Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

De ce sunt cosurile online abandonate o oportunitate?


Cosurile virtuale de cumparaturi abandonate de vizitatorii magazinelor e-commerce (din diverse motive) pot fi o mina de aur pentru marketerii online, citim pe practicalecommerce.com. Asta daca respectivii consumatori nu sunt considerati clienti pierduti, ci lead-uri.

In 2024, rata de abandon a cosurilor online in randul adultilor americani a fost de aproximativ 70%, conform Baymard Institute. Aceasta ar putea sa ajunga la doar 35%, spune institutul, daca magazinele e-commerce ar rezolva problemele legate de design si usability, la checkout. Top 5 motive mentionate de cei chestionati pentru sondaj au fost legate de costurile suplimentare, legate de livrare (48%), necesitatea crearii unui cont pe site pentru a da comanda (26%), neincrederea legata de siguranta datelor cardului propriu (25%), livrarea prea lenta (23%) si checkout-ul complicat (22%).

Pe langa asta, platformele online pot transforma aceste cosuri abandonate intr-o oportunitate, prin:

  • trimiterea de e-mail-uri de tip cart recovery/recuperarea cosului abandonat – cea mai populara si mai eficienta modalitate de a converti vizitatorii; pentru asta, trebuie ca acestia sa isi ofere adresa de e-mail cat mai rapid in procesul de cumparare, magazinul trebuie sa inteleaga cand sa trimita primul mesaj de recuperare, cat de mult sa insiste ulterior (cu alte e-mail-uri) si cum sa optimizeze si sa personalizeze continutul acestor mesaje; comerciantii digitali trebuie sa testeze acesti pasi constant, pentru a ajunge la un process eficient
  • ad-uri de retargetare – aceasta tactica de recuperare vine in completarea seriei de e-mail-uri mentionate mai sus; cand trimite primul e-mail, retailerul online ar trebui sa adauge respectivul consumator intr-o campanie de retargetare
  • SMS-uri – dupa e-mail, cel mai puternic instrument de comunicare sunt mesajele text, iar multi consumatori prefera acest canal, in relatia cu brandurile, cand vine vorba despre notificari referitoare la stadiul livrarii online, de exemplu; prin urmare, eforturile de marketing pot include SMS-uri care sa-i aminteasca destinatarului de produsele lasate in cos

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply