poate insemna ca subiectul emailului este slab pentru ca nu convinge abonatii sa citeasca. Documenteaza-te despre cum sa scrii titluri de newsletter bune si petrece mai mult timp testand diferite variante.
- Rata de deschidere poate indica si probleme de livrabilitate a campaniei, asa cum am explicat mai sus. Nu ignora si ia masuri pentru a te asigura ca newsletterele ajung in inboxul abonatilor.
- Optimizeaza ora de trimitere a email-ului astfel incat sa ajunga in inbox la momentul oportun.
- Conversiile putine indica probleme cu continutul newsletterului:
- Asigura-te ca design-ul este unul reusit si orientat spre conversii.
- Testeaza mai multe variante de copy si imagini, ca in exemplul de mai sus.
- Testeaza mai multe variante de call to action.
- Trimite formulare de feedback pentru a intelege motivul pentru care audienta nu reactioneaza.
Asa cum am aratat la inceputul articolului, poti obtine rezultate impresionante prin email marketing, insa asta se intampla doar daca lucrezi constant la strategie. NewsMAN te ajuta sa imbunatatesti performanta campaniilor de email marketing cu rapoarte detaliate in timp real, optimizarea orei de trimitere, retrimiterea automata a emailurilor si alte functii pe care le poti descoperi cand te inscrii gratuit.
Comentarii ( 3 )
[…] 5 greseli in email marketing si cum sa le repari – ECOMpedia […]
[…] rata de dezabonare peste medie sau care creste in timp semnaleaza greseli in strategia de email marketing: trimiti newslettere prea des, mesajul si oferte sunt irelevante pentru publicul tau, emailurile nu […]
[…] 5 greseli in email marketing si cum sa le repari – ECOMpedia https://ecompedia.ro/5-greseli-in-email-marketing-si-cum-sa-le-repari/ […]